2017-07-28, 19:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kristin Beck tjänstgjorde som en man, var en man, och är fortfarande en man. Hens personliga problem med sitt kön hölls utanför hens tjänstgöring. Och det är väl det enda problemet jag kan ha med den nya policyn, att det faktiskt finns transfolk som lämnar sina personliga issues åt sidan och är kapabla att tjänstgöra. Men then again, ser man till gruppen trans som helhet, så tycker jag det ändå är bäst att lämna dom utanför för enkelhetens skull. Det betyder inte att det inte kommer finnas personer som fortfarande identifierar sig som trans och blir elitsoldater, men dom kommer lämna den aspekten av sitt liv dold helt enkelt. Det Trump nu gjorde var egentligen bara ett statement mot identitetsvänstern. Inget kommer förändras i praktiken.

Håller inte riktigt med dig, den psykologiska delen har den amerikanska armén bättre koll på än Trump, du eller jag någonsin lär ha.

Kristin är dock inte det enda exemplet du har även Jennifer Marie Long, så min åsikt i det hela är att det var ett dåligt försök till att flytta fokus då det är en icke fråga.
2017-07-28, 19:19
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag bryr mig. Empatiska människor bryr sig. Humanister bryr sig. Kryptofascister som du kommer alltid att acceptera att enskilda individer offras eller marginaliseras till förmån för hatretorik.

Alltså vi pratar om transor, förlåt, transexuella, ska få rättigheten att åka med till fronten och mörda fiender eller inte. Inte direkt den mest humanistiska frågan som finns att diskutera om.
2017-07-28, 19:21
Medlem
bernad_laws avatar
När det gäller hela transfrågan är ju det intressanta att Trump väntade tills Mad Dog var på semester innan han började twittra om detta, och den gamle generalen tycks inte vara imponerad av det hela. Jag är ruskigt skeptisk till att detta ens kommer genomföras, det hela var en typisk deflection från den sinnessjuke Mooch och det allt mer problematiska Rysslandsspåret.
2017-07-28, 19:21
Medlem
Citat:
Egentligen spelar det ingen roll, eftersom i praktiken så gör det här varken till eller från. Det kommer fortfarande att finnas folk som går igenom testerna med bravur, men privat identifierar sig som trans, ze, qze, her och +10923845. Så faktiskt finns inget att tjafsa om när man tänker efter. Jag tycker bara det är bra att Trump gjorde det här uttalandet och markerar att militären inte är till för vem som helst.

Då verkar vi vara överens då. Jag tycker som så att det blir konstigt, väldigt konstigt om man ska försöka utreda vem som är transperson. Hur mycket ska läggas ner på att utreda om vilka som är transpersoner. Och enligt vilka kriterier. Om man klätt ut sig till motsatt kön tolv halloween på raken då är man transperson eller var ska man sätta en gräns.

Trump sa att de inte skulle få finnas transpersoner i militären på grund av att det kostade så mycket. Jag tycker att han gör bort sig här faktiskt. Som om det inte skulle kosta att utreda ALLA som vill bli militärer så de INTE är transpersoner. Hur har Trump tänkt att de ska göra det tror du?
2017-07-28, 19:22
Medlem
SecundusSilents avatar
Donald Trump kan inget uträtta. Den som mest driver Amerika Först är Jeff Sessions, som faktiskt via sitt departement gör det som Trump inte har en aning om hur det skall göras. Så ironiskt att det är Session han vill lyfta bort.

Alltså, alla hånar Trump, angriper och obstruerar honom. Allt från Kim Jong Un till John McCain. Han saknar stöd i senaten, kongressen vill tvinga honom till strid med Ryssland, FBI/CIA krossar honom, Justitieministeriet går sin egen väg, media ger honom inte en lugn stund och Kim Jong Un skickar upp ICBM efter ICBM som kan nå USA.

Trump är en lam anka - saknar all auktoritet och handlingsmöjlighet - och John McCain måste känna sig ganska så nöjd att det var han som visade detta så tydligt så ingen längre kan tvivla. Karma is a Bitch och nu kan McCain i sinnesro lägga sig ned och invänta ödets besked.
2017-07-28, 19:25
Medlem
E.Merckxs avatar
Allt tyder pa att det finns en collusion mellan Russia och Libtarderna. Fusion GPS Mr. Simpson vagrar uppge vem det var som anstallde honom. Mr. Simpson ar tight med Libtarderna:

Fran WSJ:

"We know that Mr. Simpson is tight with Democrats. His current attorney, Joshua Levy, used to work in Congress as counsel to no less than Chuck Schumer. We know from a Grassley letter that Fusion has in the past sheltered its clients’ true identities by filtering money through law firms or shell companies (Bean LLC and Kernel LLC).

Word is Mr. Simpson has made clear he will appear for a voluntary committee interview only if he is not specifically asked who hired him to dig dirt on Mr. Trump. Democrats are going to the mat for him over that demand. Those on the Judiciary Committee pointedly did not sign letters in which Mr. Grassley demanded that Fusion reveal who hired it.

