2017-07-22, 15:37
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym216
Är det inte ganska säkert att anta att han är död vid det här laget?
En ung kille går av ett tåg innan sin destination, han dumpar sina väskor, stänger av eventuell telefon om den inte är i väskorna, han gör inga uttag, oklart om han har pengar på sig men misstänker att han inte har tillräckligt i fickan för att försörja sig i flera veckor/månader.

Sätter min högra pungkula på att han ringde mamma för att höra hennes röst innan han steg av vid fel hållplats för att ta sitt liv.

Här behöver Du varken pantsätta eller skänka Dina kulor!
Vi spekulerar och diskuterar fritt!
De flesta av oss är fast övertygade om, att "lille P" nu vandrar i högre höjder!
Citera
2017-07-22, 15:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det behöver inte ha ägt rum i glasgången annat än möjligen det initiala mötet. Hur många som passerar där på två minuter en måndageftermiddag före 16 i maj vet vi inte. Det är en liten ort och mest arbetsplatser norr om stationen. Även p-plats, ett mindre villaområde mm.

Det finns gott om mer undanskymda platser i närheten där ett grovt brott kan ha fullföljts. Hade det varit i utkanten av Svågertorps eller Burlövs station i Malmö hade folk misstänkt brott. Sverige förändras.

Har inte hört om den typen av brott på det sättet, av ensam resenär på tågstation faktiskt.

Rån, bråk vid krogen, men överfall vid en tågcentral mitt på dagen med dödligt våld på en ort som Hallsberg? Hallsberg är ändå en järnvägsknut. Finns många spår. Stor risk att någon kommer.

De fall som liknar det, då har det varit överfall av psyksjuka, t ex spett- överfallet vid Åkeshov.

Varför då inte ta med sig väskorna för att sopa undan alla spår? Varför lämna spår efter sig??? Det leder ju direkt till platsen för brottet?
Citera
2017-07-22, 15:56
Medlem
En vild spekulation
Det finns en mikroskopisk chans att P lever och att det finns en lång planering bakom. Han kan ha haft ett alias på Fb med okända vänner, han kan ha haft ett extra SIM-kort som var okänt för föräldrarna. Jag tror inte att batteriet plötsligt tog slut. En musikkille som ständigt lyssnar på musik och trummar med fingrarna utsätter sig inte för batteritorsk.
Han kan i stället för de 400:- som nämnts, ha haft 4.000 eller 40.000 som sparats under lång tid. Han kan ha en pojk eller flickvän med sitt andra alias, eller en grupp människor som befinner sig i liknande situation som han själv. Alltså, han vill inte hem till Malmö utan har hittat sin plats i livet.

Ovanstående är vilda spekulationer, men något i familjerelationen är skumt? Han behandlas som ett barn av sina föräldrar och av många här på forumet också. Han är inte ett barn-han är en vuxen ung man som kan ta ansvar för sig själv och sina handlingar.

Jag tror inte att P lever och det har jag inte trott sedan tråden kom upp. Han kan ha lagt sig var som helst i närheten för att dö. Kanske har det hänt en olycka, kanske har han klättrat upp på ett tak och tittat på stjärnorna och gråtit sig till söms. På morgonen är han hungrig och matt, han ligger kvar…kroppen blir svagare… han orkar inte, han vill inte ta sig därifrån…till slut, efter flera dagar somnar han in för evigt och får den frid han sökte.

Att något brott skulle ha skett ser jag som helt orealistiskt.
Citera
2017-07-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Rent logiskt borde de ju gå ut med det i så fall för att få folk till söken. Kan lova dig att massor av folk skulle komma om de t.ex. hittat hans plånbok där. Men det finns ingen logik alls i den här "storyn". Vet inte hur väl du känner till området men om Patrik nu ville ta livet av sig skulle han gjort det innan. Hällabrottet är en rejäl avkrok från Kumla. Om han hade en psykos känns det väldigt märkligt om han hade irrat dit och ramlat ner i vattnet. Nej, om det nu ska sökas så satsa på skogen norr om där ryggsäcken låg.

