2017-07-25, 14:14
Medlem
Snälla Livingmyownlife kan du sätta in bilden på Patrik i den där garderobsgången iklädd de ljusbruna skorna?
Kan ju va bra för folket härinne att se den bilden.
Var togs den.?Har du någon aning?
Citera
2017-07-25, 14:14
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att hon är med i HP (om hon är det) kanske inte är så konstigt. Hon har ju ändå varit med när en ung kille försvinner från tåget som hon satt på och hon var den sista att se honom.

Av samma anledning blir hon naturligtvis partisk. Det måste kännas hemskt för henne att hon inte lyckades ropa på honom. Självklart kunde hon ju inte veta att det skulle gå så illa.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

jag syftar på Journalisten
Citera
2017-07-25, 14:18
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Snälla Livingmyownlife kan du sätta in bilden på Patrik i den där garderobsgången iklädd de ljusbruna skorna?
Kan ju va bra för folket härinne att se den bilden.
Var togs den.?Har du någon aning?

https://www.pixeltopic.com/image/pafyblxrxjxart/

Varsågod :-)

Ingen aning om vart den togs men den låg på hans Google +
Citera
2017-07-25, 14:18
Medlem
[quote=pudellus|61305672]Det är nog inte jag som är värst på att be folk citera.

Om ha sagt "Vi ses i Hallsberg" till mobilkvinnan så låter det som han ville bara byta vagn?

Jo,en konstigt sätt att byta vagn på må jag säga...att vandra iväg från tåget.....
Men det kan mycket väl vara så att han inte ville sitta och trãngas med de där grabbarna,särskilt inte när han visste att han kanske skulle prata vidare med sin mamma .

Tänk om hans tankar blandade ihop sig., att han blev disträ på något sätt så att han på något mystiskt sätt fick för sig att hur som helst skulle han byta tåg...hmm...verkligen weird, och just det måste gjort kvinnan på tåget Väääldigt konfunderad ju , varför säger han att de ska ses i Mjölby och sen gå ifrån möjligheten att just ses i Mjölby, stor undran .......
Helt otroligt...
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 14:33.
Citera
2017-07-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
https://www.pixeltopic.com/image/pafyblxrxjxart/

Varsågod :-)

Ingen aning om vart den togs men den låg på hans Google +

Tack men tänk om det var så han såg ut när han reste med tåget ,han lãr ju ha bytt om efter Gotlandsresan...
Finns ju inga odds för att han., hur mycket han än älskar sina blommiga skor, att de lyckas undanhålla fotsvettslukt inne på ett tåg en hel dag.
Just de där tygskorna är duktiga på att ge ifrån sig dessa lukter, jag har erfarenhet av dem.
Citera
2017-07-25, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Man undrar på vilket sätt kvinnan på tåget såg att Patrik tyckte att det var jobbigt när de fyra killarna satte sig bredvid honom.
Jag tänker att jag ofta tycker att det är skönt att sitta för sig själv på tåget. Men om någon sätter sig bredvid mig, tror jag inte att någon endaste person skulle se vad jag tänkte. Känns som att han visat det ganska tydligt?

Citat:
Enligt föräldrarna har Patrik mått dåligt den senaste tiden, och kan ha utvecklat en psykos. Men enligt kvinnan på tåget betedde Patrik sig "normalt", och de talade om vart de var på väg.
Min fetning:
Citat:
– Det enda han ville var att komma hem, säger kvinnan.

Patrik och vittnet hade suttit själva i djurvagnen hittills, men i Hallsberg ska fyra killar i samma ålder som Patrik gått på, och satt sig runt honom. Alla fyra satt och kollade ner i sina mobiltelefoner.

– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.

Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Citera
2017-07-25, 14:39
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Man undrar på vilket sätt kvinnan på tåget såg att Patrik tyckte att det var jobbigt när de fyra killarna satte sig bredvid honom.
Jag tänker att jag ofta tycker att det är skönt att sitta för sig själv på tåget. Men om någon sätter sig bredvid mig, tror jag inte att någon endaste person skulle se vad jag tänkte. Känns som att han visat det ganska tydligt?

Min fetning:

Han kanske verkade nervös mot innan dom klev på. Han kanske skruvade på sig, kollade upp från datorn osv.

