Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 17:54
  #37081
Medlem
Jag fick Tramadol utskrivet av en läkare när jag hade ont i ryggen - typ ryggskott. Inte visste jag vad det var heller. Men på apoteket spände en anställde ögonen i mig och sa: livsfarligt med alkohol. Jag blev så uppskrämd att jag gick hem med tabletterna och vågade aldrig ta någon. Ryggen blev bra ändå.
Citera
2017-07-14, 00:26
  #37082
Medlem
Jezzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskt
Har hänt mig tre gånger. Första gången så svimmade jag bara och vaknade upp på akuten, andra gången så svimma jag inte direkt utan fick uppleva krampen. Den sista gången så blev det bara svart och vaknade senare men jag krampa inte då utan bara blev svart och vaknade lite yr.


Jävla skit att man börjat åka på sånt! Har även en natt bitit mig så hårt i tungan att halva tungan blev blå och svullnade.. antar att jag krampat i sömnen 🤤

Detta har hänt på sistone, kan det bero på vilken sorts Tram man tar?
Citera
2017-07-16, 07:25
  #37083
Medlem
Hej.
Hur manga ganger i veckan anser ni som ar vana tram-brukare att man kan ta tram utan att torska totalt.?
Citat:
Ursprungligen postat av Jezzi
Jävla skit att man börjat åka på sånt! Har även en natt bitit mig så hårt i tungan att halva tungan blev blå och svullnade.. antar att jag krampat i sömnen 🤤

Detta har hänt på sistone, kan det bero på vilken sorts Tram man tar?
Tramadol ar tramadol oavsett vilket varumarke et aktuella lakemeelsbolaget salufor substansen under.
Ar et nagot som ar annorluna sa innehaller inte den aktuella kapseln eller tabletten en angivna styrkan mg.

Mvh/ Babu
Citera
2017-07-16, 13:40
  #37084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Hej.
Hur manga ganger i veckan anser ni som ar vana tram-brukare att man kan ta tram utan att torska totalt.?
Tramadol ar tramadol oavsett vilket varumarke et aktuella lakemeelsbolaget salufor substansen under.
Ar et nagot som ar annorluna sa innehaller inte den aktuella kapseln eller tabletten en angivna styrkan mg.

Mvh/ Babu
Det är helt individuellt. För min del är det omöjligt att ta tramadol utan att hamna i ett dagligt bruk. Jag har ioförsig rätt kassa gener då båda föräldrarna missbrukat opiater, främst heroin. Min morsa skjöt heroin när hon ammade mig så jag fick AT när jag slutade dricka hennes bröstmjölk. Skulle gissa att jag ligger i riskzonen för opiatmissbruk. Du kanske klarar att tramma 1-2 gånger i veckan, det gör inte jag.
Citera
2017-07-17, 09:04
  #37085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Det är helt individuellt. För min del är det omöjligt att ta tramadol utan att hamna i ett dagligt bruk. Jag har ioförsig rätt kassa gener då båda föräldrarna missbrukat opiater, främst heroin. Min morsa skjöt heroin när hon ammade mig så jag fick AT när jag slutade dricka hennes bröstmjölk. Skulle gissa att jag ligger i riskzonen för opiatmissbruk. Du kanske klarar att tramma 1-2 gånger i veckan, det gör inte jag.
Tack for svar. Beklagar bakgrunen in.
et var likaant me mig nar jag tog Diazepam for forsta gangen efter att ha lidit av svar oro/angest i hela mitt liv me enbart varelosa ssri och snri substanser, for att inte namna Atarax, som att bli spotta i ansiktet av sjuk-"varden". i over 10 ars ti men om vagrae mig Alltid benzo/Stess.

Jag borjae testa Tram har for nagot ar sean men har 'bara' tagit nagon gang i veckan eller 2 mot en 30 ar utdragen depression vilket Tram fungerar forvanansvart bra mot.
Betyligt battre an alla ssri och snri.
Senaste ~ 10 dagarna har jag ock tagit Tram var och varannan ag, e 2 senaste agarna ett halvt gram om agen efter att ha kommit over en box med 10 x 10 100 mg:are for ett mycket lagt pris.

Mvh/ Babu
Citera
2017-07-17, 11:31
  #37086
Medlem
Någon som vet hur Habbanistens tram är? Jag har provat Gul/Gröna tidigare men har nu fått hem Vit/Blåa, är det något som är ungefär likadant eller bättre/sämre?
Citera
2017-07-18, 10:51
  #37087
Medlem
Hur hanterar ni forstoppningen / forstoppningarna.?

Tog ett halvt gram i forrgars gar, ett halvt gram i forrgar och 0.6 gram igar..

Brukar ga pa muggen varje morgon, men har sa ej kant att jag behovt gora det pa 3 - 4 dagar nu..

Mvh/ Babu
Citera
2017-07-18, 13:39
  #37088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Hur hanterar ni forstoppningen / forstoppningarna.?

Tog ett halvt gram i forrgars gar, ett halvt gram i forrgar och 0.6 gram igar..

Brukar ga pa muggen varje morgon, men har sa ej kant att jag behovt gora det pa 3 - 4 dagar nu..

Mvh/ Babu


Sluta ta tram i två hela dagar sen ska du se att det kommer spruta diaree från rövhålet förstoppningen bruka hålla i två dagar efter sista kapseln sen skiter man ut allt man har fått i sig under tram ruset och allt blir till diaree men glöm inte dricka vätska!
Citera
2017-07-18, 17:40
  #37089
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Sluta ta tram i två hela dagar sen ska du se att det kommer spruta diaree från rövhålet förstoppningen bruka hålla i två dagar efter sista kapseln sen skiter man ut allt man har fått i sig under tram ruset och allt blir till diaree men glöm inte dricka vätska!

Kanske inte så illa som diare men uppehåll behövs för att magen ska komma igång igen.
Citera
2017-07-19, 05:11
  #37090
Medlem
Tack for svar. Holl upp igar och ska sa gora i tre - fyra agar, et kanske ar lika bra, inte minst for magen tanker jag..

Fick ur mig sk*t for 2 agar rean i morse, et var helt normalt, varken lost eller hart markligt nog.

Hur manga agar i strack trammar ni anra utan storre problem.?

Mvh/ Babu
Citera
2017-07-19, 05:41
  #37091
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Tack for svar. Holl upp igar och ska sa gora i tre - fyra agar, et kanske ar lika bra, inte minst for magen tanker jag..

Fick ur mig sk*t for 2 agar rean i morse, et var helt normalt, varken lost eller hart markligt nog.

Hur manga agar i strack trammar ni anra utan storre problem.?

Mvh/ Babu

Oxy och tram fredag till söndag. Sen håller man sig till nästa helg😄
Hade egentligen hellre bara kört oxy så man slipper tisdagen som brukar bli
Riktigt tråkigt då man är låg och har småont, fryser osv.
Citera
2017-07-19, 18:04
  #37092
Medlem
papi.fs avatar
Nu var det två år sedan jag använde opiater, kört det mesta sub horse och megadon. Minns inte dosering för tram men slängde i mig 8st 50 mg nu.

Käkat en del xanor senaste veckorna. Bör bli ett mysigt rus eller?



Edit: förr i tiden minns jag att jag fick kramp och skit på tram då o då men då måste doserna varit ganska höga


Vad är egentligen bra dos utan tolerans? Ligga i soffan doser och klia pung då alltså
__________________
Senast redigerad av papi.f 2017-07-19 kl. 18:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback