2017-07-16, 21:16
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Verkligen. Nu är jag dock inte en person som anser att gräset är grönare på andra sidan. Om jag fattar tycke för någon så brukar det bli starkare ju längre jag är med personen. Men klockren beskrivning.

Jag har flera ggr funderat på att lägga ner just för att det tar sån tid. Jag har testat nätet ett tag nu och jag känner inte att jag har någon kontroll på vad jag egentligen sysslar med. Man orkar inte. Jag är helt enig med att det säkert inte är bra för självkänslan. Det finns inte direkt någon form av bekräftelse på nätet. Om någon svarar dig så är du bara en i högen och du kan bli utbytt hela tiden. Nä, jag saknar det personliga mötet med människor. För egen del så är nätet det enda alternativet just nu så det är bara att gilla läget.

Gräset brukar vara grönare när man vet att man inte kan få det.

Jag lade ned helt och hållet för ett tag sedan, då jag helt enkelt tröttnade på att det tog sådan tid innan man lyckades få kontakt. Lyckades man, så kunde man ge sig sjutton på att det rann ut i sanden pga en eller annan orsak. Dessutom så har jag haft större jaktlycka utan dating sidorna, bara genom att vara social. (vilket dessutom ger mer)

Edit: Snavfel
Citera
2017-07-17, 14:41
Medlem
nickeheaads avatar
Behöver hjälp med en analys av nedanstående beteende.

Skrev ett lagom innehållsrikt mail till en kvinna på HP, som hade en för mig mycket tilltalande presentation. Skrev avslutningsvis i min text till henne att om hon också var intresserad av att lära känna varandra mer, så kunde hon skicka iväg ett mail till mig.

Hon har inte svarat, men besöker min profilsida, ca. 3-4 gånger per dag och har gjort så nu återkommande i 3-4 dagar.

Är ganska ny på nätdejtning och undrar om jag missat någon hint eller nåt?

Hur skall jag gå tillväga? Eller bara nonchalera det och hoppas att hon hör av sig?
Eller är det helt enkelt hon som påvisar ett märkligt beteende?
Citera
2017-07-17, 15:36
Medlem
CherryGirl21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Behöver hjälp med en analys av nedanstående beteende.

Skrev ett lagom innehållsrikt mail till en kvinna på HP, som hade en för mig mycket tilltalande presentation. Skrev avslutningsvis i min text till henne att om hon också var intresserad av att lära känna varandra mer, så kunde hon skicka iväg ett mail till mig.

Hon har inte svarat, men besöker min profilsida, ca. 3-4 gånger per dag och har gjort så nu återkommande i 3-4 dagar.

Är ganska ny på nätdejtning och undrar om jag missat någon hint eller nåt?

Hur skall jag gå tillväga? Eller bara nonchalera det och hoppas att hon hör av sig?
Eller är det helt enkelt hon som påvisar ett märkligt beteende?

Hej! Tycker det var jättebra initiativ av dig och ditt mail var det nog inget fel på. Ur mitt perspektiv (20-årig tjej) så känns det som att hon möjligtvis kollar in din profil för att "bedöma" om du är någon hon vill träffa. Själv så tycker jag att man kanske kollar någons profil minst 1 gång (kollar profil, bilder å kanske vilka preferenser man har) föratt se om personen är någon man finner intresse i. Sedan så skulle jag valt att svara på mailet vid intresse! Men det är ju väldigt individuellt hur folk går tillväga/förväntar sig inom nätdejtning.

Eftersom du är ny så tycker jag att du ska ta det lugnt och se om hon svarar. Vill inte att du ska bli "bitter/pessimist" som många verkar bli när de nätdejtat ett tag haha

Lycka till!
Citera
2017-07-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du får köra på ändå, kan inte giva annat råd. Jag har inte siffror på, hur många jag har dated, flera hade säkert varit bra vid vidare dating, men 'fall' på första date. Enstaka skit knull Sen fick jag ett bra kontakt, han hade tyvärr dåliga bilder på sig själv, men var smart i text. Vi träffades som vänner 'penpalls', och det var bra. Ta sex'et ut av ekvationen, om ni har bra connection, kommer det annat också

Tack för tipsen

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Gräset brukar vara grönare när man vet att man inte kan få det.

