2017-05-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Trist att bli snuvade på vad som skulle blivit 0-0. Men kryss kommer vi inte långt med. Totalt jävla uddlösa framåt. JL säger att vi har fem målchanser och att vi ska måste ta vara på dem bättre.
Vilket skämt, hur har han tänkt sig att vi ska kunna vara med i toppen av allsvenskan på fem bra målchanser per match?
Alltid himla defensiv inställning i intervjuerna också, vi fans får egentligen inte någonting att gå på vad gäller förbättring etc.

AIK kan bli tufft på torsdag, Jörgen får det definitivt hett om öronen vid torsk.

såg matchen med mina opartiska ögon. Tyckte knappt GTB fick låna bollen. Snuvade på 0-0... Ja med lite effektivitet hade DIF gjort 3-0. Änglarna anföll ju inte ens innan de fick 0-1. Skönt det straffar sig att försöka fega sig till 0-0

GTB är verkligen dåliga i år. Påminner mer och mer om HIF anno 2016. Så glad att vi för övrigt börjar om nu med talanger som Max Svensson & Timossi MFL.

Dif spelade fin fotboll och kommer utmana om guldet.
Citera
2017-05-15, 21:34
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
https://twitter.com/leenamarikas/status/864196925012287489

"Minns inte i vilket sammanhang jag berättat och för vem, men nån gång har jag nämnt en linjedomare som jobbade på min gymnasieskola...

och gillade att berätta hur olika han brukade bedöma olika lag efter hur mycket man gillade/ogillade t.ex tränaren på bänken eller så.

Gissa vem? Ledtråd: han sprang på borte linjen på Tele2 idag."

Ehm

Twitterluder är ju verkligen en seriös källa.
Citera
2017-05-15, 21:35
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte Puskas Ljungberg och Tajpen Björklund.

Eller Staffan Tapper (han var inte så bra på straffar dock)

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är bara att konstatera att vi har övertrasserat tur-med-domslut-kontot nu. Bävar inför resten av säsongen.

Nja, har man flyt med det brukar det hålla i sig, du kan nog vara lugn.
Citera
2017-05-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

Det ar det val ingen som havdar heller. Men nat ar det som ar skevt, till och med Backe gar ju ut och sager att det ar helt omojligt for linjedomarn att missa den offsiden. Spelfusk?
Citera
2017-05-15, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Det ar det val ingen som havdar heller. Men nat ar det som ar skevt, till och med Backe gar ju ut och sager att det ar helt omojligt for linjedomarn att missa den offsiden. Spelfusk?
På reprisen ser man att linjedomarn står perfekt i linje, böjer sig framåt dessutom för att få perfekt blick men Nähä.
Citera
2017-05-15, 21:45
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är bara att konstatera att vi har övertrasserat tur-med-domslut-kontot nu. Bävar inför resten av säsongen.
Är det så farligt?

Insättning: Yotuns armbåge
Uttag: Halmstad-straffen, Offsiden mot Blåvitt
Citera
2017-05-15, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Är det så farligt?

Insättning: Yotuns armbåge
Uttag: Halmstad-straffen, Offsiden mot Blåvitt
6-3 i poäng räknat.
Citera
2017-05-15, 22:21
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluxa
På reprisen ser man att linjedomarn står perfekt i linje, böjer sig framåt dessutom för att få perfekt blick men Nähä.
...Och efter det viftade han bort 2 solklara ONSIDE när Engvall löper sig fri. Hade inte Karlström gjort mål hade vi dödat matchen ändå.
Inte ens Gefle har ställt upp bussen som gbg idag, riktigt jävla pinsam insats att åka upp till Stockholm och ställa upp 5-6-0 och maska från första minut. Verkar finnas stora problem hos dom eftersom det gnälls mer på en offside och Engvall än deras urusla coachning och framförallt en sportchef som verkar vara avskydd av samtligt spelare. Känns som att det finns lite annat för er aktiva att fokusera på.
Citera
2017-05-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
...
Nja, har man flyt med det brukar det hålla i sig, du kan nog vara lugn.

Den missade jag då jag studerade statistik för jävligt länge sedan. Random walk! Fyllegången! Om du singlar mynt så har det ingen betydelse vad du singlade före denna gången. Sannolikheten är densamma iför nästa gång... Ganska basic.
Citera
2017-05-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

Westerbergs dotter din jävla diskho.

Hon håller givetvis på rätt lag, så viss överdrift kan kanske förekomma.

Ännu en passig skitmatch, målet är väl offside?
Citera
2017-05-15, 22:39
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluxa
Att svenska linjedomare är fetlagda, skelögda och halta är väl ingen nyhet hoppas jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den missade jag då jag studerade statistik för jävligt länge sedan. Random walk! Fyllegången! Om du singlar mynt så har det ingen betydelse vad du singlade före denna gången. Sannolikheten är densamma iför nästa gång... Ganska basic.
Får väl hoppas att säsongens stickprov är för få då..
Citera
2017-05-15, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
...Och efter det viftade han bort 2 solklara ONSIDE när Engvall löper sig fri. Hade inte Karlström gjort mål hade vi dödat matchen ändå.
Inte ens Gefle har ställt upp bussen som gbg idag, riktigt jävla pinsam insats att åka upp till Stockholm och ställa upp 5-6-0 och maska från första minut. Verkar finnas stora problem hos dom eftersom det gnälls mer på en offside och Engvall än deras urusla coachning och framförallt en sportchef som verkar vara avskydd av samtligt spelare. Känns som att det finns lite annat för er aktiva att fokusera på.
Eh jag är inte göteborgsfan, konstaterar bara att domarn stod perfekt i linje och helt fri sikt. "Starr på knapparna" är min diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in