Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Jo, då... Det finns laptops (bärbara datorer) som har simkort. Annars kan man köpa en USB-dongel med SIM-kort och stoppa i USB-uttaget.
Apples MacBook har dock inte det, men man kan använda sin iPhone som "hotspot" från iPhone eller iPad (om nu den sistnämnda har har sim-kort.)
Men nu hade väl Patrik en Androidtelefon från Samsung, så jag antar att det finns något liknande på dessa mobiler.
En användare antydde att Patrik skulle starta ett nytt liv och lämnade sin dator för att den inte skulle bli spårad Om den mot all förmodan skulle ha simkort är det ju bara att ta ut det om man inte vill bli spårad. Så det fanns ingen orsak att dumpa datorn för att starta ett nytt liv. Det var det jag kommenterade och reflekterade över.
Så för att sammanfatta det hela: vill man starta ett nytt liv behöver man inte göra sig av med sin dator. Tvärtom vore det perfekt att ta med sig för att kunna sälja den när det behövs pengar. Likaså fattar jag inte vitsen med att lämna sina kläder när man vill upp i rök. Inköp av kläder kostar pengar.
Men jag tror så klart attt han är död och att han dog samma dag han försvann.