2017-07-18, 12:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du jämför alltså en kvinna som driver med de män som skickar dic-picks och är oförskämda mot henne på vanliga sociala medier med Adolf Hitler. Du tar inte i en smula eller?

Det har inte jag gjort, det enda jag ville påpeka är att propaganda kan gestalta sig i olika former och att "reprissändningarna" finns tillgängliga på nätet.

Hon talar ju inte heller sanning om det där "FN-priset" som i själva verket var ett pris från svenska FN-förbundet, hon har alla förutsättningar att bli en ny politiker i exempelvis Mona Sahlins anda.

Att fila på sanningen verkar vara ett utmärkande problem för rätt många feminister som tillåts breda ut sig i media och politiken.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-07-18 kl. 13:07.
Citera
2017-07-18, 21:39
Medlem
Sitter här och funderar på varför hon EGENTLIGEN målar sitt hår i pride-färger och tar på sig rollen som ansiktet utåt för feminism, antirasism osv.

Gör hon det verkligen för alla utsatta eller gör hon det primärt för att bättra på sin egen image? Särskilt skeptisk blir man när hon på Instagram postar om fina utmärkelser hon får. Det tyder på det sistnämnda.

En osjälvisk människa, som verkligen är ute efter att hjälpa andra, skulle vara mer ödmjuk inför mottagandet av intetsägande utmärkelser från diverse företag och sponsorer. Det luktar väldigt mkt bullshit över det hela.
Senast redigerad av haringetliv 2017-07-18 kl. 21:44.
Citera
2017-07-18, 22:41
Medlem
Jag tror att hon blir trollad av folk som tycker det är roligt att provocera fram hennes reaktioner.
Citera
2017-07-18, 22:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag tror att hon blir trollad av folk som tycker det är roligt att provocera fram hennes reaktioner.
Ja, nu när det är allmänt känt vem hon är och vad hon gör så lär det vara mycket trollade. Dessutom så verkar det ju som att det räcker att titta på henne för att hon ska känna sig trakasserad.
Citera
2017-07-19, 19:07
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, nu när det är allmänt känt vem hon är och vad hon gör så lär det vara mycket trollade. Dessutom så verkar det ju som att det räcker att titta på henne för att hon ska känna sig trakasserad.

Det är vad du tror. Hon tål nog mer än vad både du och jag kan ana. Ju mer man blir attackerad av troll ju mer hårdhudad blir man ,tror jag i alla fall.
Citera
2017-07-19, 19:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Det är vad du tror. Hon tål nog mer än vad både du och jag kan ana. Ju mer man blir attackerad av troll ju mer hårdhudad blir man ,tror jag i alla fall.
Fast hon hade ju gått ner för gatan i godan ro och blivit trakasserad typ var tredje eller om det var åttonde minut. Det känns inte realistiskt. Jag säger liksom snyggare kvinnor än hon gå längre sträckor den aktuella utan att någon säger något till dom. Jag är även som sagt övertygad om att en stor del av det hon råkar ut för är trollande.
Citera
2017-07-19, 19:18
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Fast hon hade ju gått ner för gatan i godan ro och blivit trakasserad typ var tredje eller om det var åttonde minut. Det känns inte realistiskt. Jag säger liksom snyggare kvinnor än hon gå längre sträckor den aktuella utan att någon säger något till dom. Jag är även som sagt övertygad om att en stor del av det hon råkar ut för är trollande.

Förlåt! Men jag har väldigt svårt att tro att hon skulle nedlåta sej till att överdriva och rent av ljuga med tanke på den uppmärksamhet hon fått.
Citera
2017-07-19, 19:21
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Förlåt! Men jag har väldigt svårt att tro att hon skulle nedlåta sej till att överdriva och rent av ljuga med tanke på den uppmärksamhet hon fått.
Hon överdrev och ljög för att nå uppmärksamheten så varför skulle hon inte fortsätta?
Citera
2017-07-19, 19:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du är ursäktad, gör inte om det bara.

Jag anser tvärtom att ju mer uppmärksamhet hon får, desto mer skarvar och överdriver hon. Hon är helt enkelt inte snygg eller intressant nog för att bli så trakasserad som hon säger sig bli. Och om det nu är så att det är helt sant, ja då råkar hon ut för betydligt mer än vad gemene kvinna gör. Hade alla, eller i alla fall en majoritet, fått lika stor del av skopan så hade man inte kunnat gå ner för en större gata i en större stad utan att se det hända hela tiden.
Citera
2017-07-19, 19:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Är väl inte så konstigt att hon är ansatt. Jag är äldre och betydligt fulare men har ändå kukar i inkorgen på ständig basis. Det är en maktdemonstration och inte bara att killar är kåta
Citera
2017-07-19, 19:59
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Du är ursäktad, gör inte om det bara.

Jag anser tvärtom att ju mer uppmärksamhet hon får, desto mer skarvar och överdriver hon. Hon är helt enkelt inte snygg eller intressant nog för att bli så trakasserad som hon säger sig bli. Och om det nu är så att det är helt sant, ja då råkar hon ut för betydligt mer än vad gemene kvinna gör. Hade alla, eller i alla fall en majoritet, fått lika stor del av skopan så hade man inte kunnat gå ner för en större gata i en större stad utan att se det hända hela tiden.

Jag tycker det är en väldigt allvarlig anklagelser att påstå att hon skarvar och överdriver. Jag för min del tror inte att hon gör det. Jag håller det inte för otroligt att hon haft oturen att råka ut för trakasserier så som hon beskriver det. Detta är inget man ljuger och skarvar om. Det handlar heller inte alltid om ifall man är snygg , alldaglig eller ful ifall man blir trakasserad.
Senast redigerad av vitapumps 2017-07-19 kl. 20:10.
Citera
2017-07-19, 20:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag tycker det är en väldigt allvarlig anklagelser att påstå att hon skarvar och överdriver. Jag för min del tror inte att hon gör det. Jag håller det inte för otroligt att hon haft oturen att råka ut för trakasserier så som hon beskriver det. Detta är inget man ljuger och skarvar om. Det handlar heller inte alltid om ifall man är snygg , alldaglig eller ful ifall man blir trakasserad.
Det må vara en allvarlig anklagelse men jag står för det. Jag är inte heller ensam om denna uppfattning.

Nej, men det är ju mer troligt att snygga kvinnor får oönskad uppmärksamhet än att fula eller alldagliga får det. I alla fall så där ute på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in