2017-07-28, 21:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Personligen tror jag inte KGM är gm i direkt bemärkelse men tror han kan varit med och bevittnat hur H:s liv togs av daga. Så min teori stämmer med LGWPs uttalande på den punkten.
Tror helt enkelt att en bil kom och plockade upp pilot och H kort efter de synts tillsammans på bron.

Av det lilla jag läst om KGM så passar han inte in i bilden som mördare såvitt jag lärt mig, men att han kan ha haft ett finger med i spelet tvivlar jag inte en sekund på. Om nu min teori är rätt så kanske det är någon av de/den riktiga gm som lärt honom att blåneka att få advokat och därmed skydda sin identitet.

Hursom! KGM har mycket att förklara och förmodligen lär inte folk tro på honom oavsett vad han än säger (såvida han inte säger sanningen förstås).

Kan du ge något konkret exempel på varför du inte tycker att KGM passar in i bilden som mördare?
Citera
2017-07-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
följ tråden i Kramfors Ist I.gR.d du agerar exakt på samma sätt där och det är tur att man kan skicka dom viktiga meddelandena privat .
Sedan detta hände när KGM var 26år - verkar han gått "under" jorden - varför kan ingen säga något som skulle styrka att han INTE skulle vara inblandad. Håller inte med "snäll kille" - GM har definitivt 2 personligheter som inte är ett dugg lika varandra - varandras motsats.
Citera
2017-07-28, 22:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Motivet? Jag har funderat på det. Är det så "enkelt" att nekat sexuellt umgänge är den bakomliggande orsaken?!

Eller ligger det mer djupgående motiv bakom; typ "Om inte jag kan få dig - ska ingen annan heller få dig"!

Så kan det givetvis vara, han kanske börjar klänga på henne igen strax innan dom ska skiljas vid stigen varpå hon avvisar honom på nytt och "proppen går"... alt. ett våldtäktsförsök som spårar ur.

Själv har jag funderat på om han kan ha blivit djupt sårad och kränkt av sättet som Helena avvisade honom på där inne på Stadt, inte kunnat släppa det och velat hämnas? Han kanske var lättkränkt som person och tolkade in saker på ett inte helt naturligt sätt, dessutom vet man inte ordagrant vad Helena sa, det kanske inte alls var trevliga saker...
KGM var i mångas ögon en tönt och Helena var givetvis inte ett dugg intresserad, en kränkande avhyvling offentligt kanske inte var helt lätt att ta eller hantera för honom, varpå en tanke väcktes om att följa efter henne...
Från början var kanske tanken att han bara skulle tala med henne, men när hon på nytt reagerade med att avvisa honom på samma otrevliga sätt som tidigare under kvällen så slog det slint.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-28 kl. 22:33.
Citera
2017-07-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så kan det givetvis vara, han kanske börjar klänga på henne igen strax innan dom ska skiljas vid stigen varpå hon avvisar honom på nytt och "proppen går"... alt. ett våldtäktsförsök som spårar ur.

Själv har jag funderat på om han kan ha blivit djupt sårad och kränkt av sättet som Helena avvisade honom på där inne på Stadt, inte kunnat släppa det och velat hämnas? Han kanske var lättkränkt som person och tolkade in saker på ett inte helt naturligt sätt, dessutom vet man inte ordagrant vad Helena sa, det kanske inte alls var trevliga saker...
KGM var i mångas ögon en tönt och Helena var givetvis inte ett dugg intresserad, en kränkande avhyvling offentligt kanske inte var helt lätt att ta eller hantera för honom, varpå en tanke väcktes om att följa efter henne...
Från början var kanske tanken att han bara skulle tala med henne, men när hon på nytt reagerade med att avvisa honom på samma otrevliga sätt som tidigare under kvällen så slog det slint.
Det verkar väldigt klokt summerat.
Citera
2017-07-28, 22:53
Medlem
Frågan är ju om polisen är allmänt sega, eller om de väntar in något speciellt. Smart, eller inte....återstår att se
Citera
2017-07-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Frågan är ju om polisen är allmänt sega, eller om de väntar in något speciellt. Smart, eller inte....återstår att se
De väntar väl på svaret på blodfyndet på skon bla.
Citera
2017-07-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
LGWP har haft fel förr och det finns inget som säger att han inte kan ha det även denna gång.
I Veckans Brott 2011 sa han t.ex. att Helena observerades på torget utanför Stadt vid 02:30... man kan ju inte låta bli att undra vart han får sin information ifrån? - Konjaksglaset?

Visst kan han ha fel.
Eftersom han han hade så grovt fel när det gällde PR och erkände det offentligt samt ursäktade sej personligt till PR, skulle det förvåna mej att han skulle uttala sej så radikalt och inte vara säker den här gången. Riskera att hans proffession blir ifrågasatt och dessutom i samma fall!
Därför är jag tveksam till att pilot är skyldig.
Finns många periodare i det här landet som sköter sitt jobb😉
Citera
2017-07-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
De väntar väl på svaret på blodfyndet på skon bla.

Ja, sen lär de hålla på med att bearbeta inkommande tips enligt artikel i MT
Citera
2017-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Visst kan han ha fel.
Eftersom han han hade så grovt fel när det gällde PR och erkände det offentligt samt ursäktade sej personligt till PR, skulle det förvåna mej att han skulle uttala sej så radikalt och inte vara säker den här gången. Riskera att hans proffession blir ifrågasatt och dessutom i samma fall!
Därför är jag tveksam till att pilot är skyldig.
Finns många periodare i det här landet som sköter sitt jobb😉

Jag tror på Pelle Jenve'n i detta fall. Olyckliga omständigheter (bl.a falskt vittnesmål) samt polisens interna problem (kommunikation och tipshantering) tror jag är orsaken till att detta fall ännu inte är löst.
Citera
2017-07-28, 23:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag tror på Pelle Jenve'n i detta fall. Olyckliga omständigheter (bl.a falskt vittnesmål) samt polisens interna problem (kommunikation och tipshantering) tror jag är orsaken till att detta fall ännu inte är löst.

Och mitt i allt detta en stackars familj som har fått lida helvetets alla kval.
Citera
2017-07-29, 05:30
Medlem
🙈🙉🙊 KGM stig fram och var en man för din sons skull om inte annat.
Senast redigerad av divadnil 2017-07-29 kl. 05:32.
Citera
2017-07-29, 05:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hur ser bilden av en mördare ut enligt dig?

För att ge ett kort och snabbt svar så är en H- mördare ett eller fler av följande alternativ i mina ögon:
1: Ingen förstagångsförbrytare.
2: Har problem i största allmänhet rent socialt.
3: Kvinnomisshandlartyp.
4:Har problem med droger alkohol.
5:Typ rattfyllementalitet.
6: Anabolaätare.
7: Våldsam karaktär särskilt i samband med alkohol.
8: Med mera.........................

Ingenting än har kommit fram att KGM passar in i ngt av ovanstående än så länge och sedan om man tar i beaktning att KGM var 26 år (?) gammal när dådet skedde tycker jag då att det känns märkligt om han fram till den åldern dittills skött sig för att sedan huxflux mörda någon.

[b][/MEN! Naturligtvis finns undantag!B]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in