2017-07-27, 23:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Har hela tiden trott att det fanns en stor chans att Patrik höll sig undan frivilligt av någon anledning för det har saknats så mycket information, så många frågetecken. Men när jag läste om vad kvinnan på tåget berättat, om killarna som satte sig hos Patrik, så känns det inte alls bra. Nu inser jag att det var därför han plötsligt lämnade vagnen, om nu killarna klev på i sista minuten och han fick panik och klev av. Jag vill inte tänka tanken att han var deppig och skulle hem och inte fixade att ha de här människorna så tätt inpå och därför valde att gå av. Var han i så dåligt skick att han inte ens kunde be om hjälp på stationen? Så länge Patriks kropp inte hittas så håller jag modet uppe men ärligt talat gråter jag inombords och känner så mycket med familjen som måste leva i den värsta mardröm. Det här är verkligen fruktansvärt.

Känner lika som du.

Innerst inne har man vetat hela tiden hur det ligger till, men när några bitar till läggs till pusslet och man börja se mer och mer, blir det svårt att skjuta det ifrån sig.

Det måste verkligen ha snurrat till..... Det tror jag mer och mer på.
Citera
2017-07-28, 00:04
Medlem
En sak förstår jag bara inte i intervjun med kvinnan på tåget. Det står att hon såg honom på perrongen när han gått av i Hallsberg och att hon ville ropa efter honom etc. men ändå letar hon efter honom när hon kommer fram till Mjölby och tycker sig se honom där. Varför tittar hob ens eft honom i Mjölby när hon sett honom gå av i Hallsberg???
Citera
2017-07-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känner lika som du.

Innerst inne har man vetat hela tiden hur det ligger till, men när några bitar till läggs till pusslet och man börja se mer och mer, blir det svårt att skjuta det ifrån sig.

Det måste verkligen ha snurrat till..... Det tror jag mer och mer på.
Det är så påtagligt allting, är mamma till en son som nästan är på dagen lika gammal som Patrik och vi bor i området där han försvann. MPS och FIKK har nästan sökt på min bakgård. Är på spänn hela tiden och håller ögonen öppna för jag vill verkligen hitta Patrik men jag undrar om jag någonsin kan åka till Dollarstore i Hallsberg igen. Det området förknippar jag bara med sorg. Men som sagt, så länge Patrik inte hittas i mina trakter så lever hoppet.
Citera
2017-07-28, 00:16
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
En sak förstår jag bara inte i intervjun med kvinnan på tåget. Det står att hon såg honom på perrongen när han gått av i Hallsberg och att hon ville ropa efter honom etc. men ändå letar hon efter honom när hon kommer fram till Mjölby och tycker sig se honom där. Varför tittar hob ens eft honom i Mjölby när hon sett honom gå av i Hallsberg???

För att han sa "Vi ses i Mjölby", troligtvis.
Citera
2017-07-28, 00:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är så påtagligt allting, är mamma till en son som nästan är på dagen lika gammal som Patrik och vi bor i området där han försvann. MPS och FIKK har nästan sökt på min bakgård. Är på spänn hela tiden och håller ögonen öppna för jag vill verkligen hitta Patrik men jag undrar om jag någonsin kan åka till Dollarstore i Hallsberg igen. Det området förknippar jag bara med sorg. Men som sagt, så länge Patrik inte hittas i mina trakter så lever hoppet.

Förstår dig verkligen.
Själv bor jag långt därifrån, men tänker ändå mycket på denna otroligt sorgliga historia. För dig som bor där och ser platserna blir det ännu svårare att låta bli att tänka på det.
Har stor förståelse för föräldrarnas känsla av hjälplöshet när polis inte börjar söka förrän efter 2 dagar och hundar inte kopplas in förrän efter 1 vecka (säger jag rätt nu?). Under den tiden har man tappat mycket. De måste ha känt sig så hjälplösa och fruktansvärt oroliga.

Om det var min son tror jag att jag skulle blivit galen när man förstår att han inte sitter på sista tåget heller.....
Alla alarmklockor måste ju stå på för fullt.
Citera
2017-07-28, 00:20
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Har hela tiden trott att det fanns en stor chans att Patrik höll sig undan frivilligt av någon anledning för det har saknats så mycket information, så många frågetecken. Men när jag läste om vad kvinnan på tåget berättat, om killarna som satte sig hos Patrik, så känns det inte alls bra. Nu inser jag att det var därför han plötsligt lämnade vagnen, om nu killarna klev på i sista minuten och han fick panik och klev av. Jag vill inte tänka tanken att han var deppig och skulle hem och inte fixade att ha de här människorna så tätt inpå och därför valde att gå av. Var han i så dåligt skick att han inte ens kunde be om hjälp på stationen? Så länge Patriks kropp inte hittas så håller jag modet uppe men ärligt talat gråter jag inombords och känner så mycket med familjen som måste leva i den värsta mardröm. Det här är verkligen fruktansvärt.