Jag lade ned helt och hållet för ett tag sedan, då jag helt enkelt tröttnade på att det tog sådan tid innan man lyckades få kontakt. Lyckades man, så kunde man ge sig sjutton på att det rann ut i sanden pga en eller annan orsak. Dessutom så har jag haft större jaktlycka utan dating sidorna, bara genom att vara social. (vilket dessutom ger mer)

Edit: Snavfel

Nu är jag en väldigt lat person vilket förmodligen är en stor anledning till varför jag inte tycker så

Att få kontakt tycker jag är ganska lätt och de flesta vill träffa en igår ungefär. Men. Det som oftast önskas är någon att sätta på under semestern. Det är inte riktigt vad jag är ute efter. Jag måste dock säga att alla som jag haft/har kontakt med är väldigt ärliga med vad dom är ute efter och visar respekt. Även när jag säger nej. Väldigt imponerande.
Jag skulle aldrig ha stake nog att gå fram till en okänd människa och börja prata. Jag blir ofta bemött när jag är ute och tycker det är väldigt trevligt att prata lite. Även om sånt var mer vanligt förr. Numera är det mest pensionärer som kommer fram och vill prata av sig lite. Haha. Jag tror att det är mycket lättare för en man att skapa kontakter irl.
Citera
2017-07-17, 17:51
Medlem
nickeheaads avatar
Tack för svar!

Ja, jag avvaktar och väljer att se det positivt, att hon visar intresse, men kanske inte ännu vågar ta steget och dra iväg ett mail till mig.

Nä, bitter tänker jag inte vara/bli, vem vill vara ihop med en sådan person(?)

Citat:
Ursprungligen postat av CherryGirl21
Hej! Tycker det var jättebra initiativ av dig och ditt mail var det nog inget fel på. Ur mitt perspektiv (20-årig tjej) så känns det som att hon möjligtvis kollar in din profil för att "bedöma" om du är någon hon vill träffa. Själv så tycker jag att man kanske kollar någons profil minst 1 gång (kollar profil, bilder å kanske vilka preferenser man har) föratt se om personen är någon man finner intresse i. Sedan så skulle jag valt att svara på mailet vid intresse! Men det är ju väldigt individuellt hur folk går tillväga/förväntar sig inom nätdejtning.

Eftersom du är ny så tycker jag att du ska ta det lugnt och se om hon svarar. Vill inte att du ska bli "bitter/pessimist" som många verkar bli när de nätdejtat ett tag haha

Lycka till!
Citera
2017-07-17, 17:59
Medlem
Xer0s avatar
Hur undviker ni att bli nedpsykade av alla ghostningar och tjejer som säger elaka saker?

Jag blir nästan alltid frustrerad efter ett tag, och då skäms jag och vill ta bort profilen.

Det har blivit värre med åren upplever jag. I början tänkte jag "jävla bitches, skiter jag väl i". Nu blir allting så personligt. Alla nederlag känns väldigt tunga.

Man skall ju inte vara desperat och man skall inte vara bitter. Man skall låta all skit rinna av och se glad ut, men det är svårt för mig. Jag suger upp allt negativt som händer.
Senast redigerad av Xer0 2017-07-17 kl. 18:14.
Citera
2017-07-17, 18:01
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Nu är jag en väldigt lat person vilket förmodligen är en stor anledning till varför jag inte tycker så

Att få kontakt tycker jag är ganska lätt och de flesta vill träffa en igår ungefär. Men. Det som oftast önskas är någon att sätta på under semestern. Det är inte riktigt vad jag är ute efter. Jag måste dock säga att alla som jag haft/har kontakt med är väldigt ärliga med vad dom är ute efter och visar respekt. Även när jag säger nej. Väldigt imponerande.
Jag skulle aldrig ha stake nog att gå fram till en okänd människa och börja prata. Jag blir ofta bemött när jag är ute och tycker det är väldigt trevligt att prata lite. Även om sånt var mer vanligt förr. Numera är det mest pensionärer som kommer fram och vill prata av sig lite. Haha. Jag tror att det är mycket lättare för en man att skapa kontakter irl.

