2017-07-23, 20:15
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Om Dahlberg borde ha blivit utvisad borde Igboanike bli avstängd på en längre period så han ej kan filma titt som tätt, tycker jag.

Jag är den första att erkänna att han ofta överdriver i närkamper, det är dock inte samma sak som att filma. Vilken av situationerna med Kennedy idag borde ha gett kort tycker du? Visa mig gärna.

Något som däremot ska ge kort är när en målvakt dröjer 15-20 sekunder vid insparkar, sparkar bort bollar efter avblåsning eller springer ut till sidlinjer för att hämta bollar när han har en precis bakom ryggen. Lägg till inblandning i 3-4 gruff på det också...
Citera
2017-07-23, 20:17
Medlem
junkbords avatar
Har inget att säga.

Låter Patrik Sjöberg sköta snacket: https://youtu.be/8MV4QjU_fhs
Citera
2017-07-23, 20:19
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Må vara solklara, men förstår inte varför domare Sjöberg lät spelet fortgå vid den andra straffsituationen när Omoh spelade handboll i vårat straffområde.. sen så tycker jag att Salomonssons första gula är väldigt hårt och jag har sett flertalet gånger spelare stå och gorma på motståndare och de ej får någonting. Nu är jag väldigt subjektiv och partisk, och frustrerad, men jag anser att det är där han dödar matchen. Igboanike borde ha fått gult+gult för sina repetitiva filmningar, och ja, även om Dahlberg hyser agg helt berättigat, så måste han skaffa lite vett och etikett. Det såg pinsamt ut bara.

Du kanske har rätt, i vårt fall känns det såklart som en vunnen poäng, och trots något knackigt spel ändå rätt okej! Fokus hamnar inte direkt på domaren. Att Kennedy dyker ofta och lätt är inget nytt under solen, men jag tycker även att han inte får med sig vissa frisparkar där han borde. Givetvis för att han kanske ramlar lätt ibland.

Väldigt imponerad av Boman, river, sliter och sätter upp medspelare i bra lägen hela tiden. Grymt nyttig!
Vi har Viktor Sköld, utan konkurrens den sämsta anfallaren i allsvenskan.
Citera
2017-07-23, 21:04
Medlem
feldgraus avatar
Finns det något lag i Allsvenskan som är nöjda efter att ha haft Kaspar Sjöberg som domare i en match? Det verkar ju inte så. Usel insats på alla sätt och vis. Trist bara att vi blir lite för ängsliga i slutet trots 2–0 och rätt bra koll på matchen. Om vi hade haft bättre flyt hade vi inte tappat detta oavsett Kaspar, men just därför blir man extra irriterad också.

/feldgrau
Citera
2017-07-23, 21:32
Medlem
Citat:
Katastrofal insats av domarteamet i IFK-ÖSK, bland de sämre om inte den sämsta jag sett i detta årets allsvenska upplaga. Blir illamående....
Japp. Nu har Göteborg haft tur med domaren två marcher i rad. Det sägs ju dock att sådant ska jämna ut sig över säsongen - men vete fan.
Citera
2017-07-23, 21:53
Medlem
hagsatras avatar
Rättvist resultat får man ändå säga, Göteborg gör två slumpmål i en period där ÖSK är klart bättre i matchen, kunde lika gärna blivit 0-1 där men istället stod det 2-0. Så 2-2 är rättvist.
Citera
2017-07-23, 22:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Skönt att Djurgården kunde piska Östersund så gapat ner ökar något. Kan bara MFF vinna mot Sundsvall borta så är pressen enorm på AIK som då ligger 12 poäng bakom men med två matcher mindre spelade.
Citera
2017-07-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Rättvist resultat får man ändå säga, Göteborg gör två slumpmål i en period där ÖSK är klart bättre i matchen, kunde lika gärna blivit 0-1 där men istället stod det 2-0. Så 2-2 är rättvist.

Tror du inte har en jävla aning om vad ett slumpmål är. Inlägg och nick efter ett bra anfall är fan inget slumpmål.
Citera
2017-07-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Johan Andersson kan väl också spela forward om det krisar?

Johan A borde vara den sista av kantspringarna att flyttas upp som forward. Iaf i min bok.

Nu spelar man bara med en spets på plan, men lite risky känns det ju att köra med det man har.
Citera
2017-07-24, 00:23
Medlem
Hunden007s avatar
fortfarande obesegrade hemma!
Citera
2017-07-24, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund kommer vinna AS inom någon eller några säsonger, det är tydligt. Idag tror jag DIF tar tre eller en pinne.

Hoppas du får rätt. Gillar lag som skräller för att sedan etablera sig i Allsvenskan efter en, två eller ett par säsonger. Låt det ta den tid, det vill. Jag som är Bayern och MFF fan, är stolt över Östersund, och deras prestation över Galatasaray. Hoppas det fortsätter gå bra för dem.
Citera
2017-07-24, 06:37
Medlem
kostymnisses avatar
Man kan säga mycket om den där jävla flanen till domarjävel (när båda lagens fans är arga för uteblivna utvisningar etc säger det en del).

Vad som dock kommit bort i sammanhanget är ju det som Alf W påpekade beträffande straff 2 att frisparken där Omarsson inte skulle blivit avblåst i det som leder till det anfall där ösk får straffen. Hade han dömt rätt där så.

Vi borde givetvis dock klarat att "döda" matchen innan straffarna drabbade oss. Nu väntar alltså Peking härnäst, det blir ju inte lättare direkt. MSD får ju ta högerbacken då med i Emils frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in