Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Hur vet du det? vittnena har väl skyddad identitet? Hur kommer det sig förresten att du är en sådan "expert" när det gäller just Ekudden? du kan ju vartenda skrymsle och vrå i detalj.
Sedan vad det gäller möjlig tillgång till bil via någon av KGM's systrar som 1992 bodde på Lockerudsvägen 55 så anger du att det är, och nu citerar jag dig: "Exakt 950 meter till Helenas hus den sträckan tar 11 minuter att gå , plus en bit till där försvinnandet kan ha skett , alltså ett par minuter till". Men hallå, det här är inte riktigt normalt... menar du att du har mätt upp den sträckan exakt och dessutom har klockat dig själv medans du har promenerat från Lockerudsvägen 55 till Helena's föräldrars hus? Hur kommer det sig att du gör det? råkar du bara ha ett brinnande intressse för fallet eller vad?
Vet inte hur gammal du är? Men nu för tiden finns nåt som heter internet där man nästan kan hitta allt , som sagt tar en minut på Google Maps skriv en adress till en annan, du får upp sträcka gångtid cykeltid biltid osv , Du skrev att sträckan tog Max ett par minuter ???ser jag nån skriva nåt jag inte tror stämmer letar jag reda på Info i trådar söker o tv-reportage radioprogram överallt . Sen har jag levt och arbetat i Mariestad i mer än 50 år så jag kan hela staden , börjar undra varför du är så orolig själv ? Rotar jag i nåt som stör dig pudelfrillan , nåt som du vill att folk ska glömma kanske . Men jag kommer fortsatta söka på mitt sätt till Gm är fast. Och jag blev intresserad att gå in i tråden efter Pilotglasögonprogrammet , har bara läst tråden sporadiskt under åren . Jag känner att fler Mariestadsbor borde vara med här inne , kanske kan tillföra nåt , men jag vet många som inte vågar pga risken att bli uthängda själva . Jag själv känner istort sett alla tidigare misstänkta och uthängda på nåt sätt , utom den sista , han har jag fått leta kopplingar till , lika gamla men ändå får jag inte upp bilden av honom . Nu har jag ju sett bilder men inget ploppar upp . Och pratat med folk i hans närhet , som verkligen är är förvånade .Ps ska man börja misstänka folk här inne som försöker vara noggranna i sina uttalanden , som gräver efter rätta svar då kan man lika gärna lägga ner hela tråden , för det är väl tråden går ut på ? Komma framåt, spekulera pussla ihop ett tänkbart scenario ?och för mig är det fullständigt normalt att det jag säger är sant och att jag kollat upp innan jag säger nåt konstigt i din värld kanske .