2017-07-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Puttlabäcken.
Hittar inte den?
Har frågat tidigare, Ralaån, hur bred och djup är den. Är Puttlabäcken en av de mindre bäckar som löper från Ralaån?
Nu kom jag på namnet.. den löper efter Allégatan

Länk: http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/dodsolycka-man-drunknade-i-puttlabacken-i-hallsberg
Senast redigerad av Ohprost 2017-07-27 kl. 20:48.
Citera
2017-07-27, 21:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag menade sammanfattning,sorry

Det ligger en "sammanfattning" i trådsraten! Den är visserligen inte uppdaterad! Det var tydligen meningen, att den skulle uppdateras vartefter ny information strömmade in! Ny information, som kunnat bekräftas har inte "strömmat in!" Inte ens "småduggat!
Citera
2017-07-27, 21:07
Medlem
Ja. Tåget backar,eller egentligen inte enligt lokföraren för han kan stå i båda ändarna och köra.
Men samma spår använda för färd både ner mot Malmohållet och upp mot Örebrohållet.Vãxling sker många kilometer ifrån station.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-27 kl. 21:21.
Citera
2017-07-27, 21:09
Medlem
sonofnatures avatar
Någon som kan ge en sammanfattning vad som e nytt de senaste ?

Har ej Facebook , å det e så många inlägg som jag ej förstår .

Så hur går det med försvinnandet ?
Citera
2017-07-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det har du rätt i, vi vet inte det.

Men polisen vet med säkerhet vilket tåg det är.

Någon på tråden (evaveva?) sa att det tåg som Patrik tog, går bara på det spåret. Så känns lite underligt om det skulle stå två tåg i rad som anlänt till Hallsberg. Rätta mig, ni som vet. Kan ha helt fel.

Tror ändå att:

- polisen skulle ha sökt och där och också informerat om det fanns minsta möjliga chans till att Patrik mot alla odds skulle hunnit springa på tåget igen och åkt till Mjölby.
- skulle inte Patrik synas i kameran igen om han vände?
- något vittne på tåget kanske skulle ha dykt upp och berättat om någon som liknade Patrik och som hoppade på tåget, utan bagage?
- skulle han verkligen hinna? Möjligt, men inte säkert.

Ja det tåget står liksom på eget ställe kan man säga,och det beror just på att där nära stationen är spåret kapat intill stationsparkeringen.
Beror på att de som skall sträckan Örebro-Motala -Mjölby eller vice versa kan åka åt båda hållen med just Bergslagståget,lokföraren har ratt i båda ändarna.Så när vi som sitter på tåget känner som om tåget backar kör ju lokföraren självklart framåt,åt vilket håll tåget än ska,antingen mot Örebro eller ner mot Mjölby (där tåg mot sydligare städer finns att byta till (ej Göteborg för de går ju på andra sidan Vãttern typ mot Laxå/Töreboda)
Bergslagståget går varannan timme ner mot Mjölby och varannan timme mot Örebro hållet på samma tagspår,vãxling sker flera kilometer ut ifrån Hallsberg station och då märks det rejãlt när det svãnger neråt.
,det är dãrför Bergslagståget åker in till Hallsberg för att vänta in just resenärerna som skall till Malmö)
Citera
2017-07-27, 21:23
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Någon som kan ge en sammanfattning vad som e nytt de senaste ?

Har ej Facebook , å det e så många inlägg som jag ej förstår .

Så hur går det med försvinnandet ?

