2017-08-03, 00:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tycker att det är ett intressant läge i tråden sedan några veckor nu. Det är uppenbart att flera användare (varav flera nyregistrerade) är mycket obekväma med att KM diskuteras som "pilotmannen". Men det är bara bra, då denna "spänning" säger mer än vad som initialt kan verka vara fallet. Bra så!
Citera
2017-08-03, 01:02
Medlem
Om vi nu ska gå åter till fokus. Det fanns några som kände KM rätt bra här tidigare. Har ni något att säga om hans eventuella relation till de något äldre tidigare diskuterade TS? MR? Var han med i ölklubben? Vore bara intressant att veta. Eller kan vi locka tillbaka dig Micke och få din syn på den senaste händelseutvecklingen här? Till er som är skeptiska om namngiven pilot, ni har inte slagits av att några här, bl.a F, fått bekräftelsen från väldigt nära håll? Det har jag. (Ev. tjafs kan vi ta i PM).
Citera
2017-08-03, 01:15
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Om vi nu ska gå åter till fokus. Det fanns några som kände KM rätt bra här tidigare. Har ni något att säga om hans eventuella relation till de något äldre tidigare diskuterade TS? MR? Var han med i ölklubben? Vore bara intressant att veta. Eller kan vi locka tillbaka dig Micke och få din syn på den senaste händelseutvecklingen här? Till er som är skeptiska om namngiven pilot, ni har inte slagits av att några här, bl.a F, fått bekräftelsen från väldigt nära håll? Det har jag. (Ev. tjafs kan vi ta i PM).

Det beror mycket på, vem man väljer att tro på. Alla här är okända människor. Så varför skulle jag tro på F t.ex?. Det är upp till var och en. Man tror på det som verkar mest trovärdigt och logiskt. Det kommer snart visa sej.
Citera
2017-08-03, 01:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Det förefaller vara ett par, tre användare som har fått identiteten bekräftad. Jag väntar personligen på samma bekräftelse. Att döma av Kl*s profilbild på Facebook - som jag för säkerhets skull "printscreenade" i förra veckan - verkar han ha öl som ett intresse, i alla fall. (https://www.facebook.com/klas.malmgren?fref=ts)

"Every loaf of bread is a tragic story of grains that could have become beer, but didn't", följt av ölmärken som Heineken med flera.
Citera
2017-08-03, 01:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det beror mycket på, vem man väljer att tro på. Alla här är okända människor. Så varför skulle jag tro på F t.ex?. Det är upp till var och en. Man tror på det som verkar mest trovärdigt och logiskt. Det kommer snart visa sej.

Om du med "F" menar "Freija21" så har den användaren i PM till mig för typ två veckor sedan redovisat så detaljerad information om personer, liv, namn, var folk bodde etc. från Mariestad anno 1992 att jag inte har den minsta anledning att misstro den användaren. Allt det som den användaren räknade upp måste han/hon ha upplevt själv - det går liksom inte att hitta på allt det. Så tänker jag om Freija21, i alla fall - om det var den användaren du menade med "F", vill säga.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-03 kl. 01:49.
Citera
2017-08-03, 01:31
Medlem
Citat:
Märkligt hur griniga en del blir när man är tveksam till Klas som pilot. Vissa hugger som huggormar DIREKT. Varför? Det står väl var och en fritt att ha sin egen uppfattning eller? Speciellt DU Hardbeck, är väldigt pigg på att psyka och göra narr av mej. Ligger det i ditt intresse på nåt vis? Jag börjar tro det.
Du skickade även ett hånfullt inlägg i p.m för ett tag sen: "Du behövs i tråden". Va? Du njuter av att känga till mej!
Haha - då har du läst fel på avsändaren på det pm:et. Aldrig skickat någon pm. Står för det jag skriver. Har aldrig varit otrevlig mot dig - bara saklig (hoppas jag att det uppfattas som)
Citera
2017-08-03, 05:38
Medlem
Frågar Återvändsgränd: kände du KM?
Citera
2017-08-03, 07:42
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
http://sla.se/skaraborg/2017/08/02/helena-anderssons-foraldrar-om

