Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Har inte hört om den typen av brott på det sättet, av ensam resenär på tågstation faktiskt.
Rån, bråk vid krogen, men överfall vid en tågcentral mitt på dagen med dödligt våld på en ort som Hallsberg? Hallsberg är ändå en järnvägsknut. Finns många spår. Stor risk att någon kommer.
De fall som liknar det, då har det varit överfall av psyksjuka, t ex spett- överfallet vid Åkeshov.
Varför då inte ta med sig väskorna för att sopa undan alla spår? Varför lämna spår efter sig??? Det leder ju direkt till platsen för brottet?
Många gärningsmän har en IQ under 80.
Tror inte man ska stirra sig blind på att det är en liten ort (låg brottslighet?) eller en stor station (folk överallt som ser allt?)
Det är ganska ensligt på flera ställen i stationens närhet. Det gick uppenbart bra för någon, Patrik eller någon annan, att lämna ifrån sig väskorna utan att någon såg det.
(Om någon sett det hade det bara varit att säga "jag hittade väskan i ett buskage, så nu ställer jag den mer synligt här".)
Citat:
Ursprungligen postat av
Rutselleri
En vild spekulation
Det finns en mikroskopisk chans att P lever och att det finns en lång planering bakom. Han kan ha haft ett alias på Fb med okända vänner, han kan ha haft ett extra SIM-kort som var okänt för föräldrarna. Jag tror inte att batteriet plötsligt tog slut. En musikkille som ständigt lyssnar på musik och trummar med fingrarna utsätter sig inte för batteritorsk.
Han kan i stället för de 400:- som nämnts, ha haft 4.000 eller 40.000 som sparats under lång tid. Han kan ha en pojk eller flickvän med sitt andra alias, eller en grupp människor som befinner sig i liknande situation som han själv. Alltså, han vill inte hem till Malmö utan har hittat sin plats i livet.
Ovanstående är vilda spekulationer, men något i familjerelationen är skumt? Han behandlas som ett barn av sina föräldrar och av många här på forumet också. Han är inte ett barn-han är en vuxen ung man som kan ta ansvar för sig själv och sina handlingar.
Jag tror inte att P lever och det har jag inte trott sedan tråden kom upp. Han kan ha lagt sig var som helst i närheten för att dö. Kanske har det hänt en olycka, kanske har han klättrat upp på ett tak och tittat på stjärnorna och gråtit sig till söms. På morgonen är han hungrig och matt, han ligger kvar…kroppen blir svagare… han orkar inte, han vill inte ta sig därifrån…till slut, efter flera dagar somnar han in för evigt och får den frid han sökte.
Att något brott skulle ha skett ser jag som helt orealistiskt.
Följt den här tråden nästan helt och tror inte längre att brott kan
uteslutas.
En väldans massa spekulationer om allt möjligt, men inget brott?
Jamenvisst, lilla Hallsberg. Och hans psykiska ohälsa. Fri musiker som vill leva livet... Klart brott är
helt orealistiskt.