2017-07-25, 14:47
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Har man sökt killarna på tåget och pratat med dom tro.
De kanske minns vad P hade på sig, såg vart han gick eller kanske t.o.m tog en bild av honom när han satt där eller när han klev av.
Citera
2017-07-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Om P nu satt i djurvagnen där det bara fanns 2 personer så kan man anta att han ville vara för sig själv
och när det ramlar in 4 personer till så bestämmer han sig för att byta vagn helt enkelt .men då uppstår frågan varför han inte kliver på tåget igen ,och varför vandra iväg från stationen ?

undrar om vi någonsin får svar på det

Om han gick av tåget I sista minuten för att han ville byta vagn kan ju tåget ha börjat köra och han hann inte på igen.
Citera
2017-07-25, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det är nog inte jag som är värst på att be folk citera.

Det är inte så att journalisten är med i HP-gruppen för att kunna researcha där?

Om ha sagt "Vi ses i Hallsberg" till mobilkvinnan så låter det som han ville bara byta vagn?

Om man ser bilden på skorna så verkar de inte så uppseendeväckande idag. Tygskor med ett mönster som inte är så vanligt, men det omedelbara intrycket är nog inte nödvändigtvis att det är blommiga skor.

Nu hänger jag inte med riktigt vad du menar?
Citat:
Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Så om han fick ett "anfall" av förvirring eller något annat och klev av i Hallsberg i misstag, kanske han inte var medveten om att det var fel station.
Citera
2017-07-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
De kanske minns vad P hade på sig, såg vart han gick eller kanske t.o.m tog en bild av honom när han satt där eller när han klev av.

Han kanske kände sig otrivsam med att sitta med dem, men de verkar ju vara som alla andra nördiga mobilungdomar,de valde nog att sätta sig hellre hos en ungdom av deras sort än hos kvinnan.
Så de har nog inte ens lagt märke till Patrik alls, mer än som en jämnårig medresenär ,tror ni inte?
Citera
2017-07-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Om han gick av tåget I sista minuten för att han ville byta vagn kan ju tåget ha börjat köra och han hann inte på igen.

Jo men som du ser har han vandrat alldeles för långt ifrån tåget för att kunna byta vagn.
När min hund ska rastas där de 12 minuterna jag brukar ha till godo, för att hon inte skall kissa på tåget den 70minuter långa ressträcka som kommer efter Hallsberg innan nãsta station dyker upp =Motala...Jag vågar Aldrig gå så långt ifrån tåget som han gjorde enligt övervakningskameran, om man vill vara säker på att komma med vidare.

En annan sak som skulle vara intressant att se, är några minuter till på övervakningskamerans filmning.
Där tåget ger sig iväg och om man ser om Patrik reagerar på det.?
Men han kanske är utom synhåll ifrån kameran då ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 15:07.
Citera
2017-07-25, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag syftar på Journalisten
Aha. Då förstår jag.
Citera
2017-07-25, 15:04
Medlem
Det här är ju spännande:

"Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg."

Om artikeln stämmer, om kvinnan på tåget har rätt - då faller ju hela teorin om att P klev av på fel station. Och då faller ju också en hel del av psykos-svamlet, av förvirringsteorin.

Är det undra på att det blir så många konstiga rykten och spekulationer när HP och familj (och media) hela tiden ändrar, drar i från och lägger till "fakta"?

Å andra sidan känns mycket av kvinnan berättelse som en efterhandskonstruktion. Varför skulle hon vilja ropa på en vuxen man, för att han får för sig att kliva av/byta vagn, när hon samtidigt säger att han betett sig helt normalt? Och varför skulle hon leta honom i Mjölby? Åter igen, en tillfällig bekant på en tågresa...
Citera
2017-07-25, 15:07
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu hänger jag inte med riktigt vad du menar?

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Så om han fick ett "anfall" av förvirring eller något annat och klev av i Hallsberg i misstag, kanske han inte var medveten om att det var fel station.

Så här skulle det ha stått:

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Om han sagt "Vi ses i Mjölby" till mobilkvinnan så låter det som han ville bara byta vagn?

Han ville kanske byta till en annan vagn på tåget där det var lugnare för honom.
Istället gick han av tåget i Hallsberg som vi vet från övervakningsfilmen.

Jag tror inte att han då trodde sig vara i Mjölby.
Senast redigerad av pudellus 2017-07-25 kl. 15:13.
Citera
2017-07-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678

Om det nu är han som syns på filmen så går han ju från tåget medan det står kvar.
Citera
2017-07-25, 15:13
Medlem
Citat:

Tror inte han gillat att bli fotad utav dem,där,utan anledning, han var ju inte efterlyst då.
Citera
2017-07-25, 15:16
Medlem
I vilken vagn satt kvinnan/Patrik i förhållande till andra vagnar på tåget och åt vilket håll såg hon honom gå, när han gick av? Satt de tex längst bak av vagnar och han gick bakåt, så fanns där ingen mer vagn att kliva på. Någon som vet?
Citera
2017-07-25, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han kanske verkade nervös mot innan dom klev på. Han kanske skruvade på sig, kollade upp från datorn osv.

Det kan ju vara så att sista samtalet inte alls var till mamman som pappan tror för de har ju bara gått ut med att han pratade med mamman 1 gång på tåget, men enl vittnet så ringde han någon från sin mobil efter den blivit påtankad och sa: Puss och kram..
Just puss och kram behöver inte ha så stor betydelse då det kan vara en vana med vänner och släkt.

Nu blir man ju inte förvånad över något i den här historien längre.

Jag skulle i normala fall tro att polisen absolut har kollat upp vem samtalet som avslutade med Puss och kram var till (om det inte var till mamman). Man kan ju undra varför han verkat gå iväg under samtalet? Behöver inte betyda något alls, men kan. Kan vara att han ville prata om något som kändes lite känsligt, t ex om hur han mådde. Men kan han ha prata med någon annan?

Citat:
Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

– Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24.

Enligt pappan Jörgen Linfeldt ska Patrik ha pratat ännu en gång med sin mamma.

Tycker att har har sett att Patrik ska ha pratat flera gånger med sin mamma under resan. Det sista samtalet ska ju ha varit när han trodde att han sa till sin mamma att han var i Mjölby.
Nu citerar jag evaveva eftersom hon har pratat med mamman och då ska Patrik ha uttryckt att han var framme i Mjölby. Men det finns även andra källor från pressen som skriver att han pratade med sin mamma precis innan han klev av.

Citat:
Ja det har du rãtt i. Jag vet bara att hon trodde helt och fullt på Patrik när han sa att han var framme i Mjölby.
https://www.flashback.org/sp61300766
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in