Har aldrig riktigt förstått mig på de som bara söker efter någon för 4sekunders gymnastiska övningar och försöker undvika dem så gott det går, även om man springer på dem ibland.

Vet inte om det är enklare för en man, men det kan underlätta en del med ett arbete som gör att man träffar en jäkla massa folk dagarna i ett.
Pensionärer kan vara riktigt trevliga och bjuda på en hel del minst sagt dråpliga guldkorn..
Citera
2017-07-17, 19:04
Medlem
CherryGirl21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Hur undviker ni att bli nedpsykade av alla ghostningar och tjejer som säger elaka saker?

Jag blir nästan alltid frustrerad efter ett tag, och då skäms jag och vill ta bort profilen.

Det har blivit värre med åren upplever jag. I början tänkte jag "jävla bitches, skiter jag väl i". Nu blir allting så personligt. Alla nederlag känns väldigt tunga.

Man skall ju inte vara desperat och man skall inte vara bitter. Man skall låta all skit rinna av och se glad ut, men det är svårt för mig. Jag suger upp allt negativt som händer.

Hej Xer0!

Mitt genuina råd i detta skede av ditt nätdejtande är faktiskt att du tar en paus.

Man ska inte behöva skapa defensiva tankesätt som "skyddar" en från att må dåligt eller ta något personligt. Missförstå mig rätt nu. Det jag menar är att Du förtjänar att må bra. Du förtjänar att känna glädje, positiv energi och självförtroende! Men eftersom det verkar som att de kvinnor du möter inte tillför just dessa grejor så är det endast destruktivt att du tar del av denna dåliga energi. Man ska verkligen inte låta all skit rinna av en och se glad ut. Du förtjänar mer än så.

Jag tycker alltid att det känns så extremt tråkigt när människor (t.ex. Du) får möta/stå ut med personer som bemöter en elakt, dåligt, nedvärderande och som sprider dålig energi. Eftersom du verkar vara känslig för sånt (det är jag med) så är det bästa du kan göra i detta skede att pausa lite. Du behöver komma ifrån dessa bemötanden/sinnesstämning och nollställa dig själv lite. Jag vet att det kanske känns svårt, tråkigt och kanske ensamt att inte chatta/ha kontakt med folk men till vilken nytta gör det om du börjar känna dig extremt hatfull, nedstämd och får sämre självförtroende inombords?

Mitt råd till dig är att du bara tar ett litet uppehåll från allt detta och fokuserar på dig själv. Reflektera över vad du faktiskt vill få ut utav livet och på vad som gör dig lycklig. Att försöka hitta en partner eller träffa någon som "kan göra dig lycklig" är tyvärr inte det som kommer att få dig att må bra på sikt. Det bästa du kan göra är att börja älska dig själv, med älska menar jag inte att du tror du är "bäst, störst och vackrast" utan jag menar att du känner respekt, tillit, trygghet och att du tycker om dig själv. Var en person som du kan vara stolt över och som vet vad du är värd. För när man har självrespekt och självkärlek så tillåter man endast människor som ger/sprider bra energi i sin omgivning. Kanske inte det svaret du ville ha men jag tror på dig.

Lycka till!
Senast redigerad av CherryGirl21 2017-07-17 kl. 19:07.
Citera
2017-07-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Har aldrig riktigt förstått mig på de som bara söker efter någon för 4sekunders gymnastiska övningar och försöker undvika dem så gott det går, även om man springer på dem ibland.

Vet inte om det är enklare för en man, men det kan underlätta en del med ett arbete som gör att man träffar en jäkla massa folk dagarna i ett.
Pensionärer kan vara riktigt trevliga och bjuda på en hel del minst sagt dråpliga guldkorn..
Nä. Jag har också svårt att greppa det. Om du ska laga en ny maträtt så blir den kanske inte så bra första gången men när du lagat den varje dag i ett år så blir den riktigt bra.

Jo, kontorsarbete är inte optimalt...
Jag gillar pensionärer och pratar mer än gärna. Man vet aldrig vad dom slänger ur sig men jag brukar alltid få mig ett gott skratt
Citera
2017-07-17, 19:33
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryGirl21
Hej Xer0!

