Just nu är det svårare att få till en träff från nätdejting än att bygga en egen månraket från scratch
Tinder - Sveper och sveper och sveper - NOLL matchningar. Helt dött. Lönlöst. Verkar som tinder bestämt att endast de allra snyggaste ska visas i flödet. De övriga kanske ses av 1 per vecka eller nåt. Jag har samma bilder som tidigare iaf genererat ett skapligt antal så jag är ganska övertygad om att det är Tinder som jävlas.
Badoo - Funkade ok en gång i tiden men sen de gjort om så att man måste betala för att skriva till tjejer så är det bara att glömma för en student som måste betala hyra och mat.
Bumble - Appen där tjejer måste skriva först. Haft det i ett år. Inte använt så mycket men när man väl gör det spelar det ingen roll för man får ytterst få matchningar. Och när man väl får det så skriver inte tjejen. Och om de mot förmodan gör det så slutar de skriva efter 2-3 meddelanden. Aldrig heller fått ett mer intressant första meddelande än "Hej, hur är läget?".
HappyPancake - Inte haft konto där sen i vintras. Orkar inte med alla klyschiga profiler. HP får mig bara att känna avsky för hela det kvinnliga könet. Omöjligt att få till träff iaf så orkar inte lägga någon energi på att skaffa det igen, men kommer säkert göra det snart i ren desperation. Minns en gång förra året då jag bestämde mig för att lägga lite tid på att utforma en bra profiltext samt ägna en halvdag åt att skriva till 50 tjejer, inte spam utan unika mejl till varje, för att försöka få igång lite ruljans. Tittade in 2 dagar senare bara för att finna en tom mailkorg
Darkside - BDSM-communityn. Om ni inte tycker att Tinder är svårt nog och vill ha ännu sämre odds och ännu bitchigare beteende från kvinnor så rekommenderar jag Darkside. Det räcker att läsa några kvinnliga profiler där så vill man ta sitt liv. Herregud vilka bortskämda och krävande människor. Ingenstans är det lika tydligt vilka som har makten i nätdejting. Det finns några undantag som svarar av artighet om man är trevlig men de slutar alltid svara efter 2-3 meddelanden. Räkna med tom inkorg stor del av tiden om du inte tillhör topp 1-2%.
GoodOnes - PK-appen där man måste identifiera sig med Bank-ID och som är till för trevliga och respektfulla människor. Ett litet provocerande meddelande och tjejen kan anmäla dig och du får ditt konto borttaget permanent. Mitt råd är att inte slösa tid på den här skiten. Efter kanske 100 ja-svep har jag endast fått en matchning. Dessutom är profilerna sjukt sega att ladda så inte alls lika smidigt som t ex Tinder. Skräp.
Det var min sammanfattning om läget i nätdejtingvärlden atm. Ser ut att bli ännu en sexlös sommar
Man kan säkert tro att jag ser ut som skit men faktum är att jag ser bättre ut än genomsnittet. Jag är inte topp 10% men iaf på övre halvan skulle jag säga. Jag är en 6-7:a som försöker hitta en 6-7:a. Det är tyvärr omöjligt idag på grund av att tjejer som bekant numer tror att de är 2-3 poäng högre upp på utseendeskalan än vad de i själva verket är. Detta på grund av den enorma bekräftelse de får på dessa dejtingappar och den gigantiska konkurrensen som råder. Kombinera det med att appar som Tinder via sina algoritmer håller borta alla män som inte är modeller från flödet och du har en fullständigt omöjlig situation.