2017-07-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Om uppgifterna stämmer att Emma Lennartsson har informerat svetsministern slutet av december 2016 och att hon vågar stå fast vid det så sitter svetsloppan löst. Då går det inte påstå att han inget visste.
Löfven lämnar aldrig även om han skulle visat sig ljuga, ens om han slås i handfängsel.
Dessutom kommer pressen försvara denne "populäre" statsminister, uppbackad av X antal opinionsundersökningar bland folk som läser kvällsblaskor.
Löfven stannar nog vid makten tills han går i pension.
Han kommer fortsätta ta "ansvar" även med 10% av rösterna.
Senast redigerad av DajDiRaj 2017-07-28 kl. 15:40.
Citera
2017-07-28, 15:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Visselblåsare är alltid bra - dom rensar i rören när det börjar bli riktigt skitit
Om det får Löfwén upp till bevis nu om han fortfarande gillar Visselblåsare

Men vad har dessa ledamöter haft för sig sedan 2015 då rådet bildades? Sovit? Ingenting förstått? Missförstått? Gått på toaletten?

Ledamöterna i Säkerhetspolisens insynsråd är:

Susanne Eberstein (S)Maria Ferm (MP)Stig Henriksson (V)Beatrice Ask (M)Johan Hedin (C)Christer Nylander (FP)Olle Sandahl

*

*
Nu vet vi ju inte om dessa fått insyn i enskilda fall eller bara informerats om arbetsmetoder, telefonavlyssning & liknande.
Citera
2017-07-28, 15:47
Medlem
Varför ska statsministern och hans regering avgå innan vi vet vad som faktiskt har hänt?
Är folk verkligen så korkade att dom tror att det blir bättre bara vi byter ut ministrar och regeringar innan vi vet hur det gick till?

Och med handen på hjärtat: finns det någon som tror att SD hade hanterat denna outsourcing bättre än nuvarande regering?
Citera
2017-07-28, 15:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Och med handen på hjärtat: finns det någon som tror att SD hade hanterat denna outsourcing bättre än nuvarande regering?
På vilket sätt är detta ens relevant?
Citera
2017-07-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu vet vi ju inte om dessa fått insyn i enskilda fall eller bara informerats om arbetsmetoder, telefonavlyssning & liknande.

Den här "affären" borde väl ingå i arbetsmetoder dvs om Säpo var medvetna om vad som hände på TS trots deras avrådan?
Citera
2017-07-28, 15:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Den här "affären" borde väl ingå i arbetsmetoder dvs om Säpo var medvetna om vad som hände på TS trots deras avrådan?
Gissningsvis har medlemmarna tystnadsplikt så dom kan nog inte avslöja något öppet utan att själv hamna i trubbel.
Citera
2017-07-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Jag har varit engagerad i försvaret i 40 år, och vet att en invaderade makt endast behöver information om hållfasthet på de broar/vägar där planerad framridningen är tänkt. Vilket inte är svårt att komma över, det räcker med några foton av broarna, sedan är det lätt för en ingenjör att räkna ut detta. Fiender är inte mindre intelligenta än svenskar.

Du vet mer än vad jag gör. Jag vet inte hur det är med Sveriges broar, men jag vet att Helsingfors var smartare än Moskva när Sovjet gick till angrepp. Det kostade många sovjetiska soldater.

Jag noterar att medierna inte gräver mycket ännu. Skandalen förminskas till politik. Jag hoppas kunna skriva ett inlägg om det idag.
Citera
2017-07-28, 15:58
Medlem
Till alla inbitna sossar som läser denna tråden.
Till alla karriärister
Detta är socialdemokratin svanesång!
SAP kommer definitivt att försvinna som politisk kraft 2018.
Frågan är om de klarar 4%-spärren 2022?

Den man eller kvinna som vill göra karriär inom det politiska eablissemanget borde satsa p SD.
Citera
2017-07-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
På vilket sätt är detta ens relevant?

Det är relevant på så sätt att innan man i tråden genast börjar gapa om omval innan vi vet vad som faktiskt har hänt så bör man tänka på "vad är alternativet just nu?"

OCH när jag tänkte på det så började jag fundera på om "om det varit SD som varit vid makten då - hur hade dom handskas med denna kluriga fråga då på TS"
OCH jag kom fram till att dom med största sannolikhet inte hade klarat av det bättre än S - men det kanske man kan fråga SD i riksdagen vid något tillfälle? Om jag har fel alltså...
Citera
2017-07-28, 16:04
Medlem
4598gj45s avatar
Nu backar Annie. Hennes Bilderberg/Bonnier handlers ha beordrat henne att lägga ner.

http://www.friatider.se/alliansen-tv...eter-hultqvist
Citera
2017-07-28, 16:05
Medlem
OliverCromwells avatar
Fy fan vad sjukt! Nu lovar Löfven om att Ygeman ska få göra en comeback!

Då vet vi att om man för Löfven bakom ljuset så kommer detta alltså att belönas.

Kanske Ygeman blir ÖB, utrikesminister eller Polischef?

Kanske IT-minister rent av!

http://www.expressen.se/nyheter/lofv...ovad-comeback/
Citera
2017-07-28, 16:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fy fan vad sjukt! Nu lovar Löfven om att Ygeman ska få göra en comeback!

Då vet vi att om man för Löfven bakom ljuset så kommer detta alltså att belönas.

Kanske Ygeman blir ÖB, utrikesminister eller Polischef?

Kanske IT-minister rent av!

http://www.expressen.se/nyheter/lofv...ovad-comeback/
Även Ygeman har ju hållhake på Löfven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in