2017-07-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Reagerat lite över Gotlands resan..
Video 18/5 då de var på väg mot Gotland och spelning "ljudvågor 2017". Denna spelning pågick tom 20/5 kl 18 på kvällen. Därefter borde de åkt tillbaka (20/5 kvällen eller 21/5?) med en bussresa från ankomst Nynäshamn vilket tar 3,5-4 Tim till Falun.
Detta resulterar i ett mycket kort besök i Falun för att sedan hasta vidare med tåg från Falun 22/5 på FM/ lunch..

Snabba ryck må jag säga med tanke på ev "diagnos"?

i senaste intervjun som har gjorts med P:s pappa säger han att de tror att P kan ha drabbats av en psykos precis när han skulle stiga av tåget eller precis efter att han klivit av. Konstigt, fick för mig att man hört att han hade en psykos redan innan?!

http://www.nt.se/24nt/?clip=om4750003

2:28-2:48 in i klippet pratar J*rg*n om P:s eventuella psykos
Citera
2017-07-25, 18:34
Medlem
P till mamman: jag måste av tåget, jag är ju i Mjölby

P till kvinnan med mobilen på tåget: vi ses i Mjölby.

Antingen sa P detta eller så ljuger mamman eller kvinnan.

Eller så drabbades han av psykosen mellan han sa till mamman att han var i Mjölby, alltså måste han varit förvirrad då eftersom han inte var i Mjölby, och när han sa att han skulle se kvinnan i Mjölby, men då är han helt plötsligt klar i huvudet igen och vet var han är...
Citera
2017-07-25, 18:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Förstår inte heller varför man skulle lämna allt i den teorin..

Precis. Vill man starta ett nytt liv och inte röra pengarna på kontot, så ser man ju till att ta med sig saker man kan få en slant för.
Citera
2017-07-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322

Eller så drabbades han av psykosen mellan han sa till mamman att han var i Mjölby, alltså måste han varit förvirrad då eftersom han inte var i Mjölby, och när han sa att han skulle se kvinnan i Mjölby, men då är han helt plötsligt klar i huvudet igen och vet var han är...

Åhh,jag blir tokig på det här,tycker faktiskt Patrik gör en illa till mods , att säga att man skall ses i den stad som tåget han lämnar, går till., är ju ungefãr som om en person utan flytvãst på sig i båten säger att:-jag kan inte simma ! , och dyker sen i vattnet....brrrr, mardrömshistoria detta med Patrik ju....
Citera
2017-07-25, 19:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Åhh,jag blir tokig på det här,tycker faktiskt Patrik gör en illa till mods , att säga att man skall ses i den stad som tåget han lämnar, går till., är ju ungefãr som om en person utan flytvãst på sig i båten säger att:-jag kan inte simma ! , och dyker sen i vattnet....brrrr, mardrömshistoria detta med Patrik ju....

Förklaringen kan vara att P är inställd på att de kommer att ses på nästa tåg i den meningen att när de stiger av i Mjölby så kommer de sannolikt att tappa varandra i folkvimlet på perrongen, men att de ses ombord på tåget.

Min uppfattning är att det hände något efter det att P sa så till kvinnan på tåget.

Det vi känner till är att fyra killar i P:s ålder steg ombord och satte sig vid P. Här någonstans fick P för sig att stiga av tåget. Vad kan ha hänt eller sagts som fick P att lämna tåget? Kan det ha med killarna att göra? Sa de något till honom, gav de honom en min eller gest som kvinnan inte uppfattade? Pratade han med sin mamma i samband med att killarna satte sig bredvid P?
Citera
2017-07-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förklaringen kan vara att P är inställd på att de kommer att ses på nästa tåg i den meningen att när de stiger av i Mjölby så kommer de sannolikt att tappa varandra i folkvimlet på perrongen, men att de ses ombord på tåget.

Min uppfattning är att det hände något efter det att P sa så till kvinnan på tåget.

Det vi känner till är att fyra killar i P:s ålder steg ombord och satte sig vid P. Här någonstans fick P för sig att stiga av tåget. Vad kan ha hänt eller sagts som fick P att lämna tåget? Kan det ha med killarna att göra? Sa de något till honom, gav de honom en min eller gest som kvinnan inte uppfattade? Pratade han med sin mamma i samband med att killarna satte sig bredvid P?

Ja tänk om man kunde fått varit en fluga på tågfönstret som lyckats höra allt som sagts och gjorts i den tågvagnen.....
-men då hade väl en av de där killarna mosat dej:Splatch ! 💀

Det är ju bra att vi fått reda på det som kvinnan hört och uppfattat och sett i vilket fall.