Here’s a thought: What if it was the Democratic National Committee or Hillary Clinton’s campaign? What if that money flowed from a political entity on the left, to a private law firm, to Fusion, to a British spook, and then to Russian sources?"
2017-07-28, 19:25
Medlem
Citat:
Egentligen spelar det ingen roll, eftersom i praktiken så gör det här varken till eller från. Det kommer fortfarande att finnas folk som går igenom testerna med bravur, men privat identifierar sig som trans, ze, qze, her och +10923845. Så faktiskt finns inget att tjafsa om när man tänker efter. Jag tycker bara det är bra att Trump gjorde det här uttalandet och markerar att militären inte är till för vem som helst.

Citat:
Va? Gruppen trans är som grupp betraktat mer mentalt instabila jämfört med befolkningen i stort. Fact!

Så du är mer inne på att de inte ens ska få söka? Hur ska man hindra dem att söka då?

Du menar ju på något sätt att en del går igenom testerna med bravur men de ska inte få bli militärer för att de tillhör en grupp där många är psykiskt sköra. Varför inte låta transpersoner söka och om de är psykiskt sköra så antas de inte, på samma sätt som alla andra med psykiska problem inte antas?
2017-07-28, 19:26
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Yrande och noll historisk insikt
Obama hade det lätt med kongressen och Nordkorea? Trump har ju bara suttit 6 månader. Har Nordkorea ens utvecklat missilerna under denna tid?
2017-07-28, 19:28
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Håller inte riktigt med dig, den psykologiska delen har den amerikanska armén bättre koll på än Trump, du eller jag någonsin lär ha.

Kristin är dock inte det enda exemplet du har även Jennifer Marie Long, så min åsikt i det hela är att det var ett dåligt försök till att flytta fokus då det är en icke fråga.

Min åsikt är att militären ska vara så effektiv som möjlig inom alla nivåer och då anser jag att det är mest effektivt och pragmatiskt att redan från början exkludera vissa grupper och låta den mest högpresterande gruppen i samhället få företräde. Transdebatten är bara politisk och jag ser absolut inget syfte med att släppa igenom dom bara för att göra feministlobbyn nöjda. Hade jag varit Trump hade jag gjort exakt samma sak och jag hade dessutom förbjudit kvinnor att delta i aktiv strid tillsammans med män. Jag är i regel inte för könsseparatism men inom det militära så kan jag göra ett undantag och jag hade skapat ett kvinnligt stridande förband.
2017-07-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Donald Trump kan inget uträtta. Den som mest driver Amerika Först är Jeff Sessions, som faktiskt via sitt departement gör det som Trump inte har en aning om hur det skall göras. Så ironiskt att det är Session han vill lyfta bort.

Alltså, alla hånar Trump, angriper och obstruerar honom. Allt från Kim Jong Un till John McCain. Han saknar stöd i senaten, kongressen vill tvinga honom till strid med Ryssland, FBI/CIA krossar honom, Justitieministeriet går sin egen väg, media ger honom inte en lugn stund och Kim Jong Un skickar upp ICBM efter ICBM som kan nå USA.

Trump är en lam anka - saknar all auktoritet och handlingsmöjlighet - och John McCain måste känna sig ganska så nöjd att det var han som visade detta så tydligt så ingen längre kan tvivla. Karma is a Bitch och nu kan McCain i sinnesro lägga sig ned och invänta ödets besked.

Har faktiskt inte tänkt på det på länge men jag tror nog att McCain gjorde det av sin övertygelse men han njöt nog ofantligt av det. Vem är en LOSER nu då. Trump smet fem gånger från Vietnam och han hånade McCain för något som naturligtvis var en oerhört plågsam tid i McCains liv och karma is a BIATCH!

Och visst är det så att andra sköter politiken. Jag tror inte eller är i alla fall tveksam till att Trump märker att det sker och vad som då sker.

Jag ser fram emot att Scaramucci och Trump har ett varmt samarbete och tillbringar mycket tid tillsammans. Gärna med ständig kamerauppsikt. Vill se allt!
2017-07-28, 19:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Min åsikt är att militären ska vara så effektiv som möjlig inom alla nivåer och då anser jag att det är mest effektivt och pragmatiskt att redan från början exkludera vissa grupper och låta den mest högpresterande gruppen i samhället få företräde. Transdebatten är bara politisk och jag ser absolut inget syfte med att släppa igenom dom bara för att göra feministlobbyn nöjda. Hade jag varit Trump hade jag gjort exakt samma sak och jag hade dessutom förbjudit kvinnor att delta i aktiv strid tillsammans med män. Jag är i regel inte för könsseparatism men inom det militära så kan jag göra ett undantag och jag hade skapat ett kvinnligt stridande förband.

Den bedömningen gör de redan, anser de att du är för instabil psykiskt så får du inte ens ta värvning så det är återigen en ickefråga
2017-07-28, 19:34
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så du är mer inne på att de inte ens ska få söka? Hur ska man hindra dem att söka då?

Du menar ju på något sätt att en del går igenom testerna med bravur men de ska inte få bli militärer för att de tillhör en grupp där många är psykiskt sköra. Varför inte låta transpersoner söka och om de är psykiskt sköra så antas de inte, på samma sätt som alla andra med psykiska problem inte antas?

Alla möjliga kommer fortsätta att söka. Det handlar mer om en standard som ska upprätthållas inom militären. Och det är just det budskapet som Trump sänder ut. Eftersom könsdebatten är så förbannat het så är det helt rätt av Trump att sätta ner foten och säga nein!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in