Jag håller med, Hällabrottet är så jäkla off att jag har svårt att se att nån råkar förvirra sig dit.
Citera
2017-07-22, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Mycket 22or idag.
Patrik 22 år försvunnen sedan 22/5. Idag den 22/7. Exakt 2 månader sedan Patrik försvann.
Citera
2017-07-22, 16:10
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hoppla! För ungefär en halvtimme sedan var det 12!
Vem har blockerats nu??? Eller är det ett vanligt "utspark med omedelbar verkan??????"
Hon eller han är säkert snart här och bringar litet klarhet!
Något är märkligt. I gruppinfon står 11 personer. I Utropstecknets lista, som hon gladeligen redigerar är de bara 10 små sektledare. Är hon medial tro? Är ett avhopp från gruppen att vänta?
Citera
2017-07-22, 16:16
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte hört om den typen av brott på det sättet, av ensam resenär på tågstation faktiskt.

Rån, bråk vid krogen, men överfall vid en tågcentral mitt på dagen med dödligt våld på en ort som Hallsberg? Hallsberg är ändå en järnvägsknut. Finns många spår. Stor risk att någon kommer.

De fall som liknar det, då har det varit överfall av psyksjuka, t ex spett- överfallet vid Åkeshov.

Varför då inte ta med sig väskorna för att sopa undan alla spår? Varför lämna spår efter sig??? Det leder ju direkt till platsen för brottet?

Många gärningsmän har en IQ under 80.

Tror inte man ska stirra sig blind på att det är en liten ort (låg brottslighet?) eller en stor station (folk överallt som ser allt?)

Det är ganska ensligt på flera ställen i stationens närhet. Det gick uppenbart bra för någon, Patrik eller någon annan, att lämna ifrån sig väskorna utan att någon såg det.

(Om någon sett det hade det bara varit att säga "jag hittade väskan i ett buskage, så nu ställer jag den mer synligt här".)

Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
En vild spekulation
Det finns en mikroskopisk chans att P lever och att det finns en lång planering bakom. Han kan ha haft ett alias på Fb med okända vänner, han kan ha haft ett extra SIM-kort som var okänt för föräldrarna. Jag tror inte att batteriet plötsligt tog slut. En musikkille som ständigt lyssnar på musik och trummar med fingrarna utsätter sig inte för batteritorsk.
Han kan i stället för de 400:- som nämnts, ha haft 4.000 eller 40.000 som sparats under lång tid. Han kan ha en pojk eller flickvän med sitt andra alias, eller en grupp människor som befinner sig i liknande situation som han själv. Alltså, han vill inte hem till Malmö utan har hittat sin plats i livet.

Ovanstående är vilda spekulationer, men något i familjerelationen är skumt? Han behandlas som ett barn av sina föräldrar och av många här på forumet också. Han är inte ett barn-han är en vuxen ung man som kan ta ansvar för sig själv och sina handlingar.

Jag tror inte att P lever och det har jag inte trott sedan tråden kom upp. Han kan ha lagt sig var som helst i närheten för att dö. Kanske har det hänt en olycka, kanske har han klättrat upp på ett tak och tittat på stjärnorna och gråtit sig till söms. På morgonen är han hungrig och matt, han ligger kvar…kroppen blir svagare… han orkar inte, han vill inte ta sig därifrån…till slut, efter flera dagar somnar han in för evigt och får den frid han sökte.

Följt den här tråden nästan helt och tror inte längre att brott kan uteslutas.

En väldans massa spekulationer om allt möjligt, men inget brott?

Jamenvisst, lilla Hallsberg. Och hans psykiska ohälsa. Fri musiker som vill leva livet... Klart brott är helt orealistiskt.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-07-22 kl. 16:22.
Citera
2017-07-22, 16:32
Moderator
blomvattnares avatar
Det pratas här i tråden en hel del om Patriks föräldrar och deras beteende. Att tänka på är nog att de vid det här laget under en lång tid har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Då är det väl inte så konstigt att man någon gång emellanåt uttrycker sig lite uppseendeväckande? Har inte vi alla förresten någon gång sagt eller skrivit något som vi i efterhand inser att "jaha, det där var nog inte lämpligaste sättet att uttrycka sig"?

