2017-06-25, 22:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Roligast hade det varit om Doherty hade gått hela vägen, men vad är det för fel på Day?

Maguire är ju mest ett åskmoln, svårt att gilla honom.

Oj, en rankingturnering jag missat totalt. En final mellan Day och Maguire låter inte direkt som min drömfinal om jag uttrycker mig milt, men grattis till Ryan Day för sin första rankingseger, får jag väl ändå sträcka mig till.
Citera
2017-06-25, 23:18
Medlem
Citat:
Roligast hade det varit om Doherty hade gått hela vägen, men vad är det för fel på Day?

Maguire är ju mest ett åskmoln, svårt att gilla honom.
Inget fel med Ryan Day alls, men som du kanske kan förstå ville jag att Maguire skulle vinna. Alla har sina egna smaker när det kommer till favoritspelare.
Citera
2017-06-26, 16:46
Medlem
TilleyHats avatar
Kul att Doherty och White gick så bra i Riga. Kanske det kan släppa lite för dem denna säsong när de inte har pressen på sig att jaga rankingpoäng för att slippa bli eliminerade från touren.
Citera
2017-06-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Kul att Doherty och White gick så bra i Riga. Kanske det kan släppa lite för dem denna säsong när de inte har pressen på sig att jaga rankingpoäng för att slippa bli eliminerade från touren.
I Dohertys fall känns det nästan som att han bestämt sig för att satsa lite mer igen, kanske för att bevisa att han verkligen hör hemma på protouren. Han är ju en fantastisk "matchspelare" och med rätt beslutsfattande kan man gå långt i många turneringar. Det syntes tydligt att han inte riktigt har kraften för att få till positionsspelet eller för att spränga isär de röda tillräckligt.
Citera
2017-07-07, 17:19
Medlem
Gruppspelet i lag-VM (World Cup) är i princip färdigspelat och kvartsfinalerna kommer att spelas såhär:

Wales-Iran
Thailand-Kina 1
Belgien-Kina 2
England-Nordirland

Wales (Williams/Day) vann grupp A planenligt före de regerande mästarna Kina 2 (Bingtao/Yuelong). Brasilien var dock riktigt nära att skrälla sig till en andraplats.

Belgien (Brecel/Jeff Jacobs) vann överraskande grupp B före Kina 1 (Ding/Wenbo) och Hong Kong. Belgien vann både mot Kina och Hong Kong, så det var välförtjänt. Brecel kan ju spela riktigt bra ibland, men även amatören Jacobs har bidragit till segrarna.

England (Trump/Hawkins) vann enkelt grupp C före Iran (Vafaei/Vahedi). Australien med Robertson spelade inte alls bra och åkte ut.

Thailand (Un-Nooh/Saengkham) vann något överraskande grupp D före Nordirland (Allen/Swail) och Skottland (McGill/Higgins). En riktig besvikelse för Skottland som spelade final i lag-VM för två år sedan.
Citera
2017-07-07, 23:36
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Gruppspelet i lag-VM (World Cup) är i princip färdigspelat och kvartsfinalerna kommer att spelas såhär:

Wales-Iran
Thailand-Kina 1
Belgien-Kina 2
England-Nordirland

Wales (Williams/Day) vann grupp A planenligt före de regerande mästarna Kina 2 (Bingtao/Yuelong). Brasilien var dock riktigt nära att skrälla sig till en andraplats.

Belgien (Brecel/Jeff Jacobs) vann överraskande grupp B före Kina 1 (Ding/Wenbo) och Hong Kong. Belgien vann både mot Kina och Hong Kong, så det var välförtjänt. Brecel kan ju spela riktigt bra ibland, men även amatören Jacobs har bidragit till segrarna.

England (Trump/Hawkins) vann enkelt grupp C före Iran (Vafaei/Vahedi). Australien med Robertson spelade inte alls bra och åkte ut.

Thailand (Un-Nooh/Saengkham) vann något överraskande grupp D före Nordirland (Allen/Swail) och Skottland (McGill/Higgins). En riktig besvikelse för Skottland som spelade final i lag-VM för två år sedan.

Härligt med lite snookerresultat mitt i Tour de France-tider!
Citera
2017-07-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Härligt med lite snookerresultat mitt i Tour de France-tider!
Ja, visst är det!

Det blev uppenbarligen fel kvartsfinaler i mitt inlägg igår. Thailand spelade mot Iran tidigare idag och vann med 4-1. England vann samtidigt mot Nordirland med 4-3. Thailand och England möts i den ena semifinalen imorgon.

Wales-Kina 1 och Belgien-Kina 2 spelas senare idag, vinnarna i de matcherna möts i den andra semifinalen.
Citera
2017-07-08, 11:11
Medlem
liddens avatar
Enligt wikipedia så möter England vinnaren av Belgien och Kina B, och Thailand vinnaren av Kina A och Wales.
Citera
2017-07-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Enligt wikipedia så möter England vinnaren av Belgien och Kina B, och Thailand vinnaren av Kina A och Wales.
Tydligen ska det vara så trots allt. Enligt World Snookers egen hemsida.
Citera
2017-07-08, 17:11
Medlem
Båda kinesiska lagen vinner sina kvartsfinaler, så det bör vara Kina 1-Thailand och Kina 2-England i morgondagens semifinaler.
Citera
2017-07-09, 17:13
Medlem
Kina 1 med Wenbo och Ding vinner finalen med 4-3 över England. Alltid kul att kineserna vinner på hemmaplan, men klent av Hawkins/Trump att tappa en 3-1-ledning.
Citera
2017-07-23, 14:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Kina 1 med Wenbo och Ding vinner finalen med 4-3 över England. Alltid kul att kineserna vinner på hemmaplan, men klent av Hawkins/Trump att tappa en 3-1-ledning.
Riktigt bra snooker nu Hong Kong Masters 2017.
Neil Robertson VS Ronnie O'Sullivan
2-2 just nu.

Gratis-stream: http://www.cbsa.org.cn/gjnews/2017/0720/150984.html . Kinaspråk, men vafan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in