De uppges ha varit "störiga"
( (FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017)
Nyheter24
Citat:
– Det enda han ville var att komma hem, säger kvinnan.
Patrik och vittnet hade suttit själva i djurvagnen hittills, men i Hallsberg ska fyra killar i samma ålder som Patrik gått på, och satt sig runt honom. Alla fyra satt och kollade ner i sina mobiltelefoner.
– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.
Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.
– Han packade ihop allt, satte på sig en svart mössa och gick ut på perrongen. Och sen vet jag inget mer.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem

Ja, detta är ett mycket tråkigt fall.
Senast redigerad av pudellus 2017-07-28 kl. 00:35.
Citera
2017-07-28, 00:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin

Hon måste ju ha tänkt att han ändå hoppade på tåget i sista stund, utom hennes synfält. Men lite konstigt låter det...
Men hon kanske inte reste sig upp och kollade genom fönstret var han tog vägen?
Citera
2017-07-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förstår dig verkligen.
Själv bor jag långt därifrån, men tänker ändå mycket på denna otroligt sorgliga historia. För dig som bor där och ser platserna blir det ännu svårare att låta bli att tänka på det.
Har stor förståelse för föräldrarnas känsla av hjälplöshet när polis inte börjar söka förrän efter 2 dagar och hundar inte kopplas in förrän efter 1 vecka (säger jag rätt nu?). Under den tiden har man tappat mycket. De måste ha känt sig så hjälplösa och fruktansvärt oroliga.

Om det var min son tror jag att jag skulle blivit galen när man förstår att han inte sitter på sista tåget heller.....
Alla alarmklockor måste ju stå på för fullt.
Ja, föräldrarna saknar sin älskade son och han är spårlöst försvunnen oavsett anledning. De lever i den värsta mardröm och får ingen hjälp av polisen och det är också konstigt, som om de vet nåt och därför släppt hela fallet. Min första tanke när Patriks efterlysning kom och väskan och ryggsäcken hittats var att han fortsatt sin vandring rakt över gärdet in i skogen norr om Dollarstore. Men sen dök det upp eventuella observationer i Sannahed, Köping osv så då tänkte jag om. Tror i dagsläget att det är där i skogen man ska söka. Kanske åker jag själv och kollar men vet ärligt talat inte om jag skulle fixa att hitta honom, denna fina, glada kille som jag sett på alla bilder och filmer.
Citera
2017-07-28, 00:33
Medlem
Liberty75s avatar
Har läst i HP-gruppen om ilskan över att folk vill veta vart pengarna går. Dessa helt sunda och nödvändiga frågor gör att folk kallas "häxor" och bl a ombeds av föräldrarna att lämna gruppen. (!!)

Jag har själv arbetat i 90 000-organisationer i många år. När folk reagerar med ilska och motstånd (ofta med skuldbeläggning om att man inte är en "god" människa efterson man frågar efter t ex kontoutdrag) är det definitivt något "fuffens". Om allt är okej med bokföring o dylikt - upp med siffrorna på bordet!! I det här fallet antar jag att det rör sig om några tusenlappar hit och dit - bokför och lägg upp en gång i veckan. Vad är problemet?

Tycker det är en osund och trist
utveckling av en redan destruktiv grupp som kör fullt ut med härskarbeteenden. 😡🙁
Citera
2017-07-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
De framställs som att ha varit "störiga"
men det som stått nu på Nyheter24 var väl att de satt med sina mobiltelefoner?

Det tycks ha "räckt" att de befann sig i närheten, möjligen pga att han behövde ringa.

Använder han telefonen mer? Tycker det verkar oklart. Nyss framkom väl att telefonen varit på efter att P. gått av i Hallsberg, eller är detta felaktigt?

Jag läste att de bara kom och satte sig bredvid Patrik för att det var ledigt där och höll på med sina mobiler och det ger mig känslan att det blev droppen, att han packade ihop sitt och klev av. Om det var så så mådde han ju verkligen inte bra men var det så illa att han bara drog från allt? Kan inget om psykoser men kanske blev det bara för mycket även om jag tycker det låter långsökt.
Citera
2017-07-28, 00:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, föräldrarna saknar sin älskade son och han är spårlöst försvunnen oavsett anledning. De lever i den värsta mardröm och får ingen hjälp av polisen och det är också konstigt, som om de vet nåt och därför släppt hela fallet. Min första tanke när Patriks efterlysning kom och väskan och ryggsäcken hittats var att han fortsatt sin vandring rakt över gärdet in i skogen norr om Dollarstore. Men sen dök det upp eventuella observationer i Sannahed, Köping osv så då tänkte jag om. Tror i dagsläget att det är där i skogen man ska söka. Kanske åker jag själv och kollar men vet ärligt talat inte om jag skulle fixa att hitta honom, denna fina, glada kille som jag sett på alla bilder och filmer.

Kanske du inte ska göra det om du känner så här nu? Vet inte om man kan hjälpa till på annat sätt när de söker på t ex FIKKs sök.

Men det kan inte vara roligt för den som hittar Patrik vid det här laget om han är död.
Samtidigt känns det som om man har sökt så många gånger, att han kanske först hittas till hösten eller efter vintern, när snön smält och gräs och grönt inte skyler lika mycket.

Det är väl jakt också i Hallsberg? Kanske inte bara svamp och bärplockare är ute, utan även jägare och deras hundar.
Citera
2017-07-28, 00:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
De uppges ha varit "störiga"
Nyheter24

Kanske var "rörigt" när de klev på, då kanske de pratade och sen satte de sig med mobilerna?

Men mest tänker jag att pappan kanske uttrycker mer den känsla han har, det som hände Patrik, det som Patrik kände och hur han upplevde det. Så pappan "färgar" upplevelsen med sina för starka ord- "störiga".

Kan lätt bli så när man tolkar in sina känslor i händelser som kanske var livsavgörande för Patrik.

Blev kanske lite luddigt, men svårt att förklara hur jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in