2017-07-04, 11:01
Medlem
cyberkalles avatar
Wolfsburg mister Luiz Gustavo som är klar för Marseille.

Douglas Costa som har varit nära en övergång till Juventus men det föll på flera saker.

"Als erstes geht es zum italienischen Rekordmeister. Juventus wollte bekanntlich Douglas Costa vom deutschen Rekordmeister holen, nun steht der Deal aber wohl endgültig vor dem Scheitern. Neben der Ablöseforderung von 50 Millionen, die Juve nicht zahlen will, scheitert der Deal von an einer speziellen Transferregel. In Italien dürfen immer nur zwei Nicht-EU-Ausländer verpflichtet werden, nach Rodrigo Bentancur soll als zweiter Neuzugang Danilo als Dani-Alves-Ersatz kommen. Für Costa wäre als Brasilianer demnach kein Platz mehr"
Citera
2017-07-04, 19:08
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag undrar om det ändå inte hade varit bättre att behålla Pizarro istället för hans ersättare Yuning Zhang
Zhang är ju bara för pengar, verkar som en sponsor från Kina dök upp strax efter. WBA har ju köpt honom för 9 miljoner € och lånat ut honom till Bremen. Zhang kommer inte bli nummer två efter Kruse.

Samtidigt rycker Besiktas (tror jag de va) i Junuzovic, men frågan är om han vill till Turkiet, han har ju precis blivit kapten....
Citera
2017-07-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med. Normalt vinner man VM med en generation spelare som alla är på sin toppnivå, men tyskarna fortsätter att leverera. Mycket tyder på att de är favoriter även i nästa VM, och kanske även det därefter?

Tyskland har verkligen levererat på senare tid.

*VM-silver: 2002
* VM-brons: 2006
* EM-silver: 2008
*VM-brons: 2010
*EM-brons: 2012
*VM-guld: 2014
*EM-brons: 2016
Grym meritlista.
Citera
2017-07-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Instämmer i att det var ett ambitiöst och läsvärt inlägg och håller i stora drag med dig. Just här vill jag dock påminna om något du skrev strax före i samma inlägg - vem vet hur mycket fotbollen kan förändras på ett år?

En viss Thomas Müller debuterade i U21-landslaget i augusti 2009 och hade inför säsongen 2009/2010 spelat ungefär en halvlek i Bayerns a-lag. Hur han presterade i VM 2010 behöver jag nog inte gå in på.

Ja, Müller var grym under VM 2010. Nick-målet mot Argentina, var en härlig revansch på
Diego Maradonas utspel - att inte vilja sitta bredvid honom - samt kallade honom för "nån bollkalle". Jag njöt av revanschen efter Müller målet, och ännu härligare var vinsten som slutade med 4:0 till Tyskland.
Citera
2017-07-05, 08:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Zhang är ju bara för pengar, verkar som en sponsor från Kina dök upp strax efter. WBA har ju köpt honom för 9 miljoner € och lånat ut honom till Bremen. Zhang kommer inte bli nummer två efter Kruse.

Samtidigt rycker Besiktas (tror jag de va) i Junuzovic, men frågan är om han vill till Turkiet, han har ju precis blivit kapten....
Så är det naturligtvis och alla pengar är bra pengar.

Wūrzburg i cupen för er klarar ni er till andra omgången?
Citera
2017-07-05, 10:57
Medlem
JayGatsbys avatar
Riktigt imponerande att vinna både U21 och Confederations Cup!
Citera
2017-07-05, 12:17
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Så är det naturligtvis och alla pengar är bra pengar.

Fast det är coolare med brassar än med kineser. Det är bara så.
Citera
2017-07-05, 12:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Riktigt imponerande att vinna både U21 och Confederations Cup!
Oja riktigt imponerande och som brille skrev ännu mer imponerande då alla som spelade och vann VM var utbytta.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast det är coolare med brassar än med kineser. Det är bara så.

Oja självklart så har du rätt. Kineserna väller in och tar över vår fotboll.
Citera
2017-07-05, 15:24
Medlem
Stivalis avatar
Utmaning för Bundesligakännarna

Har spontant slängt ihop min elva med personliga favoriter. Alltså ihopslängt på en minut & enbart mina idoler. Personliga favoriter. 5-3-2. Problemet är att jag saknar den viktigaste av alla positioner. Nyckelspelaren. Kreatören. Trequartistan. Stjärnan!

Roman Weidenfeller
-
Andreas Brehme
Jürgen Kohler
Klaus Augenthaler
Mats Hummels
Paul Breitner
-
Torsten Frings
Rainer Bonhof
Jens Jeremies
-
Rudi Völler
Karl-Heinz Riedle

Det är alltså uteslutande spelare som har idol-status hos mig. Ingen objektiv elva på något sätt. Problemet är att den verklige kreatören saknas. Jag har ju förkärlek för defensivt, fysiskt & långhårigt!

Frågan är alltså: Vilken kreatör ska in & på vems bekostnad?

Börja nu inte hatta för mycket med mitt lag. Ni har ett namn att slänga in. Vilket väljer ni?
Senast redigerad av Stivali 2017-07-05 kl. 15:29.
Citera
2017-07-05, 15:46
Medlem
foool13s avatar
Citat:

(*icke "bundesligakännare" direkt.. )

Hässler.. tänkte jag på direkt. Hittar inte så mycket annat (på den nivån) på en lista jag hittade här också..
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Germany_international_footballers

Det kändes alltid som om matchen glimtade till lite extra när Hässler fick bollen.. såg inte mycket av hans klubbkarriär dock och var inte medveten i hans tidiga landslagskarriär.

(men jag är säker på att du har tänkt på honom och discardat honom..)

Jens Jeremies hade jag petat ut.. tyckte alltid han var lite överskattad och lite samma typ som Frings, men Frings hade lite mer och jag gillade Frings mer..

Men det här är rena novisåsikter..
Senast redigerad av foool13 2017-07-05 kl. 15:53.
Citera
2017-07-05, 16:13
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
(*icke "bundesligakännare" direkt.. )

Hässler.. tänkte jag på direkt. Hittar inte så mycket annat (på den nivån) på en lista jag hittade här också..
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Germany_international_footballers

Bra förslag där! Hässler ska givetvis in istället för Jeremies!

Jag har som sagt en absurd passion för defensiva & fysiska spelare, därav valet av Jeremies. Hässler var briljant & går solklart in istället för Jensa.
Citera
2017-07-05, 16:14
Medlem
Citat:
Utmaning för Bundesligakännarna

Har spontant slängt ihop min elva med personliga favoriter. Alltså ihopslängt på en minut & enbart mina idoler. Personliga favoriter. 5-3-2. Problemet är att jag saknar den viktigaste av alla positioner. Nyckelspelaren. Kreatören. Trequartistan. Stjärnan!

Roman Weidenfeller
-
Andreas Brehme
Jürgen Kohler
Klaus Augenthaler
Mats Hummels
Paul Breitner
-
Torsten Frings
Rainer Bonhof
Jens Jeremies
-
Rudi Völler
Karl-Heinz Riedle

Det är alltså uteslutande spelare som har idol-status hos mig. Ingen objektiv elva på något sätt. Problemet är att den verklige kreatören saknas. Jag har ju förkärlek för defensivt, fysiskt & långhårigt!

Börja nu inte hatta för mycket med mitt lag. Ni har ett namn att slänga in. Vilket väljer ni?

Hummels ut och Deisler in vore mitt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in