2017-07-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tycker oxå - vi tar KGM först - Han har iallfall krupit under radarn länge nu.

Min tro på kgm baserar jag på det som hittills framkommit, uteblivna dementier, nedstängda Fb men också på nya uppgifter från två oberoende bekanta med koppling till lockerud. Dessa både minns vagt en vit mindre bil "typ Nissan micra" i systrarna M:s ägo. Säkerheten på minnena är visserligen uttalad som låg men ändå. Slänger ur mig detta nu och väntar på dementier eller fler oberoende minnen, likasinnade eller inte.
Citera
2017-07-25, 22:09
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Min tro på kgm baserar jag på det som hittills framkommit, uteblivna dementier, nedstängda Fb men också på nya uppgifter från två oberoende bekanta med koppling till lockerud. Dessa både minns vagt en vit mindre bil "typ Nissan micra" i systrarna M:s ägo. Säkerheten på minnena är visserligen uttalad som låg men ändå. Slänger ur mig detta nu och väntar på dementier eller fler oberoende minnen, likasinnade eller inte.

Hmmm, en mer olämplig likbil får man ju leta efter, men vouloir CE pouvoir.
Citera
2017-07-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Om man kikar på kartan så ser det mycket riktigt ut som så att man skulle kunna gena från bron till den berömda stigen genom att vika av lätt höger så att man kommer in ungefär där Oxvägen går. Gick det att gena på detta sätt -92?
Tror det gick en grusväg bakom dom 3 röda villorna som gick bort till fågeltornet möe buskar å diken mm... smidigast hade nog vart marieforsleden- Ekuddenvägen sen genväg genom kohagen vilket inte va kohage då utan bara massa skog
Citera
2017-07-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Bra Lubbe - ett steg framåt.
Citera
2017-07-25, 22:14
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ja, då är det ju mycket märkligt att Jenvén säger att det är "ytterst osäkert" att Helena setts på bron.

Det var förresten i Veckans Brott han sade detta. Det har alltså gått från"ytterst osäkert" 2011 till att man mer lr mindre bygger caset på denna obs. 2017. Är det Jenvén o Johansson som har så olika åsikter om det här?
Citera
2017-07-25, 22:39
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
För att föra lite ljus och klarhet till dem som "tror" sig tänkt färdigt och tänkvärt för den som har som avsikt att öppna näbben.
Citerar jag följande:

Kritiskt, sakligt förnuft skiljer mellan trossats, åsikt, begripande och vetande samt mellan antagande och kunskap. Trossatsen är oefterrättlig, av känslan absolutifierad övertygelse, blint godtagande utan insikt och förståelse. Tro är för alla tider fastslagen dogm, som icke får betvivlas eller undersökas. Tro är oåtkomligt för förnuftet, förnuftets och kritikens fiende. Hela världen är full av dårar som tror. Allting tros. Alla misstag försvaras med att man trodde. Drygt 90 procent av det som tros skulle utmönstras, om folk lärde sig skilja mellan vad de veta och icke veta. Åsikt är icke vetande. "Få människor tänka men alla vilja ha åsikter" De vilja ha färdiglagade åsikter om så mycket som möjligt för att veta vad de ska tro och säga. Det är dessa åsiktsinnehavare, som utgöra "allmänna opinionen" med dess fiktioner, meningar, förmodanden, gissningar, skenfakta, förlegade hypoteser och teorier, fragmentariskt vetande och subjektiva värderingar.

Henry T. Laurency

Med tanke av ovan skapas mycket onödigt lidande för många. För familjen, för bekanta, för vänner, för misstänkta, för inte misstänkta mm. Tänk även på att det som inte är sant och riktigt är söndrande, splittrande, förtalande och hör till hatets regioner. De som tror sig vilja gott tjänar istället ont. För perversionen, fanatismen är blind för vad som är rätt, riktigt och sant.

Mycket bra av P.U.
Citera
2017-07-25, 22:39
Medlem
Citat:
Det var förresten i Veckans Brott han sade detta. Det har alltså gått från"ytterst osäkert" 2011 till att man mer lr mindre bygger caset på denna obs. 2017. Är det Jenvén o Johansson som har så olika åsikter om det här?
Vet att det finns poliser i M-stad som kallas kling och klang / men det är väl J & J som får bära den titeln - för att de inte tillfört detta fall mer än oreda. Det vore väl på sin plats att kalla till presskonferens och lägga allt på bordet NU. Det är väl inget att hålla på när vi går in på år 26!!!
Citera
2017-07-25, 22:44
Medlem
Citat:
Det finns ett ställe till där Jenvén uttalar sig om brovittnet där han säger ungefär att det är intressant el något åt det hållet. Ska se om jag hittar det igen, klippen var från samma år men om han sa det ungefär vid samma tid låter jag vara osagt. Jag skrev om det för kanske någon månad sedan. Hur som helst säger han två olika saker.

