2017-07-24, 09:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
fortfarande obesegrade hemma!
Det är så svårt att vinna på Gamla Ullevi att Göteborg knappt lyckas
Citera
2017-07-24, 11:12
Medlem
Jag slutade att kolla på IFK - ÖSK efter första halvlek eftersom den var så tråkig, men om man tittar på situationerna som föranledde straffarna så framstår bölandet från de blåvita som helt obegripligt. Var det något annat som hände i andra halvlek som kan förklara missnöjet med domaren?
Citera
2017-07-24, 11:23
Medlem
0174Affes avatar
Det känns lite tungt nu, Ogbu skadad. Missade poäng mot Häcken. Ett Stockholmslag före oss i serien. Men ser ljust på framtiden ändå. Tror faktiskt att Café Opera snor poäng mot Djurgården till helgen, och vi kommer att vinna mot Ellos!
Citera
2017-07-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan säga mycket om den där jävla flanen till domarjävel (när båda lagens fans är arga för uteblivna utvisningar etc säger det en del).

Vad som dock kommit bort i sammanhanget är ju det som Alf W påpekade beträffande straff 2 att frisparken där Omarsson inte skulle blivit avblåst i det som leder till det anfall där ösk får straffen. Hade han dömt rätt där så.

Vi borde givetvis dock klarat att "döda" matchen innan straffarna drabbade oss. Nu väntar alltså Peking härnäst, det blir ju inte lättare direkt. MSD får ju ta högerbacken då med i Emils frånvaro.

Utan att ha kollat upp poängskörd osv, så känns ändå Örebro formstarkare än Peking just nu. Tror stenhårt på... 1-1.
Citera
2017-07-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Jag slutade att kolla på IFK - ÖSK efter första halvlek eftersom den var så tråkig, men om man tittar på situationerna som föranledde straffarna så framstår bölandet från de blåvita som helt obegripligt. Var det något annat som hände i andra halvlek som kan förklara missnöjet med domaren?

Inget slår ju dock bla Brorssons och Hipstertalibanens brölande tidigare i år, speciellt underhållande var Brorsson, det tog inte lång tid innan han blev AS största pajas.
Citera
2017-07-24, 12:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Inget slår ju dock bla Brorssons och Hipstertalibanens brölande tidigare i år, speciellt underhållande var Brorsson, det tog inte lång tid innan han blev AS största pajas.

Vem är Hipstertalibanen?
Citera
2017-07-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vem är Hipstertalibanen?

Norrbaggen, Jo Inge. Han vräkte ur sig en hel del godbitar tidigare under säsongen, högklassig underhållning, fast Brorsson toppade det efter Östersundsmatchen.
Citera
2017-07-24, 13:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Kennedy I förstärkte det flesta situationer rejält och fick oftast frispark. Till slut brast det för Emil S som ett utbrott och gav honom hårtorken med ett gult som tack. Utan det hade han inte åkt ut vid straffen som gav honom hans andra. Dahlberg blev också skogstokig så att Sebbe, av alla människor, fick mota bort honom.
Citera
2017-07-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nu syftade jag främst på supportrarnas klagande i mitt inlägg. Jag vet heller inte vilka uttalanden du åsyftar och jag har ingen vad de har för relevans, min fråga handlade inte om MFF. Är du så usel på att diskutera att du inte kan undvika att helt ovidkommande ta upp vad motparten håller på för lag och bygga dina argument på det?
Senast redigerad av Kommunistfittan 2017-07-24 kl. 13:30.
Citera
2017-07-24, 13:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kennedy I förstärkte det flesta situationer rejält och fick oftast frispark. Till slut brast det för Emil S som ett utbrott och gav honom hårtorken med ett gult som tack. Utan det hade han inte åkt ut vid straffen som gav honom hans andra. Dahlberg blev också skogstokig så att Sebbe, av alla människor, fick mota bort honom.

Det gula kortet var åt helvete fel, Sjöberg saknar fingertoppskänsla. han måste inse att Emil blir lite sur där iom att rått/apan lägger sig så jävla lätt. Den andra straffen känns också fel, du ska knappast få en fördel av att ta med dig bollen med handen. Sjöbergs yrande i efterhand om att han ser handsen är bara en konstruktion för att skydda sig själv.
Citera
2017-07-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det gula kortet var åt helvete fel, Sjöberg saknar fingertoppskänsla. han måste inse att Emil blir lite sur där iom att rått/apan lägger sig så jävla lätt. Den andra straffen känns också fel, du ska knappast få en fördel av att ta med dig bollen med handen. Sjöbergs yrande i efterhand om att han ser handsen är bara en konstruktion för att skydda sig själv.
Vad menar du med att han får fördel? Den studsar upp (knappt) på armen/bröstet på minimalt avstånd utan att han kan reagera på det. Det är inte direkt som situationen med Salomonsson, där han medvetet fäller ut armen för att täcka ett skott.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2017-07-24 kl. 13:35.
Citera
2017-07-24, 13:43
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Vad menar du med att han får fördel? Den studsar upp (knappt) på armen/bröstet på minimalt avstånd utan att han kan reagera på det. Det är inte direkt som situationen med Salomonsson, där han medvetet fäller ut armen för att täcka ett skott.

Jag tyckte mig se i reprisen direkt efter situationen att bollen nuddade bägge händerna. Spelar detta ingen roll p.g.a att bollen studsar upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in