2017-07-25, 06:30
Medlem
frank-costellos avatar
Trump struntar i teleprompterna, och går "off script", under ett tal till scouter under måndagen, och börjar prata om valnatten förra året. https://www.youtube.com/watch?v=16Ge_HEeIuI&t=24m05s Har inte sett hela klippet, ska ta och göra det imorgon.
Senast redigerad av frank-costello 2017-07-25 kl. 06:49.
2017-07-25, 07:54
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Trump struntar i teleprompterna, och går "off script", under ett tal till scouter under måndagen, och börjar prata om valnatten förra året. https://www.youtube.com/watch?v=16Ge_HEeIuI&t=24m05s Har inte sett hela klippet, ska ta och göra det imorgon.

Haha skämmande.

"I went to Maine four times cause it's one vote. We won but we won. One vote. I went there becuase I kept hearing we're 269 but then Wisconsin came in. Many many years. Michigan came in"

"you are Boy Scouts but you know life you know life."

Snacka om att det var en Hitler-aura över det hela.

https://twitter.com/BraddJaffy/status/889623425731440644

Trump berättar en något osammanhängande anekdot.

https://theguardiansofdemocracy.com/trump-brags-boy-scouts-spending-time-partying-yachts-hints-sex-yacht-party/
Senast redigerad av Kafka_God 2017-07-25 kl. 08:18.
2017-07-25, 10:40
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Bra han talat så man förstår !! Den tystade majority vote hör vad Donald J Trump säger

Hoppas drain the sewers fortsätter, ta helst in andra bra populist delegater i regeringen, inte som sekreterare utan ministrar, jag rekommenderar Mrs. Sarah Pallin som också talar så man förstår !!

4D schack, om några år väljer pojk scouterna Trump till en andra term. Mera libtardtears!! Bra där

FakeMediaSwamp kunskap och svåra ord - fast Donald har de bästa och svåraste orden talar han enkelt från hjärtat, ad libris - kommer aldrig vinna mot de enkla och sanna order!! #MAGA

Förstår och förstår. Vad har du förstått egentligen?
Du upprepar samma gamla floskler som du blivit matad med.
Om du förstått något borde du ha genomskådat lögnerna och falskspelet från Trump och hans papegojor i tråden vid det här laget.
Eller är du en av dessa stackare som tror på alla fagra löften i ett Nigeriabrev också?
2017-07-25, 10:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Haha skämmande.

"I went to Maine four times cause it's one vote. We won but we won. One vote. I went there becuase I kept hearing we're 269 but then Wisconsin came in. Many many years. Michigan came in"

"you are Boy Scouts but you know life you know life."

Snacka om att det var en Hitler-aura över det hela.

https://twitter.com/BraddJaffy/status/889623425731440644

Trump berättar en något osammanhängande anekdot.

https://theguardiansofdemocracy.com/trump-brags-boy-scouts-spending-time-partying-yachts-hints-sex-yacht-party/

Haha vilken jävla svada. Till 10-åriga ungar dessutom. Det visar åter igen hur komplett förvirrad och världsfrånvänd han är.

Tillika det årets mest deprimerande anekdot. "Hur bra det än går i livet så kan ni sluta som en ensam, bortglömd gubbe ingen vill prata med som ser ledsen ut i ett hörn. Tack för mig, you´ve been great!"
2017-07-25, 11:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Haha vilken jävla svada. Till 10-åriga ungar dessutom. Det visar åter igen hur komplett förvirrad och världsfrånvänd han är.

Tillika det årets mest deprimerande anekdot. "Hur bra det än går i livet så kan ni sluta som en ensam, bortglömd gubbe ingen vill prata med som ser ledsen ut i ett hörn. Tack för mig, you´ve been great!"
Hm, en del demokrater klassar scouterna som Hitlerjugend, därav analogierna i MSM till Trumps tal, och jag skulle nog tro att scouterna är mycket glada över Trumps tal och stöd till skillnad mot vad de känner för Obama.
2017-07-25, 11:50
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hm, en del demokrater klassar scouterna som Hitlerjugend, därav analogierna i MSM till Trumps tal, och jag skulle nog tro att scouterna är mycket glada över Trumps tal och stöd till skillnad mot vad de känner för Obama.

Scouterna är en politiskt obunden organisation och en vettig president borde ha hållit politik utanför det hela i stället för att behandla ögonblicket som ett kampanjrally.

De scouter som ogillade Obama är väl böghatarna, då Obama kritiserade att homosexuella ej fick deltaga i scouterna framtill nyligen.