Mitt genuina råd i detta skede av ditt nätdejtande är faktiskt att du tar en paus.

Man ska inte behöva skapa defensiva tankesätt som "skyddar" en från att må dåligt eller ta något personligt. Missförstå mig rätt nu. Det jag menar är att Du förtjänar att må bra. Du förtjänar att känna glädje, positiv energi och självförtroende! Men eftersom det verkar som att de kvinnor du möter inte tillför just dessa grejor så är det endast destruktivt att du tar del av denna dåliga energi. Man ska verkligen inte låta all skit rinna av en och se glad ut. Du förtjänar mer än så.

Jag tycker alltid att det känns så extremt tråkigt när människor (t.ex. Du) får möta/stå ut med personer som bemöter en elakt, dåligt, nedvärderande och som sprider dålig energi. Eftersom du verkar vara känslig för sånt (det är jag med) så är det bästa du kan göra i detta skede att pausa lite. Du behöver komma ifrån dessa bemötanden/sinnesstämning och nollställa dig själv lite. Jag vet att det kanske känns svårt, tråkigt och kanske ensamt att inte chatta/ha kontakt med folk men till vilken nytta gör det om du börjar känna dig extremt hatfull, nedstämd och får sämre självförtroende inombords?

Mitt råd till dig är att du bara tar ett litet uppehåll från allt detta och fokuserar på dig själv. Reflektera över vad du faktiskt vill få ut utav livet och på vad som gör dig lycklig. Att försöka hitta en partner eller träffa någon som "kan göra dig lycklig" är tyvärr inte det som kommer att få dig att må bra på sikt. Det bästa du kan göra är att börja älska dig själv, med älska menar jag inte att du tror du är "bäst, störst och vackrast" utan jag menar att du känner respekt, tillit, trygghet och att du tycker om dig själv. Var en person som du kan vara stolt över och som vet vad du är värd. För när man har självrespekt och självkärlek så tillåter man endast människor som ger/sprider bra energi i sin omgivning. Kanske inte det svaret du ville ha men jag tror på dig.

Lycka till!

Tack! Jag skall nog göra det. Det är mest ensamheten som gnager, men den är faktiskt enklare att hantera än den negativitet som onlinedejtingen ger upphov till. Men det är lite därför det aldrig blir några relationer för mig. Jag har börjat undvika det som är jobbigt och svårt.

Önskar att jag magiskt kunde göra mig själv glad, positiv och full av energi. Då skulle det för det inte betyda så mycket.

Men så är det tyvärr. Den största fienden är en själv.
Senast redigerad av Xer0 2017-07-17 kl. 19:36.
Citera
2017-07-17, 19:59
Medlem
CherryGirl21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Tack! Jag skall nog göra det. Det är mest ensamheten som gnager, men den är faktiskt enklare att hantera än den negativitet som onlinedejtingen ger upphov till. Men det är lite därför det aldrig blir några relationer för mig. Jag har börjat undvika det som är jobbigt och svårt.

Önskar att jag magiskt kunde göra mig själv glad, positiv och full av energi. Då skulle det för det inte betyda så mycket.

Men så är det tyvärr. Den största fienden är en själv.

Vad härligt att du vill ta till dig av mitt råd

Jag förstår hur du känner! Därför är svaret inte att "fly" från det som är jobbigt och svårt utan det är att våga "rida på vågorna" (dvs att du vågar känna dig ensam, uttråkad och kanske lite hopplös ibland), men sånt har tar tid. Att bli en person som faktiskt trivs med sig själv och som tillför med bra energi både för sig själv och andra tar tid. Men det jobbiga är kanske att du känner dig ensam i detta? I så fall kan jag försäkra dig om att jag kommer gå igenom samma sak men jag tror verkligen att belöningen av att våga vara ensam och att faktiskt inte "jaga" kärlek/bekfräftelse/lycka hos andra människor kommer vara så befriande! För när jag verkligen känner mig lycklig själv så är jag verkligen supertaggad på att träffa någon som jag kan dela min lycka med (och som förhoppningsvis har lika mycket glädje att ge tillbaka!). Jag tror "vår generation" (är 90-talist) har blivit så matade med bekräftelse och att eftersöka den hos andra att man inte lärt sig att genuin lycka och kärlek börjar med oss själva

