2017-07-04, 23:26
Medlem
Jezzis avatar
En fråga; för en vecka sedan tog jag 600mg Tram på morgonen, tog en dusch och gör mig iordning på toaletten. Kollar klockan och den är nåt efter 08.00. Helt plötsligt vaknar jag upp, liggandes på golvet. Ingen aning vad som hänt, inte ett minne! Klockan är då 09.45. Detta är en normal dos för mig, har tagit Tram i många år. Så jag gissar att jag krampade? Har ont som fan i svanskotan nu en vecka senare så måste trillat...
Citera
2017-07-05, 00:25
Medlem
Om jag tog 200mg vid kl20, är det lite väl sent att boosta nu eller kan man slänga i sig 50mg till?
Citera
2017-07-05, 04:06
Medlem
Lite halvkorkad fråga antar jag, men jag känner att efter ungefär 6-7t efter att jag har tagit min dos så får jag ett mycket bekvämare rus och lugnare känsla. Beror det på att jag har tagit för stor dos och att den har halverats under den tiden så jag borde köra på halva dosen för att få den känslan från start?
Citera
2017-07-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Vännen min dog på 250mg tramadol och två röd vin flaskor och somnade in till döds.

180cm lång 84kg vägde han och hade halvdant tolerans mot tramadol kanske tog 1-2 gånger per vecka. Hade tolerans på alkohol och hade för övrigt bra hälsa.

ge fan i alkohol och tramadol säger jag men om man vill leka med döden så varsågod.

Vissa klara det men även om man har gjort det i flera års tid så skulle jag ALDRIG chansa ändå för en vacker solig dag så ligger du 6 feet deep. Vännen som gick bort blandade denna kombon 1-2 gång i veckan i några veckor sen somnade han in.

blanda tramadol med en gås istället ge fan i alkoholen bara för någon annan kan göra det så betyder det inte DU kan göra det!

Visade obduktionen (om de gjordes någon) att h*n bara hade tramadol och alkohol i kroppen/blodet? Förstår inte bara varför man kan blanda det flera gånger och sen bara *poof* så händer det? Alltså vad är det som gör att man ibland kan göra det utan problem och sen helt plötsligt sluta upp som din vän?

Jag har kört den blandningen flera gånger. Men jag är inte så rädd om mitt liv. Men jag trodde inte att den kombon verkligen kunde bli ens död. Jag har hört de, men jag har inte trott de, eftersom de ofta krävs en del för att drabbas av andningsdepp..men jag har väl mer okunskap i ämnet än vad jag trodde då. Blir inga mer såna blandningar i framtiden. Beklagar sorgen
Citera
2017-07-08, 17:03
Medlem
Jag fick tag i ett par tabletter som jag aldrig sett tidigare. Har googlat och finner ingen info om dem alls. Någon som vet om dessa är legit? De är illröda med ett streck i mitten.
http://imgur.com/a/oUw1L

De står "hab" på pillrena vill jag bara tillägga. Jag brukar ta 200mg om dagen mot smärta utan att bli hög pga tolerans. Idag har jag provat en sånhär och jag känner mig helt dåsig och hög. vilket jag verkligen inte vill... Kan de vara något annat i dem som gör mig såhär påverkad? Är van vid svenska tradolan i vanliga fall.
Citera
2017-07-09, 16:36
Medlem
Om man har tagit Diazepam 40mg idag, är det lugnt att dra i sig runt 150mg tram imorgon kväll då? Eller är det för tätt inpå? Vet ju att kombon inte är att rekommendera pga andningsdepp, men eftersom det är ett dygn mellan så kanske det inte är någon fara?
Citera
2017-07-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xorber
Om man har tagit Diazepam 40mg idag, är det lugnt att dra i sig runt 150mg tram imorgon kväll då? Eller är det för tätt inpå? Vet ju att kombon inte är att rekommendera pga andningsdepp, men eftersom det är ett dygn mellan så kanske det inte är någon fara?

Det är lungt, på så små doser får du ingen andningsdepp.
Men jag är ingen läkare iof, men de ska inte vara någon fara tror ja. Väldigt många tar alltid bens samtidigt som dom tar tram, för de är goast så
Citera
2017-07-09, 22:16
Medlem
Citat:

Det är superlugnt. Du behöver inte oroa dig alls, du skulle till och med kunna ta det tidigare för att du doserar så liten mängd.
Citera
2017-07-09, 23:14
Medlem
drflipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezzi
En fråga; för en vecka sedan tog jag 600mg Tram på morgonen, tog en dusch och gör mig iordning på toaletten. Kollar klockan och den är nåt efter 08.00. Helt plötsligt vaknar jag upp, liggandes på golvet. Ingen aning vad som hänt, inte ett minne! Klockan är då 09.45. Detta är en normal dos för mig, har tagit Tram i många år. Så jag gissar att jag krampade? Har ont som fan i svanskotan nu en vecka senare så måste trillat...
När jag fick krampanfall mindes jag inte heller ett skit och fattade inte vad som hänt.. Men min polare (som inte visste att jag tagit Tram) sa.att jag svimmade låg och skakade å tuggade fragda...
Citera
2017-07-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezzi

Har hänt mig tre gånger. Första gången så svimmade jag bara och vaknade upp på akuten, andra gången så svimma jag inte direkt utan fick uppleva krampen. Den sista gången så blev det bara svart och vaknade senare men jag krampa inte då utan bara blev svart och vaknade lite yr.
Citera
2017-07-11, 15:04
Medlem
Danlos avatar
Fy vad tråkigt det är med Tram.. Jag får abstinenser/myrkrypningar i en till två dagar/nätter om jag så bara 200mg en enda dag.. Fattar inte detta? Är det ens möjligt att man kan vara så känslig?? Hursomhelst så är det väl bra för jag riskerar ju aldrig ta varken speciellt mycket eller speciellt ofta..
Citera
2017-07-11, 15:09
Medlem
Danlos avatar
Citat:

Jag tog 450mg tram och drack riktigt jävla mycket sprit en gång. Var helt klar i huvudet när jag låg i sängen på natten men minns hur jag inte längre behövde andas.. Jag bara andades ut och sen var det bra liksom.. Hehe, som tur är så har jag astma och det var nog den extrema medvetenhet man får kring andningen när man har astma som gjorde att jag fortsatte andas medvetet Känslan att kroppen liksom inte skrek efter syre var dock häftig OBS! Jag blandar inte sprit och tram alls längre. Möjligtvis några öl men då på lägre doser om 200-300mg tram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in