Edit: Här är det. Ursprung Lalajlaj's inlägg med källa som är olänkad. Jenvén uttalade sig för tv4, där han säger att det säkerställt att Helena synts på bron. Vad ska man tro?
https://www.flashback.org/sp61136452
Senast redigerad av cleolin 2017-07-25 kl. 22:53. Anledning: Gammalt inlägg tillagt
Citera
2017-07-25, 22:45
Medlem
Detta är så enkelt gärningsman misstänkt sen 98 tas in igen delges misstanke . Släppa kvarlevor hittas strax efter i Eksjö flera media har olika rapporteeing . Inte kunat klargöra hur kvarlevor funnits Beslut tas ang dna test på Helenas sko . Svar i höst o 22.30 på radion i kväll så säger man att det kan vara kvarlevor från ett pågående ärende som är väldigt gammalt . Dock vill man inte uppge om kvarlevorna är från en man eller kvinna . Utan måste vänta till efter semester tider . Testet som görs på Helenas skor dna tar till i höst . Men nu tror ja media kommer luska . För mig så känns det som polisens baktanke fått o tagit skruv . Man står beredda helt enkelt o flåsar någon i nacken .
Citera
2017-07-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ur Mariestads-Tidningen:

"Vittnet uppgav att hon, efter att Stadt stängt, hade sett en kvinna, med liknande byxor som Helena, komma gående tillsammans med en okänd man med pilotglasögon. Kvinnan och mannen fortsatte över Marieholmsbron och vek sedan av mot den stig mot Ekudden där fynd sedan gjordes av Helenas tillhörigheter."

Detta tyder på att vittnet möter Helena med "pilot" antingen på bron eller till och med strax före bron och vänder sig om vid något tillfälle och tittar efter vart de tog vägen. Eller hur?!

Och att de vek av mot den stigen som leder mot Ekudden har ju en himmelsvid betydelse. Ingenting säger att de vek av direkt efter bron - såvida inte den informationen står att läsa på något annat ställe.

Pudelfrillan: Ett gott råd: Skriv inte så himla många inlägg som du gör nu på så kort tid. Det är lätt att man "skriver för fort", glömmer vad man själv - och andra - har skrivit samt tappar fokus. Jag vet av egen erfarenhet, så ta ett break. En uppmaning i all välmening!

Verkar vara lite oklarheter kring var de vek av efter bron. Enligt P4 Skaraborgs chatt så skriver de såhär: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479
Citat:
Linda: Att dom svänger in till höger efter bron behöver ju inte betyda att dom fortsatte den vägen/stigen. Nån av dom kanske skulle kissa/spy, och sedan vänder dom tillbaka.
Mats, Sveriges Radio: Så kan det vara. Vad polisen sagt till oss är att det fanns en stig bakom fängelset som man kunde gå och sedan ansluta till den stig där Helenas tillhörigheter hittades. Man har i utredningen också konstaterat att detta inte var någon omväg jämfört med att gå den stora vägen.

Det borde alltså ha funnits en stig bakom fängelset som man kommer till genom att gå ner på cykelbanan som syns på bilden: https://minfil.org/TbQ6a9ccb7/ladda_ned.png
Citera
2017-07-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danujska
Verkar vara lite oklarheter kring var de vek av efter bron. Enligt P4 Skaraborgs chatt så skriver de såhär: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479

Det borde alltså ha funnits en stig bakom fängelset som man kommer till genom att gå ner på cykelbanan som syns på bilden: https://minfil.org/TbQ6a9ccb7/ladda_ned.png
Man kom bog ner till en fotbollsplan å sen åkrar å skog och Skatteverket ......
Citera
2017-07-25, 22:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag kan tillägga att även BW enligt uppgift i tråden var klädd i vitt.
Kommer en så kommer två !!

Ja eller en hel drös... det var nog många som var klädda i vitt denna sommarkväll, vad det gäller BW så var det knappast han som klängde på Helena och blev avvisad inne på Stadt (då hade han nog inte fått en kram utanför), nej, det var någon annan med pilotglasögon som gjorde det...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-25 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in