2017-07-27, 23:18
Medlem
Nu börjar det här bli riktigt tungt. Om Patrik finns där ute och lever så hoppas jag han ger sig till känna snarast. Om det inte är så hoppas jag verkligen han återfinns snart och får komma hem. Det här är så fruktansvärt sorgligt och det går inte en dag utan att jag tänker på Patrik.
Citera
2017-07-27, 23:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Någon av hans vänner, kompisar eller bekanta läser säkert vad dom skrivs här. Någon kanske också skriver i tråden. Om Patrik dessutom är i livet kanske även han läser och även skriver i tråden.

EN "bekant" har skrivit här! Jag minns inte namnet på bekanten.
Han / hon bekräftade, att P haft en flickvän! Bläddra tillbaka tre / fyra sidor!
Citera
2017-07-27, 23:33
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det händer ingenting ,det enda nya som jag tycker är nytt är en sak Pappan sa idag i HP tråden på FB allt är givetvis redan raderat men så här såg citatet ut

Varför raderades det?

Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Nu är det Popcorn time i HP-tråden
nåra vill se en redovisning på swish pengarna och mamman försvarar och ber folk gå ur gruppen om dom inte respekterar deras Admins

mao inte fullt så mycket hjärtan just nu

det här fallet slår det mesta !

Vill de inte berätta hur mycket pengar som kommer in?
Citera
2017-07-27, 23:35
Medlem
Kolla på youtube (finns bara ett klipp som visar patrik på perongen) och kolla övriga klipp av samma person
Senast redigerad av girlgremlin 2017-07-27 kl. 23:38.
Citera
2017-07-27, 23:42
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
De anhöriga försökte få tag på honom men det gick inte. 3 månader senare skickar han ett sms om att han kommer hem nu, han hade varit i Stockholm hela tiden. Frugan svarade då på sms att "åk du hem men inte hit till mig, för detta är inte ditt hem längre.

Eftersom sådant aldrig kommer i tidningarna kan man undra om det inte är vanligare än man tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Busann
Angående din fråga om när en drunknad kropp flyter upp:
Det beror lite på. Vad som kan avgöra tiden är bl.a hur varmt/kallt det är i vattnet men ofta tar det mellan 4-6 dagar. Efter att en kropp flyter upp till ytan, så sjunker den åter igen, efter bara några timmar.
Citat:
Ursprungligen postat av vaggandeankan
Allt från 4 dagar till flera månader. Beroende på hur kallt det är. I det här fallet skulle jag gissa på 2-3 veckor. Sen flyter man ett relativt kort tag några timmar / 1 dygn max innan man sjunker igen
Så kort tid innan den sjunker igen?

Här står det om kroppar efter att ha flutit i 3 veckor och om kroppar som flutit hundratals km i kallt havsvatten. Ursäkta ämnet.
Citera
2017-07-27, 23:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlgremlin
Kolla på youtube (finns bara ett klipp som visar patrik på perongen) och kolla övriga klipp av samma person

Ursprunget är från en tidning som publicerade filmen.
Filmen har sedan redigerats (genom att den är inzoomad och gjord lite långsammare) av Pajosv i tråden här.
Citera
2017-07-27, 23:45
Medlem
OK jag reagerade dock på dom övriga 4 klippen som ligger under samma person på youtube
Citera
2017-07-27, 23:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
OK jag reagerade dock på dom övriga 4 klippen som ligger under samma person på youtube

Har inte kollat på dom så noga, men vet att personen är inne på andra trådar också.
Kanske gjort någon film för dom trådarna?
Bara vild gissning.
Citera
2017-07-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte kollat på dom så noga, men vet att personen är inne på andra trådar också.
Kanske gjort någon film för dom trådarna?
Bara vild gissning.

Okej då förklarar det saken för jag ansåg dom lite märkliga :-)
Citera
2017-07-27, 23:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Okej då förklarar det saken för jag ansåg dom lite märkliga :-)
Ja, lika märklig som filmen om Patrik blir för en utomstående, som inte har den blekaste aning om varför den är gjord
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
EN "bekant" har skrivit här! Jag minns inte namnet på bekanten.
Han / hon bekräftade, att P haft en flickvän! Bläddra tillbaka tre / fyra sidor!

Jo, jag vet det, åtminstone var det en som påstod sig vara bekant med Patrik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja precis så känner jag med , Håller med dej fullkomligt "Alterego69 "
Har hela tiden trott att det fanns en stor chans att Patrik höll sig undan frivilligt av någon anledning för det har saknats så mycket information, så många frågetecken. Men när jag läste om vad kvinnan på tåget berättat, om killarna som satte sig hos Patrik, så känns det inte alls bra. Nu inser jag att det var därför han plötsligt lämnade vagnen, om nu killarna klev på i sista minuten och han fick panik och klev av. Jag vill inte tänka tanken att han var deppig och skulle hem och inte fixade att ha de här människorna så tätt inpå och därför valde att gå av. Var han i så dåligt skick att han inte ens kunde be om hjälp på stationen? Så länge Patriks kropp inte hittas så håller jag modet uppe men ärligt talat gråter jag inombords och känner så mycket med familjen som måste leva i den värsta mardröm. Det här är verkligen fruktansvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in