2017-07-16, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag märkte att när jag inte betalade för en ny månad på match så fick jag en väldigt välbesökt profil, nya meddelanden och massa flirtar. När jag sen betalade så slutade allt det och återgick till en mer normal nivå.

Ja precis. Skrev inte det i recenssionen men det är liksom standard på alla betalsidor. De har bottar som flörtar med en eller som gillar din profil.

Skulle väl gissa att könsfördelningen på match ligger runt 40/60 i fördel för kvinnor. Det blir ju liksom omöjligt att få kontakt med en hyfsad kvinna eftersom hon inbillar sig att hon är mer eftertraktad än vad hon verkligen är.

Har inte provat mötesplatsen eller elitsinglar ännu. Någon som har erfarenhet av dessa?
Citera
2017-07-16, 14:24
Medlem
På Match.com är det just nu, en söndagseftermiddag, 12 kvinnor mellan 23-36 år inloggade i Stockholmsområdet.

Att sätta sig på ett kafé och gå fram till 12 ensamma kvinnor är dock gratis.
Citera
2017-07-16, 14:30
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Jag märkte att när jag inte betalade för en ny månad på match så fick jag en väldigt välbesökt profil, nya meddelanden och massa flirtar. När jag sen betalade så slutade allt det och återgick till en mer normal nivå.

Har ni inte fattat att hela dejtingvärlden är fejk och i synnerhet Match. Företagen själva skapar fejkkonton som har som mål att få desperata killar att betala pengar. Det är så de överlever.
Citera
2017-07-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Har ni inte fattat att hela dejtingvärlden är fejk och i synnerhet Match. Företagen själva skapar fejkkonton som har som mål att få desperata killar att betala pengar. Det är så de överlever.
Jag har förstått det och ville bara dela med mig av informationen. Kanske någon läser det innan dom betalar för ett medlemskap där.
Citera
2017-07-16, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san

Finns vissa tips för att underlätta. Köp aldrig extra tjänster såsom boosters. Betala aldrig för mer än 3 månader. Om du är måtligt aktiv så har du nog läst igenom alla aktiva profiler inom 1-2 månder max.

Undvik att regga dig under sommaren och under julen. De flesta söker en partner under vinterhalvåret.

Tyvärr är internet den enda lösningen för oss som inte ränner på krogen och som inte har ett stort socialt nätverk.
Citera
2017-07-16, 14:41
Medlem
jenny1990s avatar
Min dejt som jag träffade på dejtingsida är på semester och jg tycker de är skönt att slippa honom, han pressar mig så mkt med att vi ska ha sex. Jag har förstått att de gör falska konton som är intresserade av en och även falska som ska kränka en och göra en osäker. Företagen vill att man ska vara osäker så att de kan sälja mer saker. Men ibland träffar man ju någon jätte intressant på dejting sida som är en riktig person , och dåkänner man väl att de är okej att prata lite med bottar för att få de. Så borde ni killar också tänka tillslut träffar man ju någon riktig.
Citera
2017-07-16, 18:04
Moderator
Amirons avatar
Komikern Aziz Ansari har skrivit en tänkvärd artikel om hur nätdejting i stort sett förstör för de singlar av båda könen som vill hitta någon..

Länk
Citera
2017-07-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Har inte provat mötesplatsen eller elitsinglar ännu. Någon som har erfarenhet av dessa?

Jag testade mötesplatsen, trodde den var seriös. Det spelar ju roll var man bor men jag tyckte att utbudet var otroligt tunt. Sökte ett tag i halva Sverige, typ. Användarna som jag såg på sidan kunde jag även se på hp som är gratis. Jag valde att lägga ner efter väldigt kort tid.
Elitsinglar har jag funderat på men aldrig testat. Jag tolkar inte den som så seriös. Hade varit kul om någon som testat den uttalar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Komikern Aziz Ansari har skrivit en tänkvärd artikel om hur nätdejting i stort sett förstör för de singlar av båda könen som vill hitta någon..

Länk

Väldigt bra. Det är verkligen precis så som han beskriver. Speciellt det med om man träffar någon i en bar, som man gjorde förr, och utbytte blickar. Sånt finns ju inte längre. Saknar de simpla tiderna då man bara tittade på någon och visste. Nu sitter man och går igenom massa profiler och har egentligen ingen aning om man borde svepa höger eller vänster.
Citera
2017-07-16, 19:06
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Väldigt bra. Det är verkligen precis så som han beskriver. Speciellt det med om man träffar någon i en bar, som man gjorde förr, och utbytte blickar. Sånt finns ju inte längre. Saknar de simpla tiderna då man bara tittade på någon och visste. Nu sitter man och går igenom massa profiler och har egentligen ingen aning om man borde svepa höger eller vänster.

Även det han skriver om de olika typerna tycker jag är riktigt träffande, när han påstår att vi alla har blivit "maximerare".

Att gå igenom en massa profiler är tidsödande, och risken är stor att man missar en potentiell partner bara för att man stirrar på skärmen. Kan också tänka mig att det inte är bra för självkänslan heller kontra de kriterierna man anser sig söka hos en partner, då de oftast är ouppnåeliga.
Citera
2017-07-16, 19:20
Avslutad
Kanske en idé och läsa profiltexten? Bara en tanke..
Citera
2017-07-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Även det han skriver om de olika typerna tycker jag är riktigt träffande, när han påstår att vi alla har blivit "maximerare".

Att gå igenom en massa profiler är tidsödande, och risken är stor att man missar en potentiell partner bara för att man stirrar på skärmen. Kan också tänka mig att det inte är bra för självkänslan heller kontra de kriterierna man anser sig söka hos en partner, då de oftast är ouppnåeliga.

Verkligen. Nu är jag dock inte en person som anser att gräset är grönare på andra sidan. Om jag fattar tycke för någon så brukar det bli starkare ju längre jag är med personen. Men klockren beskrivning.

Jag har flera ggr funderat på att lägga ner just för att det tar sån tid. Jag har testat nätet ett tag nu och jag känner inte att jag har någon kontroll på vad jag egentligen sysslar med. Man orkar inte. Jag är helt enig med att det säkert inte är bra för självkänslan. Det finns inte direkt någon form av bekräftelse på nätet. Om någon svarar dig så är du bara en i högen och du kan bli utbytt hela tiden. Nä, jag saknar det personliga mötet med människor. För egen del så är nätet det enda alternativet just nu så det är bara att gilla läget.

Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Kanske en idé och läsa profiltexten? Bara en tanke..

Gör jag alltid. De män jag träffat har dock erkänt att det inte är något de gör. Känns lite trist när man lägger ner tid och tanke på sin presentation.
Citera
2017-07-16, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan

Gör jag alltid. De män jag träffat har dock erkänt att det inte är något de gör. Känns lite trist när man lägger ner tid och tanke på sin presentation.

Du får köra på ändå, kan inte giva annat råd. Jag har inte siffror på, hur många jag har dated, flera hade säkert varit bra vid vidare dating, men 'fall' på första date. Enstaka skit knull Sen fick jag ett bra kontakt, han hade tyvärr dåliga bilder på sig själv, men var smart i text. Vi träffades som vänner 'penpalls', och det var bra. Ta sex'et ut av ekvationen, om ni har bra connection, kommer det annat också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in