Som sagt, jag tror på dig. Ge dig själv tid och framför allt så känns dig inte pressad till att förändra dig själv till att bli "magisk positiv, glad och full av energi" utan reflektera och utforska efter vad som faktiskt ger dig en känsla av hopp. Jag gillar att kolla på Youtube-videos som handlar om typ "Law of attraction" och att liksom skapa en bra energi hos sig själv. Försök hitta några starka förebilder som gått igenom helvetet och tillbaka men som ändå lyckas bli riktigt härliga människor. Det finns så mycket att utforska här i världen!
Citera
2017-07-20, 00:01
Medlem
Just nu är det svårare att få till en träff från nätdejting än att bygga en egen månraket från scratch

Tinder - Sveper och sveper och sveper - NOLL matchningar. Helt dött. Lönlöst. Verkar som tinder bestämt att endast de allra snyggaste ska visas i flödet. De övriga kanske ses av 1 per vecka eller nåt. Jag har samma bilder som tidigare iaf genererat ett skapligt antal så jag är ganska övertygad om att det är Tinder som jävlas.

Badoo - Funkade ok en gång i tiden men sen de gjort om så att man måste betala för att skriva till tjejer så är det bara att glömma för en student som måste betala hyra och mat.

Bumble - Appen där tjejer måste skriva först. Haft det i ett år. Inte använt så mycket men när man väl gör det spelar det ingen roll för man får ytterst få matchningar. Och när man väl får det så skriver inte tjejen. Och om de mot förmodan gör det så slutar de skriva efter 2-3 meddelanden. Aldrig heller fått ett mer intressant första meddelande än "Hej, hur är läget?".

HappyPancake - Inte haft konto där sen i vintras. Orkar inte med alla klyschiga profiler. HP får mig bara att känna avsky för hela det kvinnliga könet. Omöjligt att få till träff iaf så orkar inte lägga någon energi på att skaffa det igen, men kommer säkert göra det snart i ren desperation. Minns en gång förra året då jag bestämde mig för att lägga lite tid på att utforma en bra profiltext samt ägna en halvdag åt att skriva till 50 tjejer, inte spam utan unika mejl till varje, för att försöka få igång lite ruljans. Tittade in 2 dagar senare bara för att finna en tom mailkorg

Darkside - BDSM-communityn. Om ni inte tycker att Tinder är svårt nog och vill ha ännu sämre odds och ännu bitchigare beteende från kvinnor så rekommenderar jag Darkside. Det räcker att läsa några kvinnliga profiler där så vill man ta sitt liv. Herregud vilka bortskämda och krävande människor. Ingenstans är det lika tydligt vilka som har makten i nätdejting. Det finns några undantag som svarar av artighet om man är trevlig men de slutar alltid svara efter 2-3 meddelanden. Räkna med tom inkorg stor del av tiden om du inte tillhör topp 1-2%.

GoodOnes - PK-appen där man måste identifiera sig med Bank-ID och som är till för trevliga och respektfulla människor. Ett litet provocerande meddelande och tjejen kan anmäla dig och du får ditt konto borttaget permanent. Mitt råd är att inte slösa tid på den här skiten. Efter kanske 100 ja-svep har jag endast fått en matchning. Dessutom är profilerna sjukt sega att ladda så inte alls lika smidigt som t ex Tinder. Skräp.

Det var min sammanfattning om läget i nätdejtingvärlden atm. Ser ut att bli ännu en sexlös sommar

Man kan säkert tro att jag ser ut som skit men faktum är att jag ser bättre ut än genomsnittet. Jag är inte topp 10% men iaf på övre halvan skulle jag säga. Jag är en 6-7:a som försöker hitta en 6-7:a. Det är tyvärr omöjligt idag på grund av att tjejer som bekant numer tror att de är 2-3 poäng högre upp på utseendeskalan än vad de i själva verket är. Detta på grund av den enorma bekräftelse de får på dessa dejtingappar och den gigantiska konkurrensen som råder. Kombinera det med att appar som Tinder via sina algoritmer håller borta alla män som inte är modeller från flödet och du har en fullständigt omöjlig situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in