2017-07-27, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danujska
Många som verkar avguda LGWP... Men glöm inte att det var rikskrim, inte Mariestadspolisen, som slarvade bort brovittnet!
Det har inte jag hört förut. Bara att vittnesmål et lades in på ett inkorrekt sätt i deras då nya datasystem men inte vem som gjorde det, rikskrim eller mariestadspolisen. Var har du hört eller sett det? Alla klantar vi oss ibland men lite anmärkningsvärt är det.
Citera
2017-07-27, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Jag vill bara att det ska vara rätt person . Är det så att det skulle vara KGM som är pilot och polisens utredare är helt övertygade om detta ,och att det är utom rimligt tvivel , så köper jag givetvis det , men han behöver dock inte vara Gm i det läget . Vi får som sagt avvakta och se vad dom kommer fram till . Jag försöker bara se utanför boxen , och jag tycker alla spekulationer är bra även om jag kanske inte följer allas väg .
Tanken är hemsk men tänk om denna person är oskyldig men har trasslat in sig såpass att han verkar skyldig. Vad gräsligt, och så blir det antagligen ingen rättegång så att han kan försvara sig.

Du skriver i ett annat inlägg att brovittnet ej är namngivet till skillnad mot andra vittnen? Tror du att det är ett anonymt vittne? Kan ett sådant vittnesmål användas i en eventuell rättegång tro?
Citera
2017-07-27, 03:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Dom/hon kan ju fått skjuts strax efter dom synts vid fängelset/ bron ? Har med tänkt på dom två killarna i bilen som sitter i bilen o "lyssnar" på musik 02.30 ca i exakt samma bana som du , många olika tillfälligheter som slumpar sig den natten . Det är ju bara dom två som är vittnen till bilen som åker fram o sedan tillbaka på cykelbanan . Kollade polisen upp deras bil? fanns ju däckspår , där man kunde räkna ut ev axelbredd osv .Den ena killen bodde ju även på samma gata och bör ha känt till Helena då det inte skilde mycket i ålder .

Hur vet du det? vittnena har väl skyddad identitet? Hur kommer det sig förresten att du är en sådan "expert" när det gäller just Ekudden? du kan ju vartenda skrymsle och vrå i detalj.

Sedan vad det gäller möjlig tillgång till bil via någon av KGM's systrar som 1992 bodde på Lockerudsvägen 55 så anger du att det är, och nu citerar jag dig: "Exakt 950 meter till Helenas hus den sträckan tar 11 minuter att gå , plus en bit till där försvinnandet kan ha skett , alltså ett par minuter till". Men hallå, det här är inte riktigt normalt... menar du att du har mätt upp den sträckan exakt och dessutom har klockat dig själv medans du har promenerat från Lockerudsvägen 55 till Helena's föräldrars hus? Hur kommer det sig att du gör det? råkar du bara ha ett brinnande intressse för fallet eller vad?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-27 kl. 03:54.
Citera
2017-07-27, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det var förresten i Veckans Brott han sade detta. Det har alltså gått från"ytterst osäkert" 2011 till att man mer lr mindre bygger caset på denna obs. 2017. Är det Jenvén o Johansson som har så olika åsikter om det här?
Kanske vittnet inte är trovärdigt utan istället är en person som polisen misstänker. Så dom i radioprogrammet att dom letar efter polismannen?

Han som intervjuades är det han som är vittnet?
Citera
2017-07-27, 06:15
Medlem
Något som stör mig, varför skulle KGM gå med på att prata med radio skaraborg och tom berätta att han var sjukskriven veckan efter försvinnandet? Vill han ha ett avslut? Kan det vara så att han verkligen inte minns? Om han inte minns så kan han knappast ha gömt undan henne. Vet han vad som hänt men är inte den skyldige? Det är något som inte känns rätt...
Citera
2017-07-27, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja eller en hel drös... det var nog många som var klädda i vitt denna sommarkväll, vad det gäller BW så var det knappast han som klängde på Helena och blev avvisad inne på Stadt (då hade han nog inte fått en kram utanför), nej, det var någon annan med pilotglasögon som gjorde det...

Måste Gm varit på Stadshotellet?
Citera
2017-07-27, 06:36
Medlem
Citat:
Hur vet du det? vittnena har väl skyddad identitet? Hur kommer det sig förresten att du är en sådan "expert" när det gäller just Ekudden? du kan ju vartenda skrymsle och vrå i detalj.

Sedan vad det gäller möjlig tillgång till bil via någon av KGM's systrar som 1992 bodde på Lockerudsvägen 55 så anger du att det är, och nu citerar jag dig: "Exakt 950 meter till Helenas hus den sträckan tar 11 minuter att gå , plus en bit till där försvinnandet kan ha skett , alltså ett par minuter till". Men hallå, det här är inte riktigt normalt... menar du att du har mätt upp den sträckan exakt och dessutom har klockat dig själv medans du har promenerat från Lockerudsvägen 55 till Helena's föräldrars hus? Hur kommer det sig att du gör det? råkar du bara ha ett brinnande intressse för fallet eller vad?

Tänkte också på de två killarna som "sett en vit bil", eller var de i själva verket gärningsmännen?
Citera
2017-07-27, 07:02
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Snälla

Kom in i matchen!

