Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Tycker du att det är fel av Scoutrörelsen och Trump när de försöker skydda barn och ungdomar från pedofiler och andra förövare? Har du själv månntro någon sådan böjelse? Man kan ju undra. Och vad är det för fel att ge barn struktur och hopp om en ljus framtid som Trump gjorde?
Menar du att alla homosexuella är pedofiler, varför har militären slutat ha problem med homosexuella om de inte kan ha eller ge struktur?
Du borde nog sätta dig ner och fundera över sådana saker i framtiden innan du vilt börjar kasta bajs runt dig.
Att du sedan automatiskt börjar gråta om homosexuella när jag konstaterar att du kanske borde lära dig om Scoutkårens backgrund och historia, samt varför det finns en koppling mellan hitlerjugend och den brittiska scoutkåren är i mina ögon chockerande dumt speciellt då jag sa att det var både rätt
och fel att jämföra de amerikanska pojkscouterna med hitlerjugend då de delvis håller kvar vid de gamla traditionerna men utan den krigiska delen.
Den moderna Scoutkårens huvudsyfte är att lära ut överlevnad i naturen och inte agera som en politisk eller religiös plattform, vill man skapa en klassisk scoutkår så måste man även leva efter originalmottot "Alltid redo att försvara mitt fosterland" och därmed även lära barnen att vara barnsoldater (Jag tror knappast att det skulle bli så lyckat då jag antar att det är en extrem minoritet i USA som vill se sina barn bli till soldater innan de har fyllt 18 år)