2017-07-20, 07:26
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu blev det inte Rodriguez som fick ta straffen utan Lewandowski som satte 1-0 målet nyss mot Arsenal.
En halvtimme spelad och Tolisso har väl varit den mest positiva spelaren så här långt.
Är det inte du som ogillar korta hörnor? Nå, nu har något gått igenom data från brittiska ligan, och kommit fram till att endast 1,27% av hörnorna leder till mål. Hörnor är något som alla lag alltid övat på att försvara sig mot, och alltså mycket svårare att göra mål på. En kort passning istället, så kommer man in i en helt annan situation, med några anfallare som lämnar straffområdet, några som springer till andra sidan, några som ansluter, osv osv.
Citera
2017-07-20, 09:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Är det inte du som ogillar korta hörnor? Nå, nu har något gått igenom data från brittiska ligan, och kommit fram till att endast 1,27% av hörnorna leder till mål. Hörnor är något som alla lag alltid övat på att försvara sig mot, och alltså mycket svårare att göra mål på. En kort passning istället, så kommer man in i en helt annan situation, med några anfallare som lämnar straffområdet, några som springer till andra sidan, några som ansluter, osv osv.

Jo jag gillar inte korta hörnor, jag har i mitt egna analyserande utav alla matcher Bayern spelat dom sista 10 åren (jag har nog sett 99% av deras matcher) konstaterat att vi är lika dåliga på bägge varianterna men trots det så gillar jag inte dom korta varför vet jag inte men jag tror att det beror på att i dom flesta fallen så fumlar vi mer och chanserna dör direkt vid den korta varianten.

Edit: Det finns säkert statistik på Bayerns hörnor som visar att jag har fel men det rubbar inte min ståndpunkt.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-07-20 kl. 09:43.
Citera
2017-07-20, 12:11
Medlem
gato12s avatar
Kujovic klar för Düsseldorf i andra ligan alltså. Vad vet ni om den klubben? Seriös satsning uppåt i seriesystemet?
Edit; börjar bli en del svenskar i Zweite nu.
Citera
2017-07-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Snacka så arg jag över straff-förlusten mot Arsenal, även om det var en vänskapsmatch. Lite revansch för Arsenal kan man se det, efter ALLA förluster mot mitt Bayern i Champions League de senaste sex eller sju åren.
Citera
2017-07-20, 21:51
Medlem
Ser bra ut. Förhoppningsvis blir Lazaro en "herthaner" snart.

http://www.salzburg.com/nachrichten/salzburg/sport/fussball/fc-red-bull-salzburg/sn/artikel/hertha-berlin-macht-jetzt-bei-lazaro-ernst-257234/

//Siegestor
Citera
2017-07-21, 01:35
Medlem
Citat:
Platte vore nog en ok värvning men det finns väl inga konkreta bud på den affären?

Annars så ryktas Valentio Lazaro från RB Salzburg till Hertha.
https://www.transfermarkt.de/valentino-lazaro/profil/spieler/186368

Men, 21 åriga Valentio Lazaro har ju ryktats länge nu att hamna i Hertha BSC.
Citera
2017-07-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kujovic klar för Düsseldorf i andra ligan alltså. Vad vet ni om den klubben? Seriös satsning uppåt i seriesystemet?

Düsseldorf är inget dåligt lag, och brukar satsa i den mån de kan. Ett mitten lag i Zweite, som stegvis klättrar i tabellen.
Citera
2017-07-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Nä tyvärr inte.
Det har annars ryktats om Pascal Köpke i Erzgebirge Aue och Cedric Teuchert i Nürnberg. Men det är rätt tyst om Hertha annars.

Lazaro vore fint men han är dyr. Ryktena säger att han kostar ca 8 miljoner €. Tror inte att Hertha pungar ut med den sortens pengar (igen).
Sen tror jag att de försökte sälja en eller två spelare för att kunna värva Lazaro. Det snackades om Haraguchi till England (bra betalt) och Stocker.

Känner därför att jag vore nöjd med yngre och billigare spelare som visar potential. Felix Platte vore perfekt men ser gärna Köpke eller Teuchert också.
Yngre mittbackar kan jag inte uttala mig riktigt om, har inte haft tid att följa fotbollen under säsongen men vi alla vet att det finns många i Tyskland.

//Siegestor

Pascal Köpke?? Kan det möjligtvis vara sonen till stormålvakten Andreas Köpke!
Citera
2017-07-21, 01:45
Medlem
Citat:
Platte vore nog en ok värvning men det finns väl inga konkreta bud på den affären?

Annars så ryktas Valentio Lazaro från RB Salzburg till Hertha.
https://www.transfermarkt.de/valentino-lazaro/profil/spieler/186368

Jag har också hört att Lazaro ryktats till Hertha Berlin.
Citera
2017-07-21, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vänsterbacken Ailton är klar från Portugiska Estoril. Har ej någon superkoll på honom, men verkar bra. Backup till Insua är självklart bra att ha.

Men mittback och högerback som är våra svagaste positioner har fortfarande inte blivit förstärkta.

Lite orolig börjar man bli, men har tro på Jan så jag är ännu lugn.

Vfb ein Leben lang!

Vfb Stuttgart med Ron-Robert Zieler i mål är alltid ett fruktat lag. Hoppas på en bra bra säsong, tror de blir juttet mittenlag, vilket man ska vara nöjd med, men hoppas de siktar högre.
Citera
2017-07-21, 07:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Jag vet inte så mycket mer än att dom har ju sedan millennieskiftets katastrofår då dom åkte ur all proffsfotbollsligor och spelade i regionalliga faktiskt kämpat sig uppåt till zweite där dom etablerat sig och var ju faktiskt uppe i BL så sent som 2012/13 men åkte ut direkt.

Jag tror att dom får svårt att komma upp men dom har en rätt modern och fin arena som byggdes klart 2005 och visst dom lockar mig mer än till exempel Wolfsburg så gärna får dom ta deras plats.
Citera
2017-07-21, 08:07
Medlem
cyberkalles avatar
Lekmand@ här har du en artikel om BL coolaste lag.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/702091/artikel_frantz_darum-ist-freiburg-die-coolste-truppe-der-liga.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in