2015-12-07, 15:16
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cursedyou
Hur är det med den där unga killen, Trump? Lirar han fortfarande i Eurosport eller?
Ja Trump spelar forfarande på touren som Eurosport, BBC mf sänder. Var tvungen att kolla hur gammal Trump är. Han är född 1989 så jätteung är han inte längre, och garanterar inte yngst längre.
Luca Brecel är tex född 1995.
Citera
2015-12-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Mindre roligt är att ingen av spelarna i finalen, för första gången någonsin, var britt.
Vad får dig att tycka att det är tråkigt? Jag tycker att det känns lite fräscht och spännande på något sätt. Snookern lär ju inte dö ut i Storbritannien pga. en sån detalj...

Citat:
Frågan är om inte Robertson för tillfället är världens bäste snookerspelare.
Jag är nog benägen att hålla med dig. Nu såg jag inte så mycket av UK som jag hade önskat, men min uppfattning är att många spelar riktigt dåligt just nu. Roberston är nog bäst, men inte ens han dominerar väl riktigt? Tyckte det var flera missar även ifrån honom. På VM i våras minns jag det som att det var betydligt bättre spel ifrån Trump, Bingo och Murphy. Eller är jag fel ute?

Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Också tänkt på när inte Robertson spelar ser han fruktansvärt frånvarande ut, fast han leder matchen osv.
Han äter väl veganmat numera? Har för mig att han tagit efter Ebdon, och det är klart, lugn och koncentrerad lär man ju bli.
Citera
2015-12-07, 18:07
Medlem
Är det bara jag eller såg Robertson gladare ut för en maximum än att vinna turneringen?. Vid prisutdelningen kom smilet först när de nämnde 147an.
Citera
2015-12-07, 20:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Vad får dig att tycka att det är tråkigt? Jag tycker att det känns lite fräscht och spännande på något sätt. Snookern lär ju inte dö ut i Storbritannien pga. en sån detalj...

Jag uttryckte mig luddigt. Vad jag menade är att det är ovanligt (har dessutom aldrig hänt förr) och att det kändes lite konstigt med en gammal fin brittisk turnering utan någon britt i final...

Har du följt mitt skrivande i den här tråden så vet du sannolikt att jag, om någon, propagerar för en spridning av snookerspelet till så många länder som möjligt.

Citera
2015-12-07, 20:13
Medlem
Citat:
Jag uttryckte mig luddigt. Vad jag menade är att det är ovanligt (har dessutom aldrig hänt förr) och att det kändes lite konstigt med en gammal fin brittisk turnering utan någon britt i final...

Har du följt mitt skrivande i den här tråden så vet du sannolikt att jag, om någon, propagerar för en spridning av snookerspelet till så många länder som möjligt.

Jo, jag förstod inte varför du plötsligt tvärvänt.
Citera
2015-12-09, 19:38
Medlem
Moltas666s avatar
Snookeråret börjar lida mot sitt slut även om vi är mitt i säsongen.

Turneringslistan > http://www.snooker.org/res/index.asp?template=2#current

Eurosports sändningstider > http://tv.eurosport.se/search.shtml?query=snooker

Nästa turnering är Gibraltar Open (Euro Tour 5) som spelas 9-13 december 2015 i Tercentenary Sports Hall, Gibraltar. Turneringen ingår i Players Tour Championship.

Gibraltar Open > http://www.snooker.org/res/index.asp?event=411

Eurosport kommer att sända från turneringen.
Citera
2015-12-11, 18:57
Medlem
Marco Fu har tydligen gjort ett maximum i Gibraltar Open. Kul för honom, men det har varit märkligt många höga serier nu på sistone. 147 förlorar sin status om det blir för vanligt.
Citera
2015-12-11, 19:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Marco Fu har tydligen gjort ett maximum i Gibraltar Open. Kul för honom, men det har varit märkligt många höga serier nu på sistone. 147 förlorar sin status om det blir för vanligt.

Bra uppdatering! Har inte sett något av Gibraltar Open, det blev rätt mycket snooker under UK Championship.

Inte ens MITT intresse räcker hur långt som helst...

Kul för Marco Fu!
Citera
2015-12-11, 20:52
Medlem
Skatteskolks avatar
Kunde inte sitta här under UK p.g.a. datorstrul. Vad jag kände under slutfasen är att om semifinal i näststörsta turneringen bara går till bästa av elva frames tappar den.

Kan det vara så att det är enklare bord i PTC?
Citera
2015-12-13, 18:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Kunde inte sitta här under UK p.g.a. datorstrul. Vad jag kände under slutfasen är att om semifinal i näststörsta turneringen bara går till bästa av elva frames tappar den.

Kan det vara så att det är enklare bord i PTC?

Marco Fu möter Michael White i finalen. Sändningar på Eurosport klockan 20 för den som känner sig manad.

Enklare bord i PTC? Inget som jag har hört något om. Du menar större hål? Njae, det har jag svårt att tänka mig.
Citera
2015-12-13, 21:32
Medlem
Moltas666s avatar
Marco Fu vinner Gibraltar Open med 4-1. Ser ut att vara i fin form.

Michael White får komma igen.
Citera
2015-12-14, 08:53
Medlem
Skatteskolks avatar
UK tappar i status när huvudturneringen har så korta matcher. Blir för komprimerat. Gud nåde herr Hearn om han ändrar i VM:s upplägg! Helt okej att UK öppnas för fler spelare på det sätt som gjorts men spelschemat blir för komprimerat.

Det ska inte vara så stressigt.

Citat:
Marco Fu vinner Gibraltar Open med 4-1. Ser ut att vara i fin form.

Michael White får komma igen.

Han heter Mikael White? ;-) Det stör mig otroligt. Thomas Enqvist gör samma sak med Joger Federer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in