2017-07-27, 11:51
Medlem
Sperssons avatar
.
Stefan Löfvens regering måste ha någon form av världsrekord i antalet misstroendeomröstningar.

Ska hans väljare klara sig helt utan skuld?
De bär faktiskt det yttersta ansvaret för denna soppa.
Citera
2017-07-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
KDs enda chans att överleva, de slår på stortrumman för att kunna överleva.

Buschen är underskattad. Hon har väldigt snygg röst och dialekt (väldigt mycket rikssvenska, det ska hon ha) . Med en lite bättre talskrivare - success!
Citera
Medlem
murvlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Nu blir statsministern delvis av med sin största konkurrent Ygeman. När nu Ygeman är borta hoppas jag Eliasson avsätts direkt.
Eftersom Morgan Johansson är fullständigt vettlös så kommer Eliasson snarare att få löneförhöjning. En katastrof för Sverige.
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Därför hoppas jag att borgerliga partier bildar regering med S. Det kommer leda till rekordmånga avhoppade till SD.
Det är väl bara C och L som skulle kunna sätta sig i knät på svetsaren och om dom frivilligt blir sossarnas lydiga hundar likt vänstern tappar dom borgerliga väljare till KD och M men knappast några till SD.
Däremot så skulle detta göra att M och KD skulle vara tvungna att sätta sig i samma båt som SD och dessa tre skulle mycket väl kunna få över 50% tillsammans.
Alternativet för KD och M är att dom blir lika meningslösa partier som V.
Citera
2017-07-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hultqvist säger återigen (SVT) att han inte haft något skäl att berätta något för statsministern TROTS att försvarsdepartementet var tvugna att vidtaga åtgärder för att minimera skadorna. Där finns det en anledning för Hultqvist att tala med statsministern. Jag fattar inte varför inte journalisterna inte drar den slutsatsen. Vad som händer inom försvarsdepartementet är ju något som försvarsministern måste tala med statsministern om, detta har han inte gjort.
Jag tycker ändå att Hultqvist har en poäng. Ska alla ministrar alltid utgå från att de korrekta informationsvägarna inte fungerar? Då skulle inte ministrarna haft tid med något annat än att hålla på att informera.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Han är överviktig och då kan man bli sådär svettig.

Ähh, en tjock kostym, starka lampor, liten lokal fullpakad med folk. Alla svettas i sådan miljö. Det är också ansträngande och de har inget smink som täcker porer som de har i TV-studion.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Alliansen måste gå "all in", annars riskerar de se ännu svagare ut. Det leder till att KD kommer missa nästa val och moderaterna kommer halveras.

En intressant vändning vore om de lägger till missförtroende mot statsministern som inte insåg allvaret och inte fortfarande inte kan förstå att de har gjort fel.

De enda två rimliga alternativ som nu finns för Alliansen är att antingen förklara sig nöjda och backa (liten prestigeförlust) eller lägga till svetsministern till misstroendeförklaringen och gå all-in. Omröstningen om enbart Hultqvist kommer det gnällas om i media nu i flera veckor (man har ju sett hur S et consortes försöker spinna det hela till ansvarsområden, och inte det det handlar om, lögner och/eller felaktig kommunikation internt) och det finns egentligen ingen anledning att avsätta just Hultqvist. Den kommer de antagligen att förlora (stor prestigeförlust).

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Kan sätta allt jag äger på att Löfvén har vetat om IT-skandalen tidigare än Januari. Hade Ygeman inte kommunicerat med statsministern om det hade han aldrig fått en position som gruppledare vars arbetsuppgifter är just kommunikation. Det går inte ihop.

Förmodligen omplacerar man Ygeman till positionen som gruppledare för att hålla honom glad och inte gå ut med att han minsann har informerat Löfvén innan.

Ja, det är troligt att Löfvén har vetat om det, men Ygeman är väl de facto statsminister och det är väl inte otänkbart att han har skitit i att informera staffagefiguren som officiellt innehar titeln. Det bekräftas ju också av sparken snett uppåt, dessutom till en oåtkomlig position.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
SD står som väntat fast:

https://twitter.com/jimmieakesson/st...06879784415234

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min gissning, nu när SD & KD sagt att dom står kvar vid avgångskravet är att C kommer att backa "för vi vill inte samarbeta med SD"

Ja det var lite otaktiskt av SD. Nu kan delar av Alliansen säga att de är nöjda med Löfvéns sparkningar och att de inte vill bidra till att SD får destabilisera landet.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag såg inte hela spektaklet. Var det någon som direkt frågade hur regeringen skulle agera om Hultqvist skulle tvingas avgå?
Stefan Löfven: "Då får jag hantera det".
Citera
Medlem
Jag hörde något om att det är SD som satt misstroendeförklaringen i rörelse och angett namn.
Om det i grunden är SD som i praktiken ligger bakom misstroendeförklaringen så är det mycket taktiskt smarta, för då har dom verkligen gjort ett nummer på alliansen!
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag såg inte hela spektaklet. Var det någon som direkt frågade hur regeringen skulle agera om Hultqvist skulle tvingas avgå?
Fritt ur minnet sade han någon om att han fick hantera det då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Hon är en gammal tung Skåne-sosse. Skåne är ett stort och avgörande sosse-distrikt.

Hon är också från Kristianstad vars region är mest anti-invandring i hela Skåne. Vi får se vad hon hittar på.
Citera
2017-07-27, 11:54
Medlem
Nu märker man verkligen hur många smygsossar det är på Flashback. Ni sitter där hemma i era belånade stugor och röstar på S varje gång för att försäkra er om att era bidrag kommer under kommande fyra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in