Det händer ingenting ,det enda nya som jag tycker är nytt är en sak Pappan sa idag i HP tråden på FB allt är givetvis redan raderat men så här såg citatet ut

Citat:
J**gen Lin***ldt Låt mig säga så här. Jag tror inte längre att han gick av i Hallsberg av misstag utan att han mådde så dåligt så när de här 4 störiga ungdomarna klev på i Hallsberg och förde liv, i den tidigare så lugna vagnen där bara kvinnan vistats så stod inte Patrik ut till utan lämnade vagnen efter 10 minuter.
Citera
2017-07-27, 21:26
Medlem
Citat:
i teorin kan han släppa väskorna och springa tillbaka när tåget börjar rulla . långsökt men vad är inte det i denna (Världens story)

Nej tro mig. Jag har sprungit efter många ggr och de struntar fullständigt i att ta upp någon,aldrig någonsin,när de visslat i visselpipan,då är man rökt....
Citera
2017-07-27, 21:31
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nej tro mig. Jag har sprungit efter många ggr och de struntar fullständigt i att ta upp någon,aldrig någonsin,när de visslat i visselpipan,då är man rökt....

ok för min del tror jag nu helt på att han klev av i H-berg med flit ,frågan är ju då

bara resten suck...
Citera
2017-07-27, 21:46
Medlem
zippzons avatar
Nu är det Popcorn time i HP-tråden
nåra vill se en redovisning på swish pengarna och mamman försvarar och ber folk gå ur gruppen om dom inte respekterar deras Admins

mao inte fullt så mycket hjärtan just nu

Citat:
Ca**na Lin**ldt Admin redovisar till oss föräldrar. Som sagt, dessa fantastiska människor hjälper oss som få har gjort. Kan ni inte respektera dem så kan ni åtminstone ha vänligheten att gå ur gruppen

det här fallet slår det mesta !
Citera
2017-07-27, 21:55
Medlem
57Emmas avatar
Ja, vad skall man säga men hp sidan blir knäppare och knäppare. Vore bättre om föräldrarna (pappan) inte svarade egentligen.
Svar som "låt mig säga så här"...... efter ärliga, klara frågor om öppenhet och hela sanningen visar enbart på att han inte säger allt.

Kvinnan ifrågasätter om polisen egentligen vet att han lever men håller sig undan. Svaret är något kryptiskt

"Beträffande din fråga om vad polisen tror så är det inget de har tagit upp med oss så det får de svara på.
Det vore dock konstigt om de skulle anse det då de har varit ute och sökt."

Vad är det som säger att de inte sökt och fått reda på sanningen
Citera
2017-07-27, 22:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Nu är det Popcorn time i HP-tråden
nåra vill se en redovisning på swish pengarna och mamman försvarar och ber folk gå ur gruppen om dom inte respekterar deras Admins

mao inte fullt så mycket hjärtan just nu

Det här fallet slår det mesta !

Det såg inte jag, när jag besökte Sekten nyss!
Inte såg jag pappans inlägg heller!
Både mamman och pappan ber alltså medlemmarna, att frivilligt lämna sekten!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-27 kl. 22:57.
Citera
2017-07-27, 22:35
Medlem
1.Men okej låt säga att han visste att han var i Hallsberg.

2.Och han ville ses i Mjölby.....

Vart tänkte han då gå för att komma till Mjölby.???

Det enda tåget som går dit , är ju just det tåg han satt på., alla tågresenärer som skall till Mjölby,även vidare ner mot Malmö, ifrån denna stora station , vallfãrdar ju dit just där han gick ur tåget...jãttesuck på det...

3.Varför veta var man är, och veta vart man vill, och sen överge det som gör det möjligt.,,jag tror han missa något. Han var så inplanerad på hur allt skulle gå till, så tabben bara hände :

,han gick nog för att leta efter det inbillade tåget mot Mjölby,

Typ som han brukar göra när han går för att leta upp tåget till Malmö

Hans intiution svek honom,hans iver att komma hem gjorde att hans hjãrna tyvärr gick händelserna lite i förvãg.

Så när mamman pratade på mitt i alltihop och mobilen strulade så blev stressen så att planeringen hamnade i error,i tankegången.....det blev rundgång på något sätt för Patrik. Han råkade blanda ihop de olika stationerna och de olika görandena som skulle vidtas...

Så tror jag.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-27 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in