Jag länkar detta igen. Publicerat idag. "Det känns fruktansvärt provocerande att han utmålar sej själv som offer", säger Helenas föräldrar. Precis så har jag och många uppfattat hans beteende.
Både vad gäller "händerna som skakar" OCH att han var sjukskriven en vecka. Denne man har narcissistiska drag, kanske till och med psykopat. ALLT kretsar kring dom själva. Dom kan inte känna dåligt samvete för NÅGOT/NÅGON. Skillnaden mellan en psykopat och en narcissist är att PSYKOPATEN kan ej känna någon ÅNGER. Detta stämmer INTE in på autism, typ asperger. Vitt skillda störningar. Så NEJ, jag tror inte på K.M som varken pilot eller g.m. Pilot = g.m för mej. Jag tror också att detta kommer dementeras snart. Med Klas alltså.

Jag vågar med 100% säkerhet påstå att folk kan lida av blandningar av olika diagnoser precis hursomhelst. Det finns säkerligen personer som är både narcissistiska, psykopater, autistiska mytomaner med mera (name it) i en salig röra.
Men för att veta vilket/vilka diagnoser en viss person har krävs stor kännedom om den personen som förmodligen enbart mycket nära anhöriga har i den mån de besitter kunskaper om ämnena.
Citera
2017-08-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag vågar med 100% säkerhet påstå att folk kan lida av blandningar av olika diagnoser precis hursomhelst. Det finns säkerligen personer som är både narcissistiska, psykopater, autistiska mytomaner med mera (name it) i en salig röra.
Men för att veta vilket/vilka diagnoser en viss person har krävs stor kännedom om den personen som förmodligen enbart mycket nära anhöriga har i den mån de besitter kunskaper om ämnena.
Visst är det så. Hade diagnoser och otrevliga personligheter varit uppenbara för utomstående så hade aldrig människor blivit involverade och hamnat i deras våld.
Citera
2017-08-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Visst är det så. Hade diagnoser och otrevliga personligheter varit uppenbara för utomstående så hade aldrig människor blivit involverade och hamnat i deras våld.

Sakta i backarna! Sätt inte likatecken mellan olika neuropsykiatriska diagnoser och brottsbenägenhet. Majoriteten av dessa individer hamnar inte i närheten av brottslighet utan är fullt fungerande och ansvarstagande i sociala sammanhang.
Citera
2017-08-03, 10:14
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Sakta i backarna! Sätt inte likatecken mellan olika neuropsykiatriska diagnoser och brottsbenägenhet. Majoriteten av dessa individer hamnar inte i närheten av brottslighet utan är fullt fungerande och ansvarstagande i sociala sammanhang.

TACK!
Man blir ju mörkrädd ibland över en del människors fördomar.
Jag har diagnosen Asperger och är ändå "fullproppad med empati". Det är inte där som problemen ligger. Gärningsmän (och kvinnor) med NPF som utför hemska dåd utan till synes ånger beskrivs flitigt i media. Jag tror dock att många missar tilläggsdiagnoser som nämns och/eller missbruk som påverkar mycket.
Citera
2017-08-03, 11:13
Medlem
Nu när många här anser sig ha läst fallet fått från både diagnos o namn på gm underkläder o parfymsort på såväl syskon som ev husdjur plats för kvarlevor o mängder med interna uppgifter o vem är bäst o får säga vad vilket kan man börja undra . Polisen har namnet på pilot och ev tanke om hur det gått till kanske efter som dom lagt den misstanke grad på ev brott . Så va ni igentligen varit ute efter är i kunna name stoppa era fabler teorier på ett namn . Ellee hur tänkte ni några av er (ingen nömd ingen glömd) lär dida av dysfunkitionella problem.. kan bara hoppas att kroppen från Eksjö ger svaret o familjen Andersson får den delen först o sen ett erkännande . R.i.p H.A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in