Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-20, 01:00
  #37093
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Nu var det två år sedan jag använde opiater, kört det mesta sub horse och megadon. Minns inte dosering för tram men slängde i mig 8st 50 mg nu.

Käkat en del xanor senaste veckorna. Bör bli ett mysigt rus eller?



Edit: förr i tiden minns jag att jag fick kramp och skit på tram då o då men då måste doserna varit ganska höga


Vad är egentligen bra dos utan tolerans? Ligga i soffan doser och klia pung då alltså
400mg var alledes för lite för att bli skön på iaf. Riktig slöseri med pengar. Kanske inte går att bli skön på tram när man varit på tyngre grejer förr.
Citera
2017-07-20, 09:58
  #37094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Nu var det två år sedan jag använde opiater, kört det mesta sub horse och megadon. Minns inte dosering för tram men slängde i mig 8st 50 mg nu.

Käkat en del xanor senaste veckorna. Bör bli ett mysigt rus eller?

Edit: förr i tiden minns jag att jag fick kramp och skit på tram då o då men då måste doserna varit ganska höga

Vad är egentligen bra dos utan tolerans? Ligga i soffan doser och klia pung då alltså
Omkring 4 - 500 mg utan tolerans skulle jag saga.
Borja med 200 - 250 mg och vanta nagon timma eller 2 och se hur du kanner dig. Du kommer antagligen behova mer sa da kan du fylla pa med 200 - 250 mg till.
Ligga i soffan och klia pung som du sa bra beskrev det
Det ar det dosen avser alltsa, utan tolerans.

Mvh/ Babu
Citera
2017-07-20, 10:07
  #37095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
400mg var alledes för lite för att bli skön på iaf. Riktig slöseri med pengar. Kanske inte går att bli skön på tram när man varit på tyngre grejer förr.
Det kan mycket val vara som du sager, att du inte blir skon pa tram da du tagit sa tunga substanser tidigare.

Prova ett gram rakt av. Blir du inte skon pa det sa ar det som skrivet i forsta stycket.
Citera
2017-07-22, 08:52
  #37096
Medlem
Har försökt leta, men hittar inget som besvarar mitt "problem" med tram.

Vid debuten för en sådär 10 år sedan, så gav dom en stark smärtstillande effekt.. avdomnad och noddade nice. Kunde aldrig sova på det någonsin.

Senare efter många år utan något testar jag igen, och det är en helt annorlunda effekt, noddar inte alls.. känns bara relaxed med ökad energi och gör det betydligt enklare att arbeta osv. Sover gott på det.

Långt uppehåll igen efter det, och nu när jag testat ta skiten så blir jag så EXTREMT trött. Alltså jag kan inte hålla mig vaken, jag ligger och sover dygnet runt och orkar inte göra ett piss. Helt värdelöst alltså. Noddandet existerar inte heller.

Så vad är det för fel? Har substansen ändrats efter åren? Varför blir jag så trött?
Någon annan som upplever samma?

Värt att tillägga är att ja testat de flesta olika sorter, märker ingen större skillnad. Dessutom fungerar alla andra opiater precis som dom alltid gjort.

Plz give answers jag är nyfiken och vill veta.
Citera
2017-07-22, 10:51
  #37097
Medlem
Tja! Inte tagit opisar på en lång stund, så ingen tolerans. Tryckte i mig 1500mg igår utspritt på hela dagen. Sista återdoseringen skedde kl. 01 och det var fett jävla onödigt, för jag sov ändå bort det. Och det var efter den dosen jag inte kunde pissa. Jag minns knappt hur min kropp brukade reagera på tram när jag körde det förut. Än så länge är det heeeelt omöjligt att klämma ur en droppe, trots att jag har provat alla knep. Det har iförsej bara gått tio timmar sedan sista påfyllningen. Hur länge till kan jag behöva vänta? Typ fyra timmar till eller mindre? För jag är rätt jävla pissnödig, och helt torr i käften. Så jag vill både dricka och pissa, men jag törs inte dricka mer utifall det skulle bli ännu värre för blåsan. Någon som har en aning om hur länge jag kommer behöva hålla ut?
Citera
2017-07-22, 11:51
  #37098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grafo
Tja! Inte tagit opisar på en lång stund, så ingen tolerans. Tryckte i mig 1500mg igår utspritt på hela dagen. Sista återdoseringen skedde kl. 01 och det var fett jävla onödigt, för jag sov ändå bort det. Och det var efter den dosen jag inte kunde pissa. Jag minns knappt hur min kropp brukade reagera på tram när jag körde det förut. Än så länge är det heeeelt omöjligt att klämma ur en droppe, trots att jag har provat alla knep. Det har iförsej bara gått tio timmar sedan sista påfyllningen. Hur länge till kan jag behöva vänta? Typ fyra timmar till eller mindre? För jag är rätt jävla pissnödig, och helt torr i käften. Så jag vill både dricka och pissa, men jag törs inte dricka mer utifall det skulle bli ännu värre för blåsan. Någon som har en aning om hur länge jag kommer behöva hålla ut?

