2017-07-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
LGWPs uttalande ang att den anhållne inte var gm väcker mina funderingar.
Han påstår att de var två gm och att han vet vilka de är.
Utan insyn i det nuvarande polis arbetet är han ändå säker att de inte anhöll någon av hans misstänkta gm i och med det uttalandet. Det betyder att utredarna idag är helt ointresserade av hans tänkta två gm. Han lät otvivelaktigt säker i brottcentralens telefon intervju.

Då kanske KGM är deras pilot men oskyldig.
Fel person anhölls.
Vill bara utöka disskusionen med denna spekulation.
Kände inte KGM och RT (RA) varandra?
Citera
2017-07-28, 17:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Via ett konto på Flashback kanske? Jag vet inte. Om de vill ha allmänheten till hjälp borde väl allmänheten få en sån viktig sak bekräftad.

Som 'Freija21' nyligen var inne på, problemet är att man aldrig kan lita på vad någon annan postar i tråden. Med andra ord så hjälper det inte om "självaste" Pernilla W postar ett inlägg där hon utger sig för att vara just PW och bekräftar att KGM är pilot. En sådan bekräftelse skulle fortfarande bara vara en okänd användares "sanning" eftersom man är anonym här.
Citera
2017-07-28, 17:35
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Utan insyn i det nuvarande polis arbetet är han ändå säker att de inte anhöll någon av hans misstänkta gm i och med det uttalandet. Det betyder att utredarna idag är helt ointresserade av hans tänkta två gm. Han lät otvivelaktigt säker i brottcentralens telefon intervju.

Fel person anhölls.

Personligen tror jag inte KGM är gm i direkt bemärkelse men tror han kan varit med och bevittnat hur H:s liv togs av daga. Så min teori stämmer med LGWPs uttalande på den punkten.
Tror helt enkelt att en bil kom och plockade upp pilot och H kort efter de synts tillsammans på bron.

Av det lilla jag läst om KGM så passar han inte in i bilden som mördare såvitt jag lärt mig, men att han kan ha haft ett finger med i spelet tvivlar jag inte en sekund på. Om nu min teori är rätt så kanske det är någon av de/den riktiga gm som lärt honom att blåneka att få advokat och därmed skydda sin identitet.

Hursom! KGM har mycket att förklara och förmodligen lär inte folk tro på honom oavsett vad han än säger (såvida han inte säger sanningen förstås).
Citera
2017-07-28, 17:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Fel person anhölls.

LGWP har haft fel förr och det finns inget som säger att han inte kan ha det även denna gång.
I Veckans Brott 2011 sa han t.ex. att Helena observerades på torget utanför Stadt vid 02:30... man kan ju inte låta bli att undra vart han får sin information ifrån? - Konjaksglaset?
Citera
2017-07-28, 17:50
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
LGWP har haft fel förr och det finns inget som säger att han inte kan ha det även denna gång.
I Veckans Brott 2011 sa han t.ex. att Helena observerades på torget utanför Stadt vid 02:30... man kan ju inte låta bli att undra vart han får sin information ifrån? - Konjaksglaset?

Misstag och felsägningar hör till livet, man behöver inte kommentera sånt utan man sållar bort automatiskt och bryr sig inte! Man skall med andra ord inte kasta sten i glashus (filosofi). Annars kan man (filosofi) stånga sitt huvud blodigt emot en ladugårdsvägg till intet nytta!
Citera
2017-07-28, 19:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Misstag och felsägningar hör till livet, man behöver inte kommentera sånt utan man sållar bort automatiskt och bryr sig inte! Man skall med andra ord inte kasta sten i glashus (filosofi). Annars kan man (filosofi) stånga sitt huvud blodigt emot en ladugårdsvägg till intet nytta!

Det är väl klart att man måste få reagera på "märkliga" uppgifter eller rent av felaktiga tidsangivelser i program som Veckans Brott och Efterlyst, alla tittare sitter väl inte med facit i hand och vet vad som är rätt, folk litar ju på det som sägs.