Det pratas även om att Patrik skulle ha varit styrd av sina föräldrar. Det är ju så att man upphör inte att vara barn till sina föräldrar på den magiska artonårsdagen. Och förälder till sina barn är man ju alltid. Det är ju inte så att man på den där magiska artonsårsdagen menar att "så, hädanefter kommer vi att behandla dig som en vän i familjen istället för som vårt barn". Som förälder oroar man sig alltid för sina barn.

Så, vad gör man då som förälder om man märker att ens barn - som befinner sig många mil bort - mår dåligt? Säger man att "men hallå, du är vuxen nu, du får klara dig själv"? Nej, det säger man inte.
I just det här fallet fanns möjligheten att Patrik skulle kunna åka hem. Hem till tryggheten. Det finns ingenting som enligt min mening säger att föräldrahemmet skulle vara annat än trygghet.

En viss oro när han ska åka med tåget. Han mår ju dåligt, men hur dåligt mår han? Jo, han klarar nog resan. Vi håller telefonkontakt.

Men nej, det var fel beslut. Han skulle ha blivit hämtad.

Det är SÅ lätt att vara efterklok.
Citera
2017-07-22, 16:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Något är märkligt. I gruppinfon står 11 personer. I Utropstecknets lista, som hon gladeligen redigerar är de bara 10 små sektledare. Är hon medial tro? Är ett avhopp från gruppen att vänta?

Hon är säkert inte bara medial!
Jag såg alldeles nys, att det är 11 sektledare i den ordinarie listan. "Utropstecknet" letar säkert upp medlemmar, att blockera eller enbart kasta ut dem så, att hon inte hinner uppdatera sin lista!
NU var det i alla fall en medlem, som funderade på, att åka till "spanet!" Hon fick stående ovationer av "utropstecknet!"
Citera
2017-07-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Fanns det wifi på tåget?

Nä det finns inte WiFi på de tågen. Så du behöver surfa/chatta med 3G et.c.
Citera
2017-07-22, 16:41
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det pratas här i tråden en hel del om Patriks föräldrar och deras beteende. Att tänka på är nog att de vid det här laget under en lång tid har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Då är det väl inte så konstigt att man någon gång emellanåt uttrycker sig lite uppseendeväckande? Har inte vi alla förresten någon gång sagt eller skrivit något som vi i efterhand inser att "jaha, det där var nog inte lämpligaste sättet att uttrycka sig"?

Det pratas även om att Patrik skulle ha varit styrd av sina föräldrar. Det är ju så att man upphör inte att vara barn till sina föräldrar på den magiska artonårsdagen. Och förälder till sina barn är man ju alltid. Det är ju inte så att man på den där magiska artonsårsdagen menar att "så, hädanefter kommer vi att behandla dig som en vän i familjen istället för som vårt barn". Som förälder oroar man sig alltid för sina barn.

Så, vad gör man då som förälder om man märker att ens barn - som befinner sig många mil bort - mår dåligt? Säger man att "men hallå, du är vuxen nu, du får klara dig själv"? Nej, det säger man inte.
I just det här fallet fanns möjligheten att Patrik skulle kunna åka hem. Hem till tryggheten. Det finns ingenting som enligt min mening säger att föräldrahemmet skulle vara annat än trygghet.

En viss oro när han ska åka med tåget. Han mår ju dåligt, men hur dåligt mår han? Jo, han klarar nog resan. Vi håller telefonkontakt.

Men nej, det var fel beslut. Han skulle ha blivit hämtad.

Det är SÅ lätt att vara efterklok.

Vi är många, som blivit upprörda över Patriks pappas sätt, att behandla medlemmarna i "HP!"
"JL" må vara upprörd, ledsen och förtvivlad, men han har kallat en medlem "pucko!"
Det känns inte, som det ultimata uttryckssättet, att locka fler deltagare till de olika söken!
Citera
2017-07-22, 16:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
En vild spekulation

Världens story.

Din saga ser jag som orealistisk baserat på att en människa sällan dör på grund av hunger och matthet, åtminstone inte unga killar, och särskilt inte på svenska hustak.

Sopprot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in