2019-07-03, 19:25
Medlem
Millediablos avatar
Det var kull att se så glada skottar ta mot pokalen. Men turneringen känns sisådär, 3 frames per match hade iaf varit bättre i min mening.
Senast redigerad av Millediablo 2019-07-03 kl. 19:36.
Citera
2019-07-26, 09:13
Medlem
Idag inleds säsongen ordentligt med Riga Masters. Turneringarna så här års brukar inte säga särskilt mycket om resten av säsongen, men som vanligt finns det chans för överraskningar eftersom många bra spelare saknas och de som är på plats sällan är i toppform. Ett undantag brukar vara Neil Robertson, som faktiskt har vunnit säsongens första rankingturnering 4 gånger under de 6 senaste säsongerna.

Sent igår kväll skrev han dock detta på Twitter:
Citat:
Going to be about 15 walkovers tomorrow. Flight delayed 3 hours with us all on the plane and now coming off most likely cancelled. Enjoy the W’s
Ska bli intressant att se vad som händer om inte planet lyfte till sist. Spelarna har ett eget ansvar att ta sig till turneringar i tid, och till Riga hade man gott kunnat resa med lite marginal eftersom kalendern inte direkt är full med turneringar på sommaren. Samtidigt hoppas jag för turneringens skull att det löser sig på något sätt. De saknas redan tillräckligt många toppspelare i Riga.

Förutom Robertson ska det handla om Milkins (som Robertson förövrigt ska spela första matchen mot), K Wilson, J O'Neill, D Jones, L Heathcote och J O'Connor.
Citera
2019-07-26, 13:44
Medlem
Det blev totalt 12 matcher idag där det lämnades walkover. 8 spelare kom inte fram pga. inställt flyg, dessutom lämnade Vafaei, Vahedi och två av de nya kinesiska proffsspelarna walkover, vilket jag förmodar beror på visumproblem.

Den övre halvan av turneringsträdet öppnade upp sig otroligt mycket eftersom nästan samtliga spelare som lämnat walkover befann sig i den delen av lottningen. En ypperlig chans för unga spelare som Bingtao, Yuelong eller Sijun, men också för sådana som Woollaston, McManus, Holt eller King.
Citera
2019-07-27, 23:29
Medlem
Kvartsfinalerna i Riga är nu spikade:

Bingtao - Li Hang
Selt - King
Carrington - Joyce
Maflin - Honghao

Samtliga topp-16-spelare utslagna innan den sista dagens spel inletts. Inte alls osannolikt att vi får en helt ny rankingvinnare. Selt och King har varsin titel på sina meritlistor och Bingtao har spelat en final, men de övriga fem har aldrig nått en rankingfinal.
Citera
2019-07-28, 22:44
Medlem
TilleyHats avatar
Bingtao vinner sin första rankingtitel i Riga Masters. Äntligen, tycker jag. Sannerligen på tiden. Släpper det för honom nu? Han stagnerade lite förra säsongen så segern nu borde ge honom självförtroende.
Citera
2019-07-28, 23:01
Medlem
Ja, det här tror jag att de flesta snookerintresserade uppskattar. Även om det inte var något skönspel i finalen tycker jag det är otroligt starkt av Bingtao att vinna en turnering där han nog faktiskt får anses ha varit favorit från kvartsfinal och framåt.

Hoppas att det släpper för honom nu. Han är trots allt bara 19 år och har redan ett oerhört välutvecklat allroundspel, vilket kommer bära honom långt.
Citera
2019-08-04, 17:30
Moderator
Hjv9s avatar
Nervigt för både Higgins och Ding, men båda klarade sig vidare till slut
Citera
2019-08-06, 18:58
Medlem
Åttondelsfinalklart i International Championship. Långt format och stor prispott gör som vanligt att det är relativt få överraskningar.

Allen-Carter
Ding-Wenbo
Higgins-Dott
Murphy-Robertson

Jak Jones-G Wilson
Gilbert-Selby
Ford-Higginson
Perry-Trump

På övre halvan är det väl kanske Wenbo som sticker ut lite. Han har sannerligen inte gjort många märkvärdiga resultat de senaste två åren.

Jak Jones besegrade överraskande Mark Williams i den första huvudomgången, så en välförtjänt plats i åttondelen för honom. Samma sak kan man väl säga om Higginson som besegrade Lisowski i första omgången.

Personligen tycker jag det är roligt att både Gary Wilson och Gilbert håller stilen efter sina semifinaler i VM.
Citera
2019-08-08, 22:41
Medlem
Millediablos avatar
Dagliga kommentarer uppskattas, kan knappt läsa snooker.org siffror än mindre se live fram till september.
Citera
2019-08-09, 11:59
Medlem
TilleyHats avatar
Stark lineup i semifinalerna av årets International Championship: I den första semin möts Selby och Trump, som tagit en 5-3-ledning efter första sessionen.

Semifinal 2 spelas mellan Allen och Murphy. Favorit där är nog Allen, titelförsvarare som han är och som sett stark ut. Murphy är tillbaka i hetluften efter en medioker förra säsong. Semifinalerna är bäst av 17 frames och finalen bäst av 19.

Judd Trump är för övrigt ny världsetta på rankingen sedan någon omgång tillbaka. Senaste gången var mars 2013.

Lite synd att läktaren verkar vara mycket glest besatt vilket ger en konstig b-känsla till hela turneringen. Någon enstaka avmattad applåd kan man höra. Biljetterna är tydligen hur dyra som helst så närmast bordet är det bara sponsorer som har tillträde.

Till sist ska vi kanske notera att Tom Ford gjorde ett maximumbreak i kvalet till huvudturneringen.
Citera
2019-08-09, 14:08
Medlem
TilleyHats avatar
Judd Trump visar upp snookermagi när han går till 8-3 efter bländande spel. Två hundraserier och en 97:a i de tre senaste framen. Selby är nollad än så länge i sista sessionen. Imponerande! Selby behöver sex raka nu om han ska vinna.

Tillägg: Trump vinner med 9-4 och möter antingen Shaun Murphy eller Mark Allen i finalen. Den andra semifinalen spelas i morgon lördag. Om det blir Mark Allen så kan det bli jämnt, men Murphy tror jag inte har en chans mot Trump i den form han har visat.
Senast redigerad av TilleyHat 2019-08-09 kl. 15:00. Anledning: Slutresultat
Citera
2019-08-09, 16:47
Medlem
Trump imponerar på mig. Jag hade förväntat mig en världsmästare som inleder säsongen i halvfart, men Judd har redan hunnit dunka i 10 st hundraserier den här veckan. Nu finns det verkligen ingenting som tyder på att någon annan spelare kommer bli världsetta på länge.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Lite synd att läktaren verkar vara mycket glest besatt vilket ger en konstig b-känsla till hela turneringen. Någon enstaka avmattad applåd kan man höra. Biljetterna är tydligen hur dyra som helst så närmast bordet är det bara sponsorer som har tillträde.
Ja, det är verkligen ingen trevlig syn på TV, men om jag inte minns tokigt så är detta faktiskt ett litet steg i rätt riktning jämfört med de senaste åren då det ofta varit ännu glesare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in