2017-07-22, 16:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jo, då... Det finns laptops (bärbara datorer) som har simkort. Annars kan man köpa en USB-dongel med SIM-kort och stoppa i USB-uttaget.

Apples MacBook har dock inte det, men man kan använda sin iPhone som "hotspot" från iPhone eller iPad (om nu den sistnämnda har har sim-kort.)

Men nu hade väl Patrik en Androidtelefon från Samsung, så jag antar att det finns något liknande på dessa mobiler.

En användare antydde att Patrik skulle starta ett nytt liv och lämnade sin dator för att den inte skulle bli spårad Om den mot all förmodan skulle ha simkort är det ju bara att ta ut det om man inte vill bli spårad. Så det fanns ingen orsak att dumpa datorn för att starta ett nytt liv. Det var det jag kommenterade och reflekterade över.

Så för att sammanfatta det hela: vill man starta ett nytt liv behöver man inte göra sig av med sin dator. Tvärtom vore det perfekt att ta med sig för att kunna sälja den när det behövs pengar. Likaså fattar jag inte vitsen med att lämna sina kläder när man vill upp i rök. Inköp av kläder kostar pengar.

Men jag tror så klart attt han är död och att han dog samma dag han försvann.
Citera
2017-07-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Något är märkligt. I gruppinfon står 11 personer. I Utropstecknets lista, som hon gladeligen redigerar är de bara 10 små sektledare. Är hon medial tro? Är ett avhopp från gruppen att vänta?

Är det verkligen viktigt att ta upp i Flashback vad som händer i en tråd på FB om det bara handlar om antalet administratörer och inte om framgångar i sökandet efter Patrik? Jävla hönshus och kärringkackel!
Citera
2017-07-22, 17:04
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Jag swischar gärna

Jag också!!! 👏😋

Kom igen nu, Patrik. Om du läser detta, ge oss ditt hemliga kontonummer 😉
Citera
2017-07-22, 17:06
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hon är säkert inte bara medial!
Jag såg alldeles nys, att det är 11 sektledare i den ordinarie listan. "Utropstecknet" letar säkert upp medlemmar, att blockera eller enbart kasta ut dem så, att hon inte hinner uppdatera sin lista!
NU var det i alla fall en medlem, som funderade på, att åka till "spanet!" Hon fick stående ovationer av "utropstecknet!"

Det är den manliga Journalisten som är borta från Admin listan tror jag
Citera
2017-07-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Världens story.

Din saga ser jag som orealistisk baserat på att en människa sällan dör på grund av hunger och matthet, åtminstone inte unga killar, och särskilt inte på svenska hustak.

Sopprot!

Det är ok att du tycker att min "saga" är orealistisk, men att därför kalla mig för sopprot är väl ändå ganska obildat? Puss på dig!
Citera
2017-07-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va??
Och VAR är kroppen?
Mitt på ljusan dag?
kanske blev han bortförd under hot,vilket innerbär att han gick tillsammans med sina kidnappare,så därför ingen lade märke till dem/honom.Kanske blev han intvingad i bil,väskorna dumpades senare av kidnapparna som sedan oxå dumpat kroppen någon annanstans,där de tyckte det var lämpligt att dumpa en kropp..kanske lämnades reseväskan av Patrik själv,då han blev indragen i en bil,kanske kidnapparna sedan tog o slängde ut ryggsäcken när de letade eft lämplig plats att göra sig av med kroppen...
Citera
2017-07-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte hört om den typen av brott på det sättet, av ensam resenär på tågstation faktiskt.

Rån, bråk vid krogen, men överfall vid en tågcentral mitt på dagen med dödligt våld på en ort som Hallsberg? Hallsberg är ändå en järnvägsknut. Finns många spår. Stor risk att någon kommer.

De fall som liknar det, då har det varit överfall av psyksjuka, t ex spett- överfallet vid Åkeshov.

