Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Blir man taktiskt utmanövrerad av Nanne Bergstrand(!) är det högt tid att avgå. Faktiskt. Sa det när Alm sparkades ut, säger det igen: Different name, same shit. Bye bye Norling!
Han kan ta en del spelar med sig. Bl a Linnér och Thern. Vet att Linnér är ung men han håller inte måttet i Allsvenskan ännu. Vi har släppt in få mål men det är tack vare en grymt försvar. Skulle nog påstå att Linnér kan ifrågasättas vid minst hälften av de bollar vi ändå har släppt in. Inklusive den idag.
Thern är totalt ineffektiv, dessutom framstår han som så satans bonnig i alla intervjuer man ser med honom. Tror även att han verkar ha lite för höga tankar om sin egen förträfflighet. Han kanske trivs i AIK men jag tror inte AIK trivs med honom. Skicka honom vidare till nästa klubb omgående.
Det finns fler att såga men just nu är jag bara så jävla förbannad att jag måste gå och slå sönder något först...
Här har du fel. Vi spelar på ett annat sätt nu än vad vi gjorde under Alm. Norling har sib 5-3-2-idé där anfallarna ensamma ska göra underverk oavsett om de som idag heter Avdic/Stefanelli eller Eero/Goitom/Mushito/Obasi/Krpic.
Alm spelade kanske enklare och försökte använda de spelare han hade och utveckla dem. Norling känns mer kompromisslös (på gott och ont).
Detta skulle väl bli Norlings examensår enligt honom själv med en trupp som han lärt känna samt två (snart tre) transferfönster. Jag förespråkar tålamod, och när man efter massor med år petade Nesh som anfallsansvarig kanske någon (är det han från IK Frej?) annan behöver tid för att vi ska börja göra mål igen?
Många ordinarie vilade idsg (Ishi, Goitom, Eero, Blomberg, Affane) förhoppningsvis är de utvilade och spelsugna på Braga.
Guldtåget gick för några omgångar sedan och då kanske det är rätt att satsa mer på EL-kvalet?
Om vi inte kommer top-3 och om vi skulle torska något derby är jag beredd att ompröva mitt tålamod.