Som inte helt ovanligt blev det en missuppfattning! Jag ställde frågan till "pilot" (vem det nu är) som läser tråden enligt egen utsago (inte att du charliebrown skulle vara pilot).

Angående pilots systrar morsa flickvänner etc så skall man ta det med en nypa salt det dom säger om de försvarar honom, de kan ha intagit en psykologisk försvarsattityd, svårt att förklara. (Sorry, kan inte förklara på ett snabbt och enkelt sätt men så är det.)
Citera
2017-07-27, 08:55
Medlem
Citat:

Sedan vad det gäller möjlig tillgång till bil via någon av KGM's systrar som 1992 bodde på Lockerudsvägen 55 så anger du att det är, och nu citerar jag dig:[i] "Exakt 950 meter till Helenas hus den sträckan tar 11 minuter att gå , plus en bit till där försvinnandet kan ha skett , alltså ett par minuter till"[/I]. Men hallå, det här är inte riktigt normalt... menar du att du har mätt upp den sträckan exakt och dessutom har klockat dig själv medans du har promenerat från Lockerudsvägen 55 till Helena's föräldrars hus? Hur kommer det sig att du gör det? råkar du bara ha ett brinnande intressse för fallet eller vad?

Vederbörande kan ju ha tillgång till googelmaps eller liknande..
Citera
2017-07-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Vederbörande kan ju ha tillgång till googelmaps eller liknande..
exakt tar en minut att kolla sådana saker , skriv en adress till en annan så räknar den ut promenad tid , biltid , cykeltid , och sen har jag levt mer än 50 år i Mariestad och har bra koll på vår stad . Och läser allt i trådar och kollar på alla tv reportage . Ser jag nån skriver nåt jag inte känner igen då söker reda på det .Är Du själv orolig att jag rotar i fel saker , glömda saker ??? pudelfrillan !!
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-27 kl. 09:26. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-27, 09:32
Medlem
Citat:

Vet inte hur gammal du är? Men nu för tiden finns nåt som heter internet där man nästan kan hitta allt , som sagt tar en minut på Google Maps skriv en adress till en annan, du får upp sträcka gångtid cykeltid biltid osv , Du skrev att sträckan tog Max ett par minuter ???ser jag nån skriva nåt jag inte tror stämmer letar jag reda på Info i trådar söker o tv-reportage radioprogram överallt . Sen har jag levt och arbetat i Mariestad i mer än 50 år så jag kan hela staden , börjar undra varför du är så orolig själv ? Rotar jag i nåt som stör dig pudelfrillan , nåt som du vill att folk ska glömma kanske . Men jag kommer fortsatta söka på mitt sätt till Gm är fast. Och jag blev intresserad att gå in i tråden efter Pilotglasögonprogrammet , har bara läst tråden sporadiskt under åren . Jag känner att fler Mariestadsbor borde vara med här inne , kanske kan tillföra nåt , men jag vet många som inte vågar pga risken att bli uthängda själva . Jag själv känner istort sett alla tidigare misstänkta och uthängda på nåt sätt , utom den sista , han har jag fått leta kopplingar till , lika gamla men ändå får jag inte upp bilden av honom . Nu har jag ju sett bilder men inget ploppar upp . Och pratat med folk i hans närhet , som verkligen är är förvånade .Ps ska man börja misstänka folk här inne som försöker vara noggranna i sina uttalanden , som gräver efter rätta svar då kan man lika gärna lägga ner hela tråden , för det är väl tråden går ut på ? Komma framåt, spekulera pussla ihop ett tänkbart scenario ?och för mig är det fullständigt normalt att det jag säger är sant och att jag kollat upp innan jag säger nåt konstigt i din värld kanske .
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-27 kl. 10:10. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-27, 10:03
Medlem
Citat:
Vet inte hur gammal du är? Men nu för tiden finns nåt som heter internet där man nästan kan hitta allt , som sagt tar en minut på Google Maps skriv en adress till en annan, du får upp sträcka gångtid cykeltid biltid osv , ser jag nån skriva nåt jag inte tror stämmer letar jag reda på Info i trådar söker o tv-reportage radioprogram överallt . Sen har jag levt och arbetat i Mariestad i mer än 50 år så jag kan hela staden , börjar undra varför du är så orolig själv ? Rotar jag i nåt som stör dig pudelfrillan , nåt som du vill att folk ska glömma kanske . Men jag kommer fortsatta söka på mitt sätt till Gm är fast. Och jag blev intresserad att gå in i tråden efter Pilotglasögonprogrsmmet , har bara läst tråden sporadiskt under åren . Jag känner att fler Mariestadsbor borde vara med här inne , kanske kan tillföra nåt , men jag ver många som inte vågar pga risken att bli uthängda själva . Jag själv känner istort sett alla tidigare misstänkta och uthängda på nåt sätt , utom den sista , han har jag fått leta kopplingar till , lika gamla men ändå får jag inte upp bilden av honom . Nu har jag ju sett bilder men inget ploppar upp . Och pratat med folk i hans närhet , som verkligen är är förvånade .Ps ska man börja misstänka folk här inne som försöker vara noggranna i sina uttalanden , som gräver efter rätta svar då kan man lika gärna lägga ner hela tråden , för det är väl tråden går ut på ? Komma framåt, spekulera pussla ihop ett tänkbart scenario ?
KGM verkar till att ha varit en ganska osynlig person? Ingen som direkt minns honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in