Varför då inte ta med sig väskorna för att sopa undan alla spår? Varför lämna spår efter sig??? Det leder ju direkt till platsen för brottet?
Verkar ju isåfall som om de ev mördarna lyckades,för ingen hittills har ju blivit ledd till platsen för det ev brottet,trots väskorna(spåren)som de lämnat eft sig.
Citera
2017-07-22, 17:24
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det är den manliga Journalisten som är borta från Admin listan tror jag

Det är det!
Även "I.G!" Fast hon kanske rök redan i förmiddags!
"Adminlistorna" har fortfarande olika många "medlemmar!"
Citera
2017-07-22, 17:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita
kanske blev han bortförd under hot,vilket innerbär att han gick tillsammans med sina kidnappare,så därför ingen lade märke till dem/honom.Kanske blev han intvingad i bil,väskorna dumpades senare av kidnapparna som sedan oxå dumpat kroppen någon annanstans,där de tyckte det var lämpligt att dumpa en kropp..kanske lämnades reseväskan av Patrik själv,då han blev indragen i en bil,kanske kidnapparna sedan tog o slängde ut ryggsäcken när de letade eft lämplig plats att göra sig av med kroppen...

Att han tagit sitt liv, blivit mördad eller försvunnit frivilligt kan jag köpa men kidnappad! Nä, det tror jag inte alls.
Citera
2017-07-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det pratas här i tråden en hel del om Patriks föräldrar och deras beteende. Att tänka på är nog att de vid det här laget under en lång tid har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Då är det väl inte så konstigt att man någon gång emellanåt uttrycker sig lite uppseendeväckande? Har inte vi alla förresten någon gång sagt eller skrivit något som vi i efterhand inser att "jaha, det där var nog inte lämpligaste sättet att uttrycka sig"?

Det pratas även om att Patrik skulle ha varit styrd av sina föräldrar. Det är ju så att man upphör inte att vara barn till sina föräldrar på den magiska artonårsdagen. Och förälder till sina barn är man ju alltid. Det är ju inte så att man på den där magiska artonsårsdagen menar att "så, hädanefter kommer vi att behandla dig som en vän i familjen istället för som vårt barn". Som förälder oroar man sig alltid för sina barn.

Så, vad gör man då som förälder om man märker att ens barn - som befinner sig många mil bort - mår dåligt? Säger man att "men hallå, du är vuxen nu, du får klara dig själv"? Nej, det säger man inte.
I just det här fallet fanns möjligheten att Patrik skulle kunna åka hem. Hem till tryggheten. Det finns ingenting som enligt min mening säger att föräldrahemmet skulle vara annat än trygghet.

En viss oro när han ska åka med tåget. Han mår ju dåligt, men hur dåligt mår han? Jo, han klarar nog resan. Vi håller telefonkontakt.

Men nej, det var fel beslut. Han skulle ha blivit hämtad.

Det är SÅ lätt att vara efterklok.

Håller helt med dig!
Citera
2017-07-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En användare antydde att Patrik skulle starta ett nytt liv och lämnade sin dator för att den inte skulle bli spårad Om den mot all förmodan skulle ha simkort är det ju bara att ta ut det om man inte vill bli spårad. Så det fanns ingen orsak att dumpa datorn för att starta ett nytt liv. Det var det jag kommenterade och reflekterade över.

Så för att sammanfatta det hela: vill man starta ett nytt liv behöver man inte göra sig av med sin dator. Tvärtom vore det perfekt att ta med sig för att kunna sälja den när det behövs pengar. Likaså fattar jag inte vitsen med att lämna sina kläder när man vill upp i rök. Inköp av kläder kostar pengar.

Men jag tror så klart attt han är död och att han dog samma dag han försvann.

Förstår inte heller varför man skulle lämna allt i den teorin..
Citera
2017-07-22, 17:32
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Är det verkligen viktigt att ta upp i Flashback vad som händer i en tråd på FB om det bara handlar om antalet administratörer och inte om framgångar i sökandet efter Patrik? Jävla hönshus och kärringkackel!

Vi bara spekulerar!
Du kan ju sälla Dig till "Sekten" om den faller Dig mer i smaken!
Då hamnar även antalet "admin" och anledningen till dess avhopp eller utspark i skottgluggen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in