2018-03-03, 12:28
Medlem
Jag matchad med en tjej på Tinder förra veckan. Har tydligen massor av gemensamma interessen, och tycker hon verkar otroligt lovande. Tyvärr verkar hon inte använda Tinder så ofta, och det tog typ 3-4 dagar förrän hon svarade på mitt åpningsmeddelande (som inte var töntig eller torrt på något sätt). Nu har det gått 8 dagar sedan hennes förste meddelande, så jag har börjat blive lite desperat, om man får säga så. Jag klarade av att hitta hennes Facebook, med mycket svårigheter (hon kör en rätt anonym profil på nätet), men är osäker på hur det vill uppfattas att prova kontakta henne där. Kan kanske ses som lite "creepy". Å andra sidan, viser det att jag verkligen är intresserad och går för det jag vill ha.

Är inte ofta jag treffer på sådana tjejer på Tinder. Vanligtvis swipar jag vänster på typ 9 utav 10, så det känns lite svårt att bara ge henne upp. Någon som har något råd för vad som är best att göra? Bara vänta det av och se om hon till slut svarar igen, eller bara ta chansen? Kan liksom inte vänta för länge heller... "Hej, kommer du ihåg mig? Vi pratade kort på Tinder för typ 2 månader sen..."

Om det har någon relevans, kan jag nämna att jag verken är överviktig eller ful. Utifrån kommentarer från den kvinnliga sidan, ligger jag långt upp i det övre skiktet, vad utseende gäller.
Citera
2018-03-03, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Bra inlägg! Detta borde de flesta här läsa och begrunda istället för att älta bittra haranger om kvinnors allmänna dålighet.

Jo det är riktigt bra tips. Blev själv förvånad. Men tänk nu så många krav vi killar har på oss. Tjejer behöver ju inte ens en profilbild för att fylla inboxen. Hur sjukt är inte det?
Citera
2018-03-03, 17:05
Bannlyst
Detta börjar göra mig jävligt deprimerad ska ni veta.

Har ni testat att sätta tinder i tex sydamerika? Herregud vad matchningarna rasar in, riktigt fina tjejer som är trevliga. Sen sätter man i Sverige igen, blir ratad av 42åriga feta singelmorsor.

Fatta , det är nåt som hänt med svenskor.
Citera
2018-03-03, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Det där snacket om att det handlar om att man blir mindre attraktiva 7 -8 år senare tror jag är en sanning med modifikation. Såg samma tjej på hp i fjol som ville bli påsatt av mig 12 år tidigare (på spray date) men nu var hon typ ointresserad(hon var lite yngre än mig).Vi hade förändrats likvärdigt. Dvs det har hänt nått med kvinnor rent gennerelt numera.

Sen också= kvinnor har mindre sexdrift än män. Dock har feminismen ändrat agendan hos vissa vänsterkvinnor.
Finns ju till o med svenska kvinnor som blivit politiskt homosexuella . Det finns böcker (kan referera om ni vill) om det, sjukt men sant. Dvs på ideologisk basis väljer dom bort hetrosex. Varför dom ist ej blev asexuella hajar jag dock inte (måste ändå ha tvåsamhet?).

Det har helt klart hänt nåt. Men vet inte om kvinnor är mindre kåta, de förhållanden jag haft har tjejen varit sjukt kåt kan jag säga.

Kvinnor har fått helt sinessjuka standards idag, inte fan är det konstigt att fler å fler män börjar hata kvinnor.
Citera
2018-03-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Detta börjar göra mig jävligt deprimerad ska ni veta.

Har ni testat att sätta tinder i tex sydamerika? Herregud vad matchningarna rasar in, riktigt fina tjejer som är trevliga. Sen sätter man i Sverige igen, blir ratad av 42åriga feta singelmorsor.

Fatta , det är nåt som hänt med svenskor.
Att sydamerikaner är mer kontaktsökande och frampå än nordbor, är väl varken förvånande eller något nytt.
Citera
2018-03-03, 21:32
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Det har helt klart hänt nåt. Men vet inte om kvinnor är mindre kåta, de förhållanden jag haft har tjejen varit sjukt kåt kan jag säga.

Kvinnor har fått helt sinessjuka standards idag,[b] inte fan är det konstigt att fler å fler män börjar hata kvinnor[/B].
Jo men vad beror den ökande standarden på då, är det en mycket större majoritet kvinnor som blivit högutbildade jämfört med 00-talet? För tror iaf inte att kvinnor rent generellt ser så mycket attraktivare ut än på 90-talet & några år där efter. Angående kvinnohat (överdrivet ord visserligen) men assa provokationen blir ju inte mindre av att dom på universiteten tjatar om hur privilegierade vita medelålders heterosexuella män är. En svart homotjej är ju den typ deras drömscenario att kunna lyfta upp på pedistalen o dyl.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-03 kl. 21:37.
Citera
2018-03-03, 21:36
Bannlyst
Citat:
Jo men vad beror den ökande standarden på då, är det en mycket större majoritet kvinnor som blivit högutbildade jämfört med 00-talet? För tror iaf inte att kvinnor rent generellt ser så mycket attraktivare ut än på 90-talet & några år där efter.

