Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 14:35
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Det är ju inget annat än ett förhoppningsbolag. Däremot tror jag att det har en väldigt ljus framtid och kommer snart att köpa in mig mer när jag får pengar.
Det är jävligt jobbigt att se aktien gå upp så mycket som den har gjort, för högst troligt kommer den att rasa mer än den stigit. Tänkte sälja i fredags för jag trodde det skulle komma ett ras. Nu vill jag ha kvar aktien tills man ser om de kommer börja leverera något så då känns det onödigt att chansa. Fast jag ångrar det nu....

Låt tiden visa sig från sin rätta sida. Saltet kommer igjen. Det har den visat sedan dag ett. Ge det lite tid så är säkerligen dessa nivåer glömda
Citera
2017-07-19, 15:51
  #182
Medlem
Började tanka SaltX på 12 kr, sålde allt mellan 21-25. Nu fyllt på en liten post på 38 och har för avsikt att tanka mig neråt med avsikt att sedan sälja runt slutet av 2018.
Citera
2017-07-19, 16:59
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steve.stiffbone
Låt tiden visa sig från sin rätta sida. Saltet kommer igjen. Det har den visat sedan dag ett. Ge det lite tid så är säkerligen dessa nivåer glömda
Jo jag vet ju detta också....
Jag började på 20kr sedan köpte jag mer på 14 och har köpt på mig lite på vägen upp. Har inte så många men är också ny på när det kommer till att spara pengar över huvud taget.
Jag ligger nu ca 26%+ på saltet men det känns ju som en förlust när det var så mkt mer häromdagen...
Särskilt med tanke på att man nästan visste att det skulle bli en rekyl nedåt.
Citera
2017-07-19, 20:21
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Jo jag vet ju detta också....
Jag började på 20kr sedan köpte jag mer på 14 och har köpt på mig lite på vägen upp. Har inte så många men är också ny på när det kommer till att spara pengar över huvud taget.
Jag ligger nu ca 26%+ på saltet men det känns ju som en förlust när det var så mkt mer häromdagen...
Särskilt med tanke på att man nästan visste att det skulle bli en rekyl nedåt.
+130% sen början, var uppe och nosade på180% i förrgår
Citera
2017-07-19, 22:33
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzpikeen
+130% sen början, var uppe och nosade på180% i förrgår
Fan vad härligt. 48% var det visst för mig på saltet. 26 på portföljen.
Tråkigt att köpa på sig mer för då sjunker ju procenten
Citera
2017-07-31, 11:15
  #186
Medlem
krigsoffrets avatar
https://www.nordnet.no/mux/web/analy...sourcecode=wkr


"altX Technology - listed on Nasdaq First North in Stockholm - has
partnered with the Australian market leader for concentrated solar
thermal - Impacts Solar. The companies have agreed on the key terms
for a Joint Development & Collaboration Agreement. The objective of
the partnership is to develop and demonstrate a system with the
potential to deliver the most cost-competitive solar power solution
on the market. The joint project will start shortly, and a major
pilot plant to be built next year, is already under discussion with
interested stakeholders."


Snyggt.
Citera
2017-08-01, 14:27
  #187
Medlem
krigsoffrets avatar
Woops... Tænk Googles dotterbolag som ev. Partner?

https://www.nordnet.no/mux/web/analy...rcecode=direkt

" 08:43
STOCKHOLM (Direkt) Googles moderbolag Alphabet försöker ta fram en storskalig lösning för att lagra energi i salt i kombination med vissa vätskor.

Det rapporterar Wall Street Journal.

Det är Alphabets forskningsdel, som går under namnet X, som tagit fram planerna på en produkt som tack vare flytande salt ska kunna lagra elektricitet genererad från till exempel solpaneler eller vindturbiner, skriver WSJ.

Projektet går under namnet Malta och enligt en talesperson lösningen nå marknaden i en överskådlig framtid. Andra forskare tidningen har varit i kontakt med tror att en kommersiell debut ligger flera år bort i tiden. Alphabets forskningsdel försöker nu hitta en partner i energibranschen för att ta fram en prototyp.

I Sverige finns SaltX som är listat på First North och som utvecklat ett energilagringskoncept vars teknologi bygger på ett egenutvecklat och patenterat salt.

Nyhetsbyrån Direkt söker bolaget för en kommentar.



Martin Hävner +46 8 5191 7919

Nyhetsbyrån Direkt"


Idag har vi 14:16 87miljoner omsættning(!) + ca.7-9%

Stiligt.
Citera
2017-08-04, 17:15
  #188
Medlem
GemytligGentlemans avatar
https://www.svd.se/stro-inte-saltx-i-saren

Intressant skrivet om SaltX. Samma dag som ovanstående publicerades kom rekylen.
Citera
2017-08-04, 18:33
  #189
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
https://www.svd.se/stro-inte-saltx-i-saren

Intressant skrivet om SaltX. Samma dag som ovanstående publicerades kom rekylen.
Vilken rekyl? Du menar att den gick ner och sen upp igen. Det är ingen rekyl. Litar man på Bensons lögner är man en idiot. Oärligare journalist får man leta efter.
Citera
2017-08-04, 20:40
  #190
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Fan vad härligt. 48% var det visst för mig på saltet. 26 på portföljen.
Tråkigt att köpa på sig mer för då sjunker ju procenten


Jaa för det är ju verkligen procenten som räknas inte antalet kronor. Hahah. Fy fan. Så detta är ett sånt här bolag alltså, massa förstagångsköpare som inte har en aning om nånting som läst första bästa blogg av nått hausse mongo o sen går in o tankar fullt
Citera
2017-08-04, 22:22
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Jaa för det är ju verkligen procenten som räknas inte antalet kronor. Hahah. Fy fan. Så detta är ett sånt här bolag alltså, massa förstagångsköpare som inte har en aning om nånting som läst första bästa blogg av nått hausse mongo o sen går in o tankar fullt

Vad har bolaget med vilka som investerar att göra? ^_^
Citera
2017-08-04, 22:58
  #192
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steve.stiffbone
Vad har bolaget med vilka som investerar att göra? ^_^


Bolaget har inte ett skit med det att göra. Men aktiekursen har det. Ett bolag vara aktiekurs pumpas av efterblivna 90talister.

Bästa är att de tror att detta bolag har nått att sätta emot google nu. Eller just ja, de ska ha ett samarbete eller hur? Absolut inte konkurrenter med tusentalstals gånger större budget och hjärnor
De är säkert jätte intresserade av tio studenters gärsgårdsbolag....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback