2017-07-25, 15:32
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tror inte han gillat att bli fotad utav dem,där,utan anledning, han var ju inte efterlyst då.

Nej jag menar inte att dom bett honom att ta kort.
Ungdomar i dagens läge "pratar" via snapchat och där tar man bilder stup i ett för att skicka.. på helt oväsentliga saker. Kan nog säkert vara så att någon av killarna knäppt både en eller fler bilder på P om dom satt en stund i samma vagn.
Citera
2017-07-25, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ja, jag tycker också att det verkar som han skulle kunna vilja gå till en annan vagn, där han kunde sitta mer ifred.

Istället går han av tåget. Han är inte rökare?

Detta är väldigt konstigt:

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

(Samma som:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem )

Ställer han möjligen ifrån sig väskorna på perrongen, hoppar på tåget igen och fortsätter till Mjölby?

Sedan har någon tagit väskorna, dumpat dem och inte brytt sig om att länsa dem på innehåll?

Tänkte också på det en stund.

Men sen tänkte jag att dels skulle väl kameran fångat detta och dessutom, skulle han hinna?

Även vittnen borde ha kunnat se honom (ev springandes utan väskor) hoppa på tåget utan bagage? Någon på tågstationen borde ha sett ett par väskor ståendes där helt övergivna?
Citera
2017-07-25, 15:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Har man sökt killarna på tåget och pratat med dom tro.
De kanske minns vad P hade på sig, såg vart han gick eller kanske t.o.m tog en bild av honom när han satt där eller när han klev av.

Bra tanke!
Man blir ju lite "orolig" över att polisen inte kollat ordentligt, eftersom de tidigt gick ut med att man inte misstänkte brott. Kanske de tyckte att det räckte med de vittnesmål de fått av mamman och mobilkvinnan på tåget.

(Ny funktion? Aldrig sett rödmarkerad text på flashback tidigare.)
Citera
2017-07-25, 15:54
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bra tanke!
Man blir ju lite "orolig" över att polisen inte kollat ordentligt, eftersom de tidigt gick ut med att man inte misstänkte brott. Kanske de tyckte att det räckte med de vittnesmål de fått av mamman och mobilkvinnan på tåget.

(Ny funktion? Aldrig sett rödmarkerad text på flashback tidigare.)

Skulle vara kul att veta vilka killarna var. Går det att ta reda på?
Garanterat så har dom skickat minst 20 snap på tågresan och något eller någon kan ha fastnat på bild... en fot, en rygg etc.

( Man kan använda koden [ highlight ]***[ /highlight ] utan mellanslag i [ ] och där stjärnorna är använder du din text.)
Citera
2017-07-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tack men tänk om det var så han såg ut när han reste med tåget ,han lãr ju ha bytt om efter Gotlandsresan...
Finns ju inga odds för att han., hur mycket han än älskar sina blommiga skor, att de lyckas undanhålla fotsvettslukt inne på ett tåg en hel dag.
Just de där tygskorna är duktiga på att ge ifrån sig dessa lukter, jag har erfarenhet av dem.

Jag tror också att Patrik var klädd som på bilden, och det av den enkla anledningen att kängorna och rocken tog för stor plats i väskan.
Det skulle vara bra om man fick veta lite om vad som fanns i väskan och ryggsäcken. Någon som har pejl på det?
Citera
2017-07-25, 15:56
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänkte också på det en stund.

Men sen tänkte jag att dels skulle väl kameran fångat detta och dessutom, skulle han hinna?

Även vittnen borde ha kunnat se honom (ev springandes utan väskor) hoppa på tåget utan bagage? Någon på tågstationen borde ha sett ett par väskor ståendes där helt övergivna?

Mja, och det är därför jag frågar...

Är det möjligt att hoppa på det tåget igen utan att det syns på någon övervakningsfilm?

Finns det någon "fortsättning" på övervakningsfilmen som visar när tåget börjar gå och Patrik hamnat ur bild? Dvs då vet man exakt hur många sekunder han i så fall hade på sig.
Citera
2017-07-25, 16:12
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Ni som har tid över och ork och lust

Kolla runt bland era sociala appar. Många appar har positionering eller som Instagram hashtag.

Har ni lust så kan ni kolla runt i Hallsberg och närliggande ställen och se vad folk har tagit för bilder.
Nu för tiden så håller alla i en mobil och de flesta tar kort för att spara, till sin Instagram eller snapchat... Kanske något tog en just samma dag som Patrik var där på tåget eller i Hallsberg. Han kan ha fastnat på en bild och sannolikheten finns alltså.

Självklart om NI har lust.
Citera
2017-07-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busann
I vilken vagn satt kvinnan/Patrik i förhållande till andra vagnar på tåget och åt vilket håll såg hon honom gå, när han gick av? Satt de tex längst bak av vagnar och han gick bakåt, så fanns där ingen mer vagn att kliva på. Någon som vet?

Om du tittar på
filmen så är djuravdelningen i vagnen närmast kameran. Dörr nr 2 från kameran/Patrik är uppmärkt för djur.

Edit: rättade länk
Senast redigerad av Upuaut 2017-07-25 kl. 16:29.
Citera
2017-07-25, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Så här skulle det ha stått:

Han ville kanske byta till en annan vagn på tåget där det var lugnare för honom.
Istället gick han av tåget i Hallsberg som vi vet från övervakningsfilmen.

Jag tror inte att han då trodde sig vara i Mjölby.

Ja, nu hänger jag med!
Svårt att veta vad som hände egentligen.
Om han bara ville byta vagn, behövde han gå ut? Vet inte hur det är med det tåget, men ofta kan man bara gå igenom vagnen in till nästa.
Men jag är nog lite mer inne ändå på att när killarna kom på och satte sig bredvid honom, blev det lite för mycket för honom och han klev av. Att det då det "snurrade" till. Kanske fick han en ångestattack, kanske blev han förvirrad, kanske fick han bara nog av allt???

Man vet ju inte vad som hände ( i hans huvud) eftersom han inte klev på igen, utan istället gick längs perrongen och bort från tåget i ganska lugna takt.

Men jag tycker ändå att väskornas placering, området han vistades i när han lämnade väskorna, tyder på att det inte stått rätt till. Inte på något sätt.
Citera
2017-07-25, 16:39
Moderator
OYs avatar
-Jag står vid järnvägsstationen och väntar på dig om tjugo minuter, kliv av innan tåget går.

- Okej, jag gör det, puss och kram.

EDIT;

En förklaring till att han plötsligt lämnade tåget, jag kan inte finna något rimligare.
Senast redigerad av OY 2017-07-25 kl. 16:54.
Citera
2017-07-25, 16:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Om du ska ta dig till den sidan måste du gå i glasröret eller så ut, via samhället och över en bro med biltrafik.

Ser man platserna där väskorna hittades från den här glasgången?
Citera
2017-07-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ser man platserna där väskorna hittades från den här glasgången?

Nej, det gör man inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in