Nej men kvinnor har fått enorma standards då de blivit sönderpumpade av bekräftelse från social media. Även knullat en hel drös med hunkar vilket gör att de heller inte vill nöja sig med något mindre.
Citera
2018-03-03, 21:46
Medlem
Citat:
Nej men kvinnor har fått enorma standards då de blivit sönderpumpade av bekräftelse från social media. Även knullat en hel drös med hunkar vilket gör att de heller inte vill nöja sig med något mindre.

Jag tror det ligger nått i att det förut var normbrytande att ens flirta online. Tabu till o med att erkänna. Ni kommer väl ihåg hych hychet när man la in kontaktannonser på 80-talet (vilken skummis etc). Nu där i mot är det väl snarare norm att hitta partner online. Dock verkar mer män hittat dit än kvinnor tydligen.

Men iaf angående att kvinnor bara vill ha hunkar etc etc. Så jävla mycket snygga välutbildade män finns det väl inte så dom kan knulla alla brudar 18-47 till tillfredsställelse el ännu mindre troligt ha kortare relationer. Jag får inte ihop det? Bara för att jag skulle ha fått sätta på en lyxpuding om man haft flyt nån sommar etc så behöver jag ju inte vara så jävla envis att jag bara vill ha lyxpudingar efter det, hur kan dom alternativen isf finnas för dessa brudar (alla e ju inte direkt ens snygga). Är väl inte så stort överskot på män ändå?
Citera
2018-03-03, 21:49
Bannlyst
Citat:

Men iaf angående att kvinnor bara vill ha hunkar etc etc. Så jävla mycket snygga välutbildade män finns det väl inte så dom kan knulla alla brudar 18-47 till tillfredsställelse el ännu mindre troligt ha kortare relationer. Jag får inte ihop det? Bara för att jag skulle ha fått sätta på en lyxpuding om man haft flyt nån sommar etc så behöver jag ju inte vara så jävla envis att jag bara vill ha lyxpudingar efter det, hur kan dom alternativen isf finnas för dessa brudar (alla e ju inte direkt ens snygga). Är väl inte så stort överskot på män ändå?

Du är inte kvinna. Kvinnor vill alltid klättra uppåt, inte neråt. En man kan utan problem knulla en ny tjej per dag om han så har möjlighet, vilket många hunkar har. Samtidigt går det en hel drös med män som inte får något, så hunkarna har monopol på otroligt många tjejer, dessa tjejer får sedan enorma standards då de en gång redan upplevt hunken.
Citera
2018-03-03, 22:02
Medlem
Citat:
Du är inte kvinna. Kvinnor vill alltid klättra uppåt, inte neråt. En man kan utan problem knulla en ny tjej per dag om han så har möjlighet, vilket många hunkar har. Samtidigt går det en hel drös med män som inte får något, så hunkarna har monopol på otroligt många tjejer, dessa tjejer får sedan enorma standards då de en gång redan upplevt hunken.
Ok så din teori = att ett fåtal attraktiva män (även ganska rika? El väldigt rika o ej så snygga? ) får åka som en taxi mellan olika kvinnor (med varierande utseende). Dvs kvinnorna delar på dessa män. Detta förutsätter isf att dom antingen är ok med att dela el att dom inte vet att han är otrogen etc.

Jag kan ha fel men jag har fått intrycket av att många kvinnor är ganska svartsjuka (då detta delande sabbar deras egoboost). Jag kan ha fel men är lite tveksam. Kan inte några kvinnor här hissa el dissa denna teori baserat på egna erfarenheter (ni är ju ändå anonyma här osv osv).
Ok att jag kan nöja mig med nivån under lyxpudingar men jag skulle iaf inte vilja knulla några fulingar då blir man ju ba äcklad efteråt ,been there, done that.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-03 kl. 22:05.
Citera
2018-03-03, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ok så din teori = att ett fåtal attraktiva män (även ganska rika? El väldigt rika o ej så snygga? ) får åka som en taxi mellan olika kvinnor (med varierande utseende). Dvs kvinnorna delar på dessa män. Detta förutsätter isf att dom antingen är ok med att dela el att dom inte vet att han är otrogen etc.

Jag kan ha fel men jag har fått intrycket av att många kvinnor är ganska svartsjuka (då detta delande sabbar deras egoboost). Jag kan ha fel men är lite tveksam. Kan inte några kvinnor här hissa el dissa denna teori baserat på egna erfarenheter (ni är ju ändå anonyma här osv osv).
Ok att jag kan nöja mig med nivån under lyxpudingar men jag skulle iaf inte vilja knulla några fulingar då blir man ju ba äcklad efteråt (been there, done that

Alltså jag kan bara utgå från vad jag sett i bekantskapskretser osv, å väldigt ofta är det typ 2-3 killar av 10 som knullar SJUKT många tjejer å får allt, medans resten har de väldigt svårt eller får nåt förhållande då och då, sen blir dumpade osv haha.
Citera
2018-03-03, 22:09
Medlem
Citat:
Alltså jag kan bara utgå från vad jag sett i bekantskapskretser osv, å väldigt ofta är det typ 2-3 killar av 10 som knullar SJUKT många tjejer å får allt, medans resten har de väldigt svårt eller får nåt förhållande då och då, sen blir dumpade osv haha.
Ok intressant, vad är det för ålder på dessa lyckliga herrar? Är dom rika förutom att dom har utseendet på sin sida? Vilken ålder är det på deras kvinnor? Är dessa kvinnor en kombo av olika utseenden ful, medel el snygg? Svenskar el blattar på både brudar/killar? Vet kvinnorna om att killarna knullar andra mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in