Ta en varm dusch och gnugga ollonet med vatten/tvål då brukar man kunna lätta på trycket
Citera
2017-07-22, 18:27
  #37099
Medlem
Ingen framgång. Jag är så sjukt törstig också. Kan man dricka vatten, så att det liksom blir overload och måste kommq ut? Det här händer fan bara på tram för mig. Aldrig på moffar, sub eller kodein av någon jävla anledning. Ska fan inte röra denna skitdrog på ett bra jävla tag.
Citera
2017-07-23, 00:35
  #37100
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grafo
Ingen framgång. Jag är så sjukt törstig också. Kan man dricka vatten, så att det liksom blir overload och måste kommq ut? Det här händer fan bara på tram för mig. Aldrig på moffar, sub eller kodein av någon jävla anledning. Ska fan inte röra denna skitdrog på ett bra jävla tag.

Klart du måste dricka, blir torr av tram...
Rimligtvis borde det vara lättare för dig att pissa dessutom om du dricker mer.
Citera
2017-07-23, 01:34
  #37101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Omkring 4 - 500 mg utan tolerans skulle jag saga.
Borja med 200 - 250 mg och vanta nagon timma eller 2 och se hur du kanner dig. Du kommer antagligen behova mer sa da kan du fylla pa med 200 - 250 mg till.
Ligga i soffan och klia pung som du sa bra beskrev det
Det ar det dosen avser alltsa, utan tolerans.

Mvh/ Babu

Det ju så grymt personligt med doseringen. Idag tog jag 400mg och 300mg kanske fyra-fem timmar senare, alltså totalt 700mg. och det är minst sex månader sen sist jag testade tram eller opiater.

Mådde och mår som en kung, speciellt efter spykalaset.
Citera
2017-07-23, 20:15
  #37102
Medlem
grodan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Klart du måste dricka, blir torr av tram...
Rimligtvis borde det vara lättare för dig att pissa dessutom om du dricker mer.
Morfin= vätskedrivande
Citera
2017-07-24, 10:04
  #37103
Avstängd
limE86s avatar
Faaan vad tram är lustig, har man ingen tolerans och är deppig så är 100-200 mg en sån jäkla bra antidepp medicin. Men för oss som har tolerans så försvinner den effekten tyvärr efter ett tag.
Nu vågar jag aldrig ta över 1000 mg p.g.a kramprisk.... såg en snubbe som krampade och han bet sönder sin tunga. Kul!
Jag vet dessutom folk som har krampat på ordinerade doser 200 mg osv .... fan vilken skum medicin.
Jag ska lägga av med tram nu och gå över tilll Subutex så jag slipper ha krampångest hela jävla tiden.
Tramadol är skit, så är det bara
Citera
2017-07-25, 02:03
  #37104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hkfsf
Har försökt leta, men hittar inget som besvarar mitt "problem" med tram.

Vid debuten för en sådär 10 år sedan, så gav dom en stark smärtstillande effekt.. avdomnad och noddade nice. Kunde aldrig sova på det någonsin.

Senare efter många år utan något testar jag igen, och det är en helt annorlunda effekt, noddar inte alls.. känns bara relaxed med ökad energi och gör det betydligt enklare att arbeta osv. Sover gott på det.

Långt uppehåll igen efter det, och nu när jag testat ta skiten så blir jag så EXTREMT trött. Alltså jag kan inte hålla mig vaken, jag ligger och sover dygnet runt och orkar inte göra ett piss. Helt värdelöst alltså. Noddandet existerar inte heller.

Så vad är det för fel? Har substansen ändrats efter åren? Varför blir jag så trött?
Någon annan som upplever samma?

Värt att tillägga är att ja testat de flesta olika sorter, märker ingen större skillnad. Dessutom fungerar alla andra opiater precis som dom alltid gjort.

Plz give answers jag är nyfiken och vill veta.

De enda jag kan säga, är att jag har knaprar tram i två års tid och i början fick jag, precis som du ett helt annat rus än vad jag får idag. Dock blev jag extremt pigg, lite euforisk, och efter ett tag kom den klassiska noddningen. Jag kunde heller ALDRIG sova på tram, var omöjlig. Trots bens och imovane.

Nu två år senare.
På ca 800-1000mg får jag ut följande effekt av trammen: Euforin har bytts ut till dess motsats men noddnigen finns kvar och den slår de mesta så det är därför jag fortsätter (tyvärr) Så, that's it. Noddning + att jag kan sova med nu iof.

Så jag tror inte substansen har ändrats under åren, utan kroppen vänjer sig Förmodligen vid drogen. Kanske i vissa fall (som dig) även för dom som haft ett långt uppehåll. Du är inte den första jag har hört talas om eller läst om som har vart med om detta faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback