2017-07-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Du citerar ett inlägg från mig som är ett år gammalt. Och sedan kommenterar du det som om att det skrevs för ett par dagar sedan. Kom igen.

Dock, FC Bayern vinner ligan säsongen 17/18.

Måndagsmatcher får tummen ner från min sida. Söndagsmatcher med starttid 18:00 likaså. 17:30 borde de fortsatt med, men tyvärr har tv-bolagen lite väl mycket att säga till om. Dock så får klubbarna mycket pengar genom tv-avtalet så det är förståeligt på ett sätt.

Tjena, ber om ursäkt med det du nämnde ovan, kring citeringen. Är rätt så ny här, och håller fortfarande på att lära mig hur allt funkar.
Citera
2017-07-17, 09:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Tyst kring Hertha. Hoppas minst två spelare till trillar in i sommar.
Kanske påbörja en föryngring redan nu och värva Felix Platte (Kalou blir 32 och Ibisevic blir 33). Han var bra i U21-em, har potential och har bara ett år kvar på kontraktet. Sen så har Schalke många duktiga offensiva spelare som har imponerat (Wright, Reese, Di Santo, Burgstaller, Embolo, Avdijaj).
Hans lön är låg och hans marknadsvärde är 500 000 €. En "klassisk" Hertha-värvning.

Sen så skulle en mittback sitta fint.
Skulle vara bra med en erfaren men jag är nöjd om de plockar in någon duktig ungdomsspelare från en annan akademi.

//Siegestor

Platte vore nog en ok värvning men det finns väl inga konkreta bud på den affären?

Annars så ryktas Valentio Lazaro från RB Salzburg till Hertha.
https://www.transfermarkt.de/valentino-lazaro/profil/spieler/186368
Citera
2017-07-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Zieler var mänsklig=medelmåttig den säsongen då vi ramlade ur. I Leicester rosade han ju inte heller marknaden. Stort frågetecken för formen alltså. För 3-4 år sedan var han jävligt bra.

Formsvackan går upp & ned kring denna påg, men överlag är han
en otrolig talang.
Citera
2017-07-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Platte vore nog en ok värvning men det finns väl inga konkreta bud på den affären?

Nä tyvärr inte.
Det har annars ryktats om Pascal Köpke i Erzgebirge Aue och Cedric Teuchert i Nürnberg. Men det är rätt tyst om Hertha annars.

Lazaro vore fint men han är dyr. Ryktena säger att han kostar ca 8 miljoner €. Tror inte att Hertha pungar ut med den sortens pengar (igen).
Sen tror jag att de försökte sälja en eller två spelare för att kunna värva Lazaro. Det snackades om Haraguchi till England (bra betalt) och Stocker.

Känner därför att jag vore nöjd med yngre och billigare spelare som visar potential. Felix Platte vore perfekt men ser gärna Köpke eller Teuchert också.
Yngre mittbackar kan jag inte uttala mig riktigt om, har inte haft tid att följa fotbollen under säsongen men vi alla vet att det finns många i Tyskland.

//Siegestor
Citera
2017-07-17, 22:36
Medlem
Citat:
Rodriguez var riktigt bra.
Bernat och Müller var också bra kul att Coman var bättre än på länge.

Kanske det är läge att låta Rodriguez slå straffarna. Müller har missat för många.

Ja, han har verkligen missat en del viktiga straffar. Får se vad Ancelotti tycker
om det hela, att ge Müller "en" chans till, eller att möjligtvis lämna över "saken", till
antingen Lewandowski, Robben, eller varför inte James Rodriguez.
Citera
2017-07-17, 22:55
Medlem
[quote=Siegestor|61236327]Nä tyvärr inte.
Det har annars ryktats om Pascal Köpke i Erzgebirge Aue och Cedric Teuchert i Nürnberg. Men det är rätt tyst om Hertha annars.

Lazaro vore fint men han är dyr. Ryktena säger att han kostar ca 8 miljoner €. Tror inte att Hertha pungar ut med den sortens pengar (igen).
Sen tror jag att de försökte sälja en eller två spelare för att kunna värva Lazaro. Det snackades om Haraguchi till England (bra betalt) och Stocker.

