Citat:
Ursprungligen postat av
paras0nic
Må vara solklara, men förstår inte varför domare Sjöberg lät spelet fortgå vid den andra straffsituationen när Omoh spelade handboll i vårat straffområde.. sen så tycker jag att Salomonssons första gula är väldigt hårt och jag har sett flertalet gånger spelare stå och gorma på motståndare och de ej får någonting. Nu är jag väldigt subjektiv och partisk, och frustrerad, men jag anser att det är där han dödar matchen. Igboanike borde ha fått gult+gult för sina repetitiva filmningar, och ja, även om Dahlberg hyser agg helt berättigat, så måste han skaffa lite vett och etikett. Det såg pinsamt ut bara.
Du kanske har rätt, i vårt fall känns det såklart som en vunnen poäng, och trots något knackigt spel ändå rätt okej! Fokus hamnar inte direkt på domaren. Att Kennedy dyker ofta och lätt är inget nytt under solen, men jag tycker även att han inte får med sig vissa frisparkar där han borde. Givetvis för att han kanske ramlar lätt ibland.
Väldigt imponerad av Boman, river, sliter och sätter upp medspelare i bra lägen hela tiden. Grymt nyttig!
Vi har Viktor Sköld, utan konkurrens den sämsta anfallaren i allsvenskan.