Det kan ju vara så att sista samtalet inte alls var till mamman som pappan tror för de har ju bara gått ut med att han pratade med mamman 1 gång på tåget, men enl vittnet så ringde han någon från sin mobil efter den blivit påtankad och sa: Puss och kram..
Just puss och kram behöver inte ha så stor betydelse då det kan vara en vana med vänner och släkt.
Citera
2017-07-25, 14:39
Medlem
Citat:

Min fetning:

En del människor får panikångest av att folk kommer för nära,han kanske är just en av dem.
Som helt enkelt flyr fältet när det blir skarpt läge.
Inte kul att vara mammas pojke sittandes intill ett coolt gäng utav tuffa grabbar.Bättre han suttit mittimot kvinnan och hennes hund hela tiden.
Hon hade ju inga problem med att Patrik pratade med sin mor. Skulle vi nog också tycka var okej.

Men just ett gäng av killar i egen ålder.Fasen vilken jäkla otur han haft....
Citera
2017-07-25, 14:41
Medlem
zippzons avatar
Om P nu satt i djurvagnen där det bara fanns 2 personer så kan man anta att han ville vara för sig själv
och när det ramlar in 4 personer till så bestämmer han sig för att byta vagn helt enkelt .men då uppstår frågan varför han inte kliver på tåget igen ,och varför vandra iväg från stationen ?

undrar om vi någonsin får svar på det
Citera
2017-07-25, 14:42
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo,en konstigt sätt att byta vagn på må jag säga...att vandra iväg från tåget.....
Men det kan mycket väl vara så att han inte ville sitta och trãngas med de där grabbarna,särskilt inte när han visste att han kanske skulle prata vidare med sin mamma .

Tänk om hans tankar blandade ihop sig., att han blev disträ på något sätt så att han på något mystiskt sätt fick för sig att hur som helst skulle han byta tåg...hmm...verkligen weird, och just det måste gjort kvinnan på tåget Väääldigt konfunderad ju , varför säger han att de ska ses i Mjölby och sen gå ifrån möjligheten att just ses i Mjölby, stor undran .......
Helt otroligt...

Ja, jag tycker också att det verkar som han skulle kunna vilja gå till en annan vagn, där han kunde sitta mer ifred.

Istället går han av tåget. Han är inte rökare?

Detta är väldigt konstigt:

Citat:
Kan ha sett Patrik

Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg.

Väl framme i Mjölby var det fullspäckat av folk, så mycket att det inte gick att gå fram till den person hon tyckte liknande Patrik.

– Jag försökte ju leta efter honom där, och jag såg en person som hade en liten mössa. Jag är inte säker men de var så lika. Jag försökte fånga blicken, att han skulle vända på ansiktet. Men han kollade i profil hela tiden så jag fick aldrig någon chans. Så jag kan inte vara riktigt säker.

(Samma som:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem )

Ställer han möjligen ifrån sig väskorna på perrongen, hoppar på tåget igen och fortsätter till Mjölby?

Sedan har någon tagit väskorna, dumpat dem och inte brytt sig om att länsa dem på innehåll?
Citera
2017-07-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Han kanske verkade nervös mot innan dom klev på. Han kanske skruvade på sig, kollade upp från datorn osv.

Det kan ju vara så att sista samtalet inte alls var till mamman som pappan tror för de har ju bara gått ut med att han pratade med mamman 1 gång på tåget, men enl vittnet så ringde han någon från sin mobil efter den blivit påtankad och sa: Puss och kram..
Just puss och kram behöver inte ha så stor betydelse då det kan vara en vana med vänner och släkt.

Han lyckades prata med sin mamma en gång till på tåget .och sa Puss &kram till henne.Tänkas kan att hon ville veta om pengarna blivit påtankade...

Tusan också om det är så illa att de där grabbarna fick honom att bli blyg och tappa modet och iochmeddet avvika ifrån tåget.
Så himla sorgset om så skulle vara fallet.
Han kanske helt enkelt har lãttare att snacka med ãldre folk,förutom sina egna vänner.
Han är ju rätt smal så vem vet, han kanske kãnner sig ynklig bland ett gäng storväxta ungdomar. Skulle jag göra i vilket fall.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 14:50.
Citera
2017-07-25, 14:46
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ja, jag tycker också att det verkar som han skulle kunna vilja gå till en annan vagn, där han kunde sitta mer ifred.

Istället går han av tåget. Han är inte rökare?

Detta är väldigt konstigt:

(Samma som:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem )

Ställer han möjligen ifrån sig väskorna på perrongen, hoppar på tåget igen och fortsätter till Mjölby?

Sedan har någon tagit väskorna, dumpat dem och inte brytt sig om att länsa dem på innehåll?

en mycket möjlig teori ,och alla har sökt på fel ort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in