Känner därför att jag vore nöjd med yngre och billigare spelare som visar potential. Felix Platte vore perfekt men ser gärna Köpke eller Teuchert också.
Yngre mittbackar kan jag inte uttala mig riktigt om, har inte haft tid att följa fotbollen under säsongen men vi alla vet att det finns många i Tyskland.
Citera
2017-07-18, 09:46
Medlem
motvalls avatar
Adam Nilsson skriver en läsvärd krönika om RB Leipzig, Rangenack och i synnerhet varför de inte ska/kommer att sälja Forsberg eller Keita i sommar. http://blogg.fotbollskanalen.se/tysklandsbloggen/2017/07/17/viktig-signal-att-forsberg-och-keita-blir-kvar/

Vi som följt tysk fotboll ett tag delar nog alla hans åsikter, oavsett vad vi tycker om RBL. Vill man etablera sig som en storklubb, och detta gäller inte bara dem utan alla klubbar i alla ligor och man inte har ekonomiska problem, går det inte att sälja sina största stjärnor oavsett hur svindlande summor det än rör sig om så länge dessa har kontrakt. Detta eftersom sådana försäljningar ger ut fel signaler, klubben är en mellanstation, ett karriärsteg och inte ett mål i sig att komma till.

Visst är verkligheten sån för de mindre tyska klubbarna och exempelvis för våra allsvenska, men inte ska den vara sån för RBL, BVB eller liknande. Hoppas verkligen Leipzig står på sig och behåller dem. Behövs för tysk fotboll för inte ens vi Bayernfans vill se ett FCB som tokdominerar säsong efter säsong, vi vill se ett Bayern som utmanas år efter år och därför utvecklas.
Citera
2017-07-18, 10:32
Medlem
Citat:

Lazaro, en ung (21 årig) man från Österrike. Hoppas övergången blir av.
Han vore en grym tillgång för Hertha BSC.
Citera
2017-07-18, 18:10
Medlem
Oranginas avatar
Vänsterbacken Ailton är klar från Portugiska Estoril. Har ej någon superkoll på honom, men verkar bra. Backup till Insua är självklart bra att ha.

Men mittback och högerback som är våra svagaste positioner har fortfarande inte blivit förstärkta.

Lite orolig börjar man bli, men har tro på Jan så jag är ännu lugn.

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-07-19, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Adam Nilsson skriver en läsvärd krönika om RB Leipzig, Rangenack och i synnerhet varför de inte ska/kommer att sälja Forsberg eller Keita i sommar. http://blogg.fotbollskanalen.se/tysklandsbloggen/2017/07/17/viktig-signal-att-forsberg-och-keita-blir-kvar/

Vi som följt tysk fotboll ett tag delar nog alla hans åsikter, oavsett vad vi tycker om RBL. Vill man etablera sig som en storklubb, och detta gäller inte bara dem utan alla klubbar i alla ligor och man inte har ekonomiska problem, går det inte att sälja sina största stjärnor oavsett hur svindlande summor det än rör sig om så länge dessa har kontrakt. Detta eftersom sådana försäljningar ger ut fel signaler, klubben är en mellanstation, ett karriärsteg och inte ett mål i sig att komma till.

Visst är verkligheten sån för de mindre tyska klubbarna och exempelvis för våra allsvenska, men inte ska den vara sån för RBL, BVB eller liknande. Hoppas verkligen Leipzig står på sig och behåller dem. Behövs för tysk fotboll för inte ens vi Bayernfans vill se ett FCB som tokdominerar säsong efter säsong, vi vill se ett Bayern som utmanas år efter år och därför utvecklas.
Helt rätt av RBL att behålla sina nyckelspelare om dom kan och vill.
Det spekuleras ju lite om att nyförvärvet Bruma kommer att konkurrera med Forsberg om en plats.
http://www.bild.de/sport/fussball/rb-leipzig/erster-auftritt-von-bruma-52588874.bild.html
Jag kan inget om denne Bruma så jag kan inte uttala mig.

Det verkar som att BvB bestämt sig för att inte sälja Auba och det är ju också bra för konkurrensen i ligan att dom håller sig starka trots att det är ett skitlag.

http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1707/News/borussia-dortmund-michael-zorc-pierre-emerick-aubameyang-frist-wechsel-abgelaufen.html

Badstuber ryktas till Sevilla.
Citera
2017-07-19, 07:14
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Badstuber ryktas till Sevilla.
Lustigt. Freiburgs före detta spelare Torrejon ville inte återvända till Spanien eftersom defensiva spelare får så lite betalt där, så han gick till Düsseldorf. Men han syftade nog på de mindre spanska klubbarna, de som är utanför topp tio.
Citera
2017-07-19, 14:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Kanske det är läge att låta Rodriguez slå straffarna. Müller har missat för många.

Nu blev det inte Rodriguez som fick ta straffen utan Lewandowski som satte 1-0 målet nyss mot Arsenal.
En halvtimme spelad och Tolisso har väl varit den mest positiva spelaren så här långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in