2018-05-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Jo precis. Visst skulle de flesta lagen kunna ta en betydligt saftigare peng för en biljett men det är inget man direkt är i behov av. Läste något om att en del engelsmän åker ner till Dortmund för att kolla just för att biljettpriserna i England är vidriga. Nä tysk fotboll är överlägsen på många plan

Precis. Det är billigare att ta flyget ner härifrån med Ryan air och köpa en biljett än vissa andra biljetter är själva, i andra stora ligor.
Citera
2018-05-07, 20:14
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Precis. Det är billigare att ta flyget ner härifrån med Ryan air och köpa en biljett än vissa andra biljetter är själva, i andra stora ligor.
Det är rätt stört.
Citera
2018-05-07, 20:17
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
oj Kiel skall kvala upp.

de gick väl upp förra året till andra ligan? hade varit roligt om de gick upp så hade man kunnat åka över till Tyskland mer.
Stämmer. Kul med ett till lag från Nordtyskland.
Citera
2018-05-07, 23:47
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ekdal spelar snart där.

Jo, jag vill minnas att jag nämnde att ingen spelare någonsin blivit bättre genom att gå till HSV när de köpte honom. Redan det var baserat på fakta. Tror ni mig inte så kan jag leta upp inlägget.

Citat:
Badstuber vilken hjälte han är för Stuttgart helt klart måste han vara en kandidat för Löw.

Vore riktigt bra, är ett stort fan av Holger, liksom du. Å andra sida så står väl Boateng, Hummels och numera också Süle före i kön av mittbackar.
Citera
2018-05-08, 05:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Bundesliga känns som den enda toppligan i Europa som förstår att alla inte har råd att betala fyrasiffrigt för en biljett och vill bevara det här med att det är en arbetarklassport.
Ja det är helt underbart. Jag var och kollade på Hannover - Bayern München för några veckor sedan och betalade 35 EUR för biljetten (sittplats). Polarna i Sverige, som har England som referens, trodde att jag skämtade med dem. Garanterat den enda ligan i världen där man kan se en match med ett lag av Bayerns kaliber för en sådan liten summa.
Citera
2018-05-08, 09:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
oj Kiel skall kvala upp.

de gick väl upp förra året till andra ligan? hade varit roligt om de gick upp så hade man kunnat åka över till Tyskland mer.
Man kan ju ta en kryssning med färjan från Göteborg över en helg och se på match.
Citera
2018-05-08, 09:52
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Man kan ju ta en kryssning med färjan från Göteborg över en helg och se på match.

exakt nästa så man behöver ej sova över i Kiel.
Citera
2018-05-08, 13:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
exakt nästa så man behöver ej sova över i Kiel.
Arenan ligger på lagom promenadavstånd från centrum och då hamnen vill jag minnas. Har gått förbi där några gånger. Så kan det kan nog gå det.

Annars är ju Kiel och den delen av landet längst i norr mest känt för handboll och inte så mycket för fotbollen.
Senast redigerad av Steff83 2018-05-08 kl. 14:03.
Citera
2018-05-08, 15:38
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja det är helt underbart. Jag var och kollade på Hannover - Bayern München för några veckor sedan och betalade 35 EUR för biljetten (sittplats). Polarna i Sverige, som har England som referens, trodde att jag skämtade med dem. Garanterat den enda ligan i världen där man kan se en match med ett lag av Bayerns kaliber för en sådan liten summa.
Betalade runt 20 euro när jag var nere i Hamburg och kollade senast nu var det förvisso mot Hertha. Det är billigare än vad vissa allsvenska lag tar :P Priserna i England är ju löjliga på alla sätt egentligen. De mindre klubbarna lägger ju på en rejäl slant när ett storlag kommer på besök. Ganska dålig stil tycker jag. Vad ligger Bayerns priser på ungefär?
Citera
2018-05-08, 18:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ja det ser tyvärr ut som det.
Tror att det kommer vara till nytta för HSV att börja om i zweite.

Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jo, jag vill minnas att jag nämnde att ingen spelare någonsin blivit bättre genom att gå till HSV när de köpte honom. Redan det var baserat på fakta. Tror ni mig inte så kan jag leta upp inlägget.

Vore riktigt bra, är ett stort fan av Holger, liksom du. Å andra sida så står väl Boateng, Hummels och numera också Süle före i kön av mittbackar.
Jo jag kommer ditt inlägg om att du skrev om att ingen någonsin blivit bättre i HSV nu tror jag att säkert att det finns någon genom alla år. men det var riktigt kul att läsa.

Jo Holger är grym och Boateng kanske missar VM då måste han vara en kandidat
Citera
2018-05-08, 18:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Betalade runt 20 euro när jag var nere i Hamburg och kollade senast nu var det förvisso mot Hertha. Det är billigare än vad vissa allsvenska lag tar :P Priserna i England är ju löjliga på alla sätt egentligen. De mindre klubbarna lägger ju på en rejäl slant när ett storlag kommer på besök. Ganska dålig stil tycker jag. Vad ligger Bayerns priser på ungefär?
Köper man inte via Viagogo så har Bayern likvärdiga priser som dom andra och lägsta säsongsbiljetter av alla.
Problemet är att det har varit utsålt sedan Allianz byggdes och dom har ett tryck på ungefär 125 - 150 tusen biljetter per match vilket gynnar gamar som Viagogo.
Citera
2018-05-08, 18:55
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Tror att det kommer vara till nytta för HSV att börja om i zweite.

Jo jag kommer ditt inlägg om att du skrev om att ingen någonsin blivit bättre i HSV nu tror jag att säkert att det finns någon genom alla år. men det var riktigt kul att läsa.

Jo Holger är grym och Boateng kanske missar VM då måste han vara en kandidat

Jo det tror jag med , var väl egentligen bara en tidsfråga innan detta skulle ske. Får hoppas på en snabbvisit och att man tar sig upp fort och inte fastnar. Hur mycket förlorar HSV ekonomiskt nu tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in