2017-07-30, 21:37
Medlem
Steff83s avatar
OJ vad IFK Gbg behövde detta efter all turbulens såväl på som utanför planen denna sommaren. AIK kommer nog få det jobbigt i nästa hemmamatchen som dom brukar ha på GU.

Sen vad har hänt med IFK Nkg? Fyra raka förluster och avhängt från absoluta toppstriden. Tycker att dom börjar tappa tråden och stommen från guldlaget 2015 börjar blekna.
Citera
2017-07-30, 21:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Menar du Stefanelli? Vad är det man inte ska känna sig trygg över?

Är inte aikare och undrar uppriktigt, inte spydigt menat. Såg chanserna han brände mot Peking samt lite av EL-kvalet och då tyckte jag han såg farlig ut

Han hade en bra aktion tidigt i dagens match, men i övrigt tyckte jag inte att han kom in i matchen särskilt bra. Jag tycker också att han i alla tre matcherna tagit väldigt mycket löpningar i första för att mattas tydligt i andra.

Men att där finns goda kvalitéer tvivlar jag inte på. Gäller bara för tränarna att hitta hans roll bättre och kanske coacha honom mer.
Senast redigerad av mishima 2017-07-30 kl. 21:41.
Citera
2017-07-30, 21:52
Medlem
Gallachers avatar
https://pbs.twimg.com/media/DGAfwsIW0AAir-t.jpg:large

Man ska inte ropa hej för tidigt men ja..
Citera
2017-07-30, 21:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher

63 poäng är väl snittpoängen för seriesegraren, men snittpoängen som krävs för att vara före tvåan är väl bara 60 om jag inte minns fel.
Citera
2017-07-30, 21:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher

Bajen ska alltså vinna matcherna som är kvar för chans på guld, det är lugnt det kirrar vi!
Citera
2017-07-30, 21:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han hade en bra aktion tidigt i dagens match, men i övrigt tyckte jag inte att han kom in i matchen särskilt bra. Jag tycker också att han i alla tre matcherna tagit väldigt mycket löpningar i första för att mattas tydligt i andra.

Men att där finns goda kvalitéer tvivlar jag inte på. Gäller bara för tränarna att hitta hans roll bättre och kanske coacha honom mer.

Snabb är han ju onekligen, tycker hans teknik såg vass ut, även i fart. Verkar som har näsa för att komma till målchanser också, men sen ska ju bollen sitta också.

Blir inte förvånad om det kommer en ketchupeffekt där under hösten.
Citera
2017-07-30, 22:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bajen ska alltså vinna matcherna som är kvar för chans på guld, det är lugnt det kirrar vi!

No probs! Nu när Dibba lär bli avstängd resten av säsongen är det bara att tuta i Romulo att vi möter dif varje omgång. Ja, sen har vi ju Ihmad också, och ifall han inte kommer igång behöver vi inte oroa oss; det är år 2023 han ska vara som bäst...
Citera
2017-07-30, 22:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
No probs! Nu när Dibba lär bli avstängd resten av säsongen är det bara att tuta i Romulo att vi möter dif varje omgång. Ja, sen har vi ju Ihmad också, och ifall han inte kommer igång behöver vi inte oroa oss; det är år 2023 han ska vara som bäst...
Nää AIK har ju visat att det där med forwards inte är så noga...

Snart har de dock Obasi i spelskick.

Vi skulle behöva en klassforward, kan inte förlita oss på den skäggiga dansken varje match.
Citera
2017-07-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Blir man taktiskt utmanövrerad av Nanne Bergstrand(!) är det högt tid att avgå. Faktiskt. Sa det när Alm sparkades ut, säger det igen: Different name, same shit. Bye bye Norling!

Han kan ta en del spelar med sig. Bl a Linnér och Thern. Vet att Linnér är ung men han håller inte måttet i Allsvenskan ännu. Vi har släppt in få mål men det är tack vare en grymt försvar. Skulle nog påstå att Linnér kan ifrågasättas vid minst hälften av de bollar vi ändå har släppt in. Inklusive den idag.

Thern är totalt ineffektiv, dessutom framstår han som så satans bonnig i alla intervjuer man ser med honom. Tror även att han verkar ha lite för höga tankar om sin egen förträfflighet. Han kanske trivs i AIK men jag tror inte AIK trivs med honom. Skicka honom vidare till nästa klubb omgående.

Det finns fler att såga men just nu är jag bara så jävla förbannad att jag måste gå och slå sönder något först...
Här har du fel. Vi spelar på ett annat sätt nu än vad vi gjorde under Alm. Norling har sib 5-3-2-idé där anfallarna ensamma ska göra underverk oavsett om de som idag heter Avdic/Stefanelli eller Eero/Goitom/Mushito/Obasi/Krpic.
Alm spelade kanske enklare och försökte använda de spelare han hade och utveckla dem. Norling känns mer kompromisslös (på gott och ont).
Detta skulle väl bli Norlings examensår enligt honom själv med en trupp som han lärt känna samt två (snart tre) transferfönster. Jag förespråkar tålamod, och när man efter massor med år petade Nesh som anfallsansvarig kanske någon (är det han från IK Frej?) annan behöver tid för att vi ska börja göra mål igen?

Många ordinarie vilade idsg (Ishi, Goitom, Eero, Blomberg, Affane) förhoppningsvis är de utvilade och spelsugna på Braga.

Guldtåget gick för några omgångar sedan och då kanske det är rätt att satsa mer på EL-kvalet?

Om vi inte kommer top-3 och om vi skulle torska något derby är jag beredd att ompröva mitt tålamod.
Citera
2017-07-30, 22:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
Östersund och AIK har uppenbarligen inte vad som krävs för det tvåfrontskrigande som ett Europaspel innebär, för tunna trupper och för dåligt psyke.

I övrigt älskar jag hur varje match blir en förtvivlad måstematch för alla lag så länge Malmö vinner. Det finns noll marginaler och tappar Djurgården poäng imorgon (ganska otroligt) så har ännu en omgång gått i stort sett helt vår väg.

Nästa omgång blir för övrigt jävligt spännande med topp fyra i match mot varandra:
Sirius - AIK 6/8
Djurgården - MFF 7/8
Citera
2017-07-31, 00:36
Medlem
Vi spenderade ungefär lika mycket på Kjartanssons transfersumma + sign-on som AIK lade på Stefanellis transfersumma. Det ska bli intressant att se ifall han kan nå upp till Vidars nivå. Jag tvivlar på det.
Citera
2017-07-31, 03:13
Medlem
Brukar Robert Taylor Stamma? Annars såg han ut att ha riktigt dåligt självförtroende i intervjun på AIKplay, lite oroväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in