Ja en enstaka felsägning kan man möjligen sålla bort men faktum kvarstår, LGWP har haft fel förr och han kan säkert vara fel ute igen när det gäller HA's försvinnande.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-28 kl. 19:43.
Citera
2017-07-28, 19:42
Medlem
Här händer det grejer.
suttit på KSS i dryga 2 vecor och av olika anledningar inte haft varesig tid eller intresse av denna tråd.
Jag har inte hunnit läsa ikapp allt, men funderar lite över utpekandet av KMG, är det lika säkert som utpekandet av MR var för någon dag sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Som 'Freija21' nyligen var inne på, problemet är att man aldrig kan lita på vad någon annan postar i tråden. Med andra ord så hjälper det inte om "självaste" Pernilla W postar ett inlägg där hon utger sig för att vara just PW och bekräftar att KGM är pilot. En sådan bekräftelse skulle fortfarande bara vara en okänd användares "sanning" eftersom man är anonym här.

Skitenkelt, när PU började att skriva i tråden löste jag så att han med 100% säkerhet bevisade att han var han.
vi kan lösa det på samma sätt..
Citera
2017-07-28, 19:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Här händer det grejer.
suttit på KSS i dryga 2 vecor och av olika anledningar inte haft varesig tid eller intresse av denna tråd.
Jag har inte hunnit läsa ikapp allt, men funderar lite över utpekandet av KMG, är det lika säkert som utpekandet av MR var för någon dag sedan?

Skitenkelt, när PU började att skriva i tråden löste jag så att han med 100% säkerhet bevisade att han var han.
vi kan lösa det på samma sätt..

Det är betydligt säkrare än utpekandet av MR, det var nog inte många som trodde på det.

Ok, men om vi leker med tanken att du får ett PM av PW där hon först bevisar att hon är PW och sedan bekräftar att det är KGM som är "pilot", hur ska du då kunna övertyga alla andra i tråden om att infon du fått verkligen stämmer när du inte kan röja postarens identitet offentligt? Du kan ju inte skriva ut i tråden att det är PW som har avslöjat detta för dig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-28 kl. 20:11.
Citera
2017-07-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Personligen tror jag inte KGM är gm i direkt bemärkelse men tror han kan varit med och bevittnat hur H:s liv togs av daga. Så min teori stämmer med LGWPs uttalande på den punkten.
Tror helt enkelt att en bil kom och plockade upp pilot och H kort efter de synts tillsammans på bron.

Av det lilla jag läst om KGM så passar han inte in i bilden som mördare såvitt jag lärt mig, men att han kan ha haft ett finger med i spelet tvivlar jag inte en sekund på. Om nu min teori är rätt så kanske det är någon av de/den riktiga gm som lärt honom att blåneka att få advokat och därmed skydda sin identitet.

Hursom! KGM har mycket att förklara och förmodligen lär inte folk tro på honom oavsett vad han än säger (såvida han inte säger sanningen förstås).

Hur ser bilden av en mördare ut enligt dig?

Bara undrar, jag menar man kan ju inte se på en kvinnomisshandlare tex att den är detta.. jag har funderat på det där med advokaten om jag hade mördat någon 92 då hade jag nog varit konsumerad av tankar kring detta och förstått att det bara var frågan om tid tills jag skulle in på förhör och studerat mina rättigheter kring just det här med att mitt namn skulle offentliggöras..
Citera
2017-07-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

Bara undrar, jag menar man kan ju inte se på en kvinnomisshandlare tex att den är detta.. jag har funderat på det där med advokaten om jag hade mördat någon 92 då hade jag nog varit konsumerad av tankar kring detta och förstått att det bara var frågan om tid tills jag skulle in på förhör och studerat mina rättigheter kring just det här med att mitt namn skulle offentliggöras..

Instämmer. Jag vill påstå att profilen stämmer in ganska bra. Motivet? Jag har funderat på det. Är det så "enkelt" att nekat sexuellt umgänge är den bakomliggande orsaken?

Dessutom är i varje fall jag övertygad om att fler personer är inblandade, på ena eller andra sättet. Ev. kopplingar till pilot är nästa steg.
Citera
2017-07-28, 21:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

Ja givetvis är det så, han har hela tiden legat ett steg före...
Citera
2017-07-28, 21:32
Medlem
Motivet? Jag har funderat på det. Är det så "enkelt" att nekat sexuellt umgänge är den bakomliggande orsaken?!

Eller ligger det mer djupgående motiv bakom; typ "Om inte jag kan få dig - ska ingen annan heller få dig"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in