2017-07-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
Kan ingen åka till KM och fråga honom? Intressant att se hur han skulle reagera🤣

Varför gör du inte det själv?
>> De berömda "någon" och "ingen" finns inte, bara ett sätt att frånsäga sig att göra något själv <<
Citera
2017-07-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
Kan ingen åka till KM och fråga honom? Intressant att se hur han skulle reagera🤣

Kan säga så här.
Han betedde sig minst sagt stressat.
Citera
2017-07-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Visst kan man spekulera i hur andra rimligtvis reagerar.
Däremot kan man aldrig utgå från att det man själv anser är självklart är detsamma för någon annan. Tex tillhör jag dem som inte skulle gå in här och dementera i ett liknande läge. Kan finnas många anledningar att inte göra det även om han är oskyldig. Det är långt ifrån alla som är bekväma med att uttrycka sej på sociala forum som detta, dessutom i skrift.
För en del är det varken självklart eller naturligt. Ex ser det som skrivs i sådana här forum som oviktigt och inte vill bebkanda sej.
Inget är självklart.

Fast släkten är enorm, någon av dem skulle lätt ta steget och komma in här. Bäst att skriva att det är min tro numera här...
Citera
2017-07-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sschame
Kan säga så här.
Han betedde sig minst sagt stressat.

Intressant 👏
Citera
2017-07-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Fast släkten är enorm, någon av dem skulle lätt ta steget och komma in här. Bäst att skriva att det är min tro numera här...

Ok, hoppas någon av dem kan övertala honom att berätta....
Citera
2017-07-28, 13:16
Medlem
Tycker någon kan bekräfta identitet på "Pilotmannen"nu.

De som kan göra det är i min tanke:

Pilotmannen själv
Pernilla W, Mats Ö
Helenas syskon och föräldrar bör ha infon?
Någon inom Polisen i Mariestad.

Eftersom det varit olöst i 25 år borde väl det läcka ut NU?
Vad hindrar dessa anhöriga liksom från att bekräfta? Begår de ett lagbrott som är värre än att sanningen kommer fram för dem?
Citera
2017-07-28, 14:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Visst kan man spekulera i hur andra rimligtvis reagerar.
Däremot kan man aldrig utgå från att det man själv anser är självklart är detsamma för någon annan. Tex tillhör jag dem som inte skulle gå in här och dementera i ett liknande läge. Kan finnas många anledningar att inte göra det även om han är oskyldig. Det är långt ifrån alla som är bekväma med att uttrycka sej på sociala forum som detta, dessutom i skrift.
För en del är det varken självklart eller naturligt. Ex ser det som skrivs i sådana här forum som oviktigt och inte vill bebkanda sej.
Inget är självklart.

Nej givetvis är inget självklart, har heller aldrig påstått att det jag tog upp skulle vara den ENDA möjliga orsaken till att ingen i familjen går in och tar KGM i försvar. Jag är fullt kapabel att förstå att det finns många olika orsaker till att anhöriga väljer att hålla sig borta från Flashback och inte kommentera "ärendet". Varför ta upp självklarheter som egentligen inte behöver tas upp?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-28 kl. 14:12.
Citera
2017-07-28, 14:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Tycker någon kan bekräfta identitet på "Pilotmannen"nu.

De som kan göra det är i min tanke:

Pilotmannen själv
Pernilla W, Mats Ö
Helenas syskon och föräldrar bör ha infon?
Någon inom Polisen i Mariestad.

Eftersom det varit olöst i 25 år borde väl det läcka ut NU?
Vad hindrar dessa anhöriga liksom från att bekräfta? Begår de ett lagbrott som är värre än att sanningen kommer fram för dem?

Och hur menar du att dom ska bekräfta det?
Citera
2017-07-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej givetvis är inget självklart, har heller aldrig påstått att det jag tog upp skulle vara den ENDA möjliga orsaken till att ingen i familjen går in och tar KGM i försvar. Jag är fullt kapabel att förstå att det finns många olika orsaker till att anhöriga väljer att hålla sig borta från Flashback och inte kommentera "ärendet". Varför ta upp självklarheter som egentligen inte behöver tas upp?

Tog upp det med anledning av att det har påtalats om att frånvaron av kommentarer i försvar från berörda förstärker graden av misstanke. Ingen kritik mot dej, har jag kränkt dej så kan vi resonera via pm, annars fridens från mej.
Citera
2017-07-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Och hur menar du att dom ska bekräfta det?

Via ett konto på Flashback kanske? Jag vet inte. Om de vill ha allmänheten till hjälp borde väl allmänheten få en sån viktig sak bekräftad.
- vem är pilotmannen?

Utifrån det kanske saker kan börja pusslas ihop.

För at förtydliga mitt tidigare inlägg lite så undrar jag: Vad är viktigast? Att sanningen om Helenas försvinnande kommer fram eller att "tiga" om Pilotmannens identitet?
Citera
2017-07-28, 16:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Kan KGM beskrivas som en tärd man? Eller kan ses så ibland? För er som känner till honom och ser honom ibland? Var det en passande beskrivning av P och M ?
Citera
2017-07-28, 16:57
Medlem
LGWPs uttalande ang att den anhållne inte var gm väcker mina funderingar.
Han påstår att de var två gm och att han vet vilka de är.
Utan insyn i det nuvarande polis arbetet är han ändå säker att de inte anhöll någon av hans misstänkta gm i och med det uttalandet. Det betyder att utredarna idag är helt ointresserade av hans tänkta två gm. Han lät otvivelaktigt säker i brottcentralens telefon intervju.

Då kanske KGM är deras pilot men oskyldig.
Fel person anhölls.
Vill bara utöka disskusionen med denna spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in