Men visst är det knepigt att han inte reagerade på att Varför kommer det in folk och sätter sig på ett tåg som Redan gått till sin slutstation.???
Har väl aldrig hãnt ..

Förövrigt kan tilläggas att i Motala finns det mycket droger i omlopp,det var väl ditåt de där killarna skulle,inget illa menat men ville bara informera om att så är fallet.
Ursäkta vill inte blanda in killarna i den informationen. De utgår....men för övrigt så är det så....men det hör ju inte till tråden, så nu svävade jag iväg, sorry ....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-25 kl. 19:35.
Citera
2017-07-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322

Ja, det är konstigt. En psykos kommer inte bara sådär PANG, utan den kommer smygande och bryter inte ut på en sekund. Skumt!
Citera
2017-07-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänkte också på det en stund.

Men sen tänkte jag att dels skulle väl kameran fångat detta och dessutom, skulle han hinna?

Även vittnen borde ha kunnat se honom (ev springandes utan väskor) hoppa på tåget utan bagage? Någon på tågstationen borde ha sett ett par väskor ståendes där helt övergivna?

Patrik kan röka utan att hans föräldrar vet om det. Ja, det borde ju finnas några vittnen. Patrik har kanske aldrig varit med på Hallsbergståget?
Citera
2017-07-25, 20:09
Medlem
Citat:

Det är nytt för mig att det klev på fyra killar i Patriks ålder på tåget. Kan Patrik kanske ha varit inblandad i någon sorts affär, som inte föräldrar och allmänhet vet om? Föräldrar vet inte allt om sina barn, lika lite som barnen vet allt om sina föräldrar.
Citera
2017-07-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Det är nytt för mig att det klev på fyra killar i Patriks ålder på tåget. Kan Patrik kanske ha varit inblandad i någon sorts affär, som inte föräldrar och allmänhet vet om? Föräldrar vet inte allt om sina barn, lika lite som barnen vet allt om sina föräldrar.
Detta var en nyhet även för mig. Var kommer informationen ifrån?
Citera
2017-07-25, 20:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja tänk om man kunde fått varit en fluga på tågfönstret som lyckats höra allt som sagts och gjorts i den tågvagnen.....
-men då hade väl en av de där killarna mosat dej:Splatch ! 💀

Det är ju bra att vi fått reda på det som kvinnan hört och uppfattat och sett i vilket fall.

Men visst är det knepigt att han inte reagerade på att Varför kommer det in folk och sätter sig på ett tåg som Redan gått till sin slutstation.???
Har väl aldrig hãnt ..

Förövrigt kan tilläggas att i Motala finns det mycket droger i omlopp,det var väl ditåt de där killarna skulle,inget illa menat men ville bara informera om att så är fallet.
Ursäkta vill inte blanda in killarna i den informationen. De utgår....men för övrigt så är det så....men det hör ju inte till tråden, så nu svävade jag iväg, sorry ....

En mycket bra och intressant notering från din sida, tack.

Jag dristar mig att dra slutsatsen att P absolut inte klev av tåget av misstag, han trodde inte att tåget nått ändstationen. Någon eller något annat fick honom att plötsligt lämna tåget.

Jag utesluter inte att någon som han talade med i telefonen eller via datorn uppmanade honom att kliva av tåget för att denna någon skule plocka upp honom med ett fordon. Enligt kvinnans uppgift så satt han och höll på med sin dator när killarna satte sig brevid honom.

Facit kan finnas i datorn.
Citera
2017-07-25, 20:37
Medlem
Citat:
En mycket bra och intressant notering från din sida, tack.

Jag dristar mig att dra slutsatsen att P absolut inte klev av tåget av misstag, han trodde inte att tåget nått ändstationen. Någon eller något annat fick honom att plötsligt lämna tåget.

Jag utesluter inte att någon som han talade med i telefonen eller via datorn uppmanade honom att kliva av tåget för att denna någon skule plocka upp honom med ett fordon. Enligt kvinnans uppgift så satt han och höll på med sin dator när killarna satte sig brevid honom.

Facit kan finnas i datorn.

Okeeeeej.!
Om jag inte missminner mig din idee om att han skulle ta glasgången till slutet,ta hissen ner, möta upp några män som erbjöd droger,gav han något som nãstan tog kål på han.
De blev rädda, forslade in honom i bilen, drog iväg till sitt tillhåll någonstsns nära Hallsberg, någon slags torpstuga, och där sätta honom nere under locket på en gödselbrunn., var det så.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in