Här är för övrigt Obamas tal till scouterna:

https://www.youtube.com/watch?v=obtkCHhJ_q8

Notera avsaknaden av anekdoter kring miljardärer som har gruppsex på lyxjachter.
2017-07-25, 12:18
Medlem
Ja att Trump inte har annat att framföra än gårdagens händelser visar ju hur andefattig hans politik är. Att han sedan framför den framför unga scouter visar ju också på hur egotrippad han är. Dom flesta scouterna skämdes säkert över sin president i det ögonblicket. Att Trump nu attackerar sin främsta supporter, Sessions, visar ju på att det som kommer ut från vita huset är sant, det är fullt kaos där kunskapen och erfarenheten straffas medan medlöperi och okunskap premieras. Men Trumps tuffaste motståndare finns ju trots allt i senat och kongress så hans katastrofala presidentskap lär inte förbättras över tiden utan gå till historien som ett varnande exempel på hur det kan gå är okunskapens största narcissist bosätter sig i vita huset. Kraftigare sanktioner mot Ryssland t.ex är ju ett faktum som inte Trump kan göra ett smack åt. Mueller knackar snart Trump på axel och av Trumps storstilade löften blev det inte mycket av. Sicken röra när Trump visar ett ledarskap sämre än vita husets städerskor.
2017-07-25, 12:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Scouterna är en politiskt obunden organisation och en vettig president borde ha hållit politik utanför det hela i stället för att behandla ögonblicket som ett kampanjrally.

De scouter som ogillade Obama är väl böghatarna, då Obama kritiserade att homosexuella ej fick deltaga i scouterna framtill nyligen.

Här är för övrigt Obamas tal till scouterna:

https://www.youtube.com/watch?v=obtkCHhJ_q8

Notera avsaknaden av anekdoter kring miljardärer som har gruppsex på lyxjachter.
Scouterna har blivit kraftigt förföljda av s.k. vidsynta liberaler för att de inte tillåter bögerier bland barn och ungdomar samt andra Gudafrånvända aktiviteter. De klarade sig dock undan Obamas klåfingrighet då de är en privat organisation och har bl.a. inte infört några könsneutrala toaletter.
P.g.a. detta har de tyvärr fått utstå tillmälen som att de är Hitlerjugend.
2017-07-25, 12:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
P.g.a. detta har de tyvärr fått utstå tillmälen som att de är Hitlerjugend.

Inte för att vara sån men du borde nog läsa en faktabok någon gång ibland, Scoutkåren var från början rätt lik hitlerjugend, Hitlerjugend var inspirerad av den brittiska scoutkåren men ansåg att den inte gick tillräckligt långt, scouternas originalmotto var "Alltid redo att försvara mitt fosterland" vilket kortades ner till "alltid redo" efter att man slutade träna barnen till att vara det sista försvaret.

Pojkscouterna i amerika håller delvis kvar vid den gamla traditionella synen av scoutkåren men utan militärdelen, så det är både rätt och fel att jämföra dem med hitlerjugend.
2017-07-25, 13:01
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det här tycker jag är intressanta tankar angående förhållandet mellan Fox News och Donald Trump.
https://www.youtube.com/watch?v=UYMIgnw2FPU
Man har ju flertalet gånger, bara nu den senaste veckan faktiskt, sett hur Donald går loss på något svammel som FOX "News" sänt 10-20 minuter tidigare och som han sedan suttit och katharsis-twittrat vinklingen han fick se på tv:n.
Så faktum är att en ärkekonservativ underhållningsTV-kanal styr Amerikas inrikespolitiska fokus.

Case in point:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/889473486506385409
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Sleazy Adam Schiff, the totally biased Congressman looking into "Russia," spends all of his time on television pushing the Dem loss excuse!
Det här är en lågstadie-sammanfattning av ett FOX-inslag som sändes en kvart innan...
Det är tydligen för mycket begärt att ledaren för världens mäktigaste nation ska tänka på egen hand?
2017-07-25, 13:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tycker du att det är fel av Scoutrörelsen och Trump när de försöker skydda barn och ungdomar från pedofiler och andra förövare? Har du själv månntro någon sådan böjelse? Man kan ju undra. Och vad är det för fel att ge barn struktur och hopp om en ljus framtid som Trump gjorde?

Menar du att alla homosexuella är pedofiler, varför har militären slutat ha problem med homosexuella om de inte kan ha eller ge struktur?

Du borde nog sätta dig ner och fundera över sådana saker i framtiden innan du vilt börjar kasta bajs runt dig.

Att du sedan automatiskt börjar gråta om homosexuella när jag konstaterar att du kanske borde lära dig om Scoutkårens backgrund och historia, samt varför det finns en koppling mellan hitlerjugend och den brittiska scoutkåren är i mina ögon chockerande dumt speciellt då jag sa att det var både rätt och fel att jämföra de amerikanska pojkscouterna med hitlerjugend då de delvis håller kvar vid de gamla traditionerna men utan den krigiska delen.

Den moderna Scoutkårens huvudsyfte är att lära ut överlevnad i naturen och inte agera som en politisk eller religiös plattform, vill man skapa en klassisk scoutkår så måste man även leva efter originalmottot "Alltid redo att försvara mitt fosterland" och därmed även lära barnen att vara barnsoldater (Jag tror knappast att det skulle bli så lyckat då jag antar att det är en extrem minoritet i USA som vill se sina barn bli till soldater innan de har fyllt 18 år)
2017-07-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag gjorde det och jag hade fel. Men idag är det helt annat.

Nej, Tompa. "Polls" är fortfarande "polls". "Polls" har inte förvandlats till något annat än "polls".

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump gör bra ifrån sig, men folket är inte nöjda. Varför?

Du bara påstår att "folket" (vad menas?) inte är nöjda. Du är vilseledd av "polls" igen, Tompa. Kom nu ihåg att bland "folket" så finns det även Trump-hatare. Det kommer inte att förändras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in