2013-06-10, 20:56
  #11209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartaVentura
Inget känsligt ämne för dig tydligen, men kanske för honom? Sex, politik och religion är väl de klassiska ämnena man ska undvika i en diskussion med en dejt eller potentiell dejt? (Själv har jag någon gång lyckats pricka av alla tre utan att bli osams. Men vi blev å andra sidan inte mer än kompisar heller. ) Men den här gången var det alltså något i stil med att "dieselbilar kan aldrig vara lika roliga att köra som bensinare"? Eftersom du är tjej kanske du inte riktigt förstår när han får sin manlighet kränkt heller...

Det handlade om en sak som inte är så smart att göra. Det gällde inte rökning, men det skulle kunna ha gjort det. Fiktivt exempel så sa han att han rökte, men han borde sluta. Jag tyckte att jo, det finns ju egentligen inte en enda fördel med att röka. Sen är det ju lättare sagt än gjort att sluta, så jag förstår ju att det inte är av ren och skär idioti folk röker. Han komplimenterade mig för mitt diplomatiska svar höll med om att det finns ingen fördel att röka. Samt att han anade att jag egentligen hade en starkare åsikt än den diplomatiska? Jag svarade skämtsamt att ja, jo, jag hade kunnat uttrycka det mindre diplomatiskt, men jag såg ingen anledning. Varvid han ägnar flera mail åt att övertala mig att säga rakt ut vad jag verkligen tycker.
Jag svarar då att jag tycker det är fruktansvärt idiotiskt att röka med tanke på hälsoriskerna, och framförallt tycker jag det är egoistiskt när man gör det så att andra drabbas av röken, t ex när folk röker på en busshållplats eller i en kö.

Det handlade som sagt INTE om rökning, men det är ganska bra som jämförelseobjekt då det som det handlade om är lika allmängiltigt bevisat inte bra/inte smart, och det inte går att förneka varken hälsoriskerna eller att andra drabbas under vissa förutsättningar - om man inte undviker det.
Citera
2013-06-10, 21:29
  #11210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Det handlade om en sak som inte är så smart att göra. Det gällde inte rökning, men det skulle kunna ha gjort det. Fiktivt exempel så sa han att han rökte, men han borde sluta. Jag tyckte att jo, det finns ju egentligen inte en enda fördel med att röka. Sen är det ju lättare sagt än gjort att sluta, så jag förstår ju att det inte är av ren och skär idioti folk röker. Han komplimenterade mig för mitt diplomatiska svar höll med om att det finns ingen fördel att röka. Samt att han anade att jag egentligen hade en starkare åsikt än den diplomatiska? Jag svarade skämtsamt att ja, jo, jag hade kunnat uttrycka det mindre diplomatiskt, men jag såg ingen anledning. Varvid han ägnar flera mail åt att övertala mig att säga rakt ut vad jag verkligen tycker.
Jag svarar då att jag tycker det är fruktansvärt idiotiskt att röka med tanke på hälsoriskerna, och framförallt tycker jag det är egoistiskt när man gör det så att andra drabbas av röken, t ex när folk röker på en busshållplats eller i en kö.

Det handlade som sagt INTE om rökning, men det är ganska bra som jämförelseobjekt då det som det handlade om är lika allmängiltigt bevisat inte bra/inte smart, och det inte går att förneka varken hälsoriskerna eller att andra drabbas under vissa förutsättningar - om man inte undviker det.

OK, jag tror jag fattar. Rökning är ju numera är något som mest lågutbildade kvinnor sysslar med. Skulle gissa att ert diskussionsämne snarare rör någon livsstilsgrej som högutbildade män gärna ägnar sig åt. Kanske såg den här personen det som att eventuellt förhållande med dig skulle innebära att han helt måste sluta med detta eller åtminstone allvarligt skära ner på det? Att han själv säger "jo det är dumt att xxx" är möjligen bara ett taktiskt spel från hans sida, han gillar nog aktiviteten egentligen fast han saknar annat än känslomässiga argument för det. Och för män tar det emot väldigt mycket att ta fram känsloargumenten, vi vill gärna vara väldigt logiska. Troligen var det mest besvikelsen av att ha lagt ner tid på "ett hopplöst fall" som gjorde att han blev arg. Eller har jag helt fel..?
Citera
2013-06-10, 22:03
  #11211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartaVentura
OK, jag tror jag fattar. Rökning är ju numera är något som mest lågutbildade kvinnor sysslar med. Skulle gissa att ert diskussionsämne snarare rör någon livsstilsgrej som högutbildade män gärna ägnar sig åt. Kanske såg den här personen det som att eventuellt förhållande med dig skulle innebära att han helt måste sluta med detta eller åtminstone allvarligt skära ner på det? Att han själv säger "jo det är dumt att xxx" är möjligen bara ett taktiskt spel från hans sida, han gillar nog aktiviteten egentligen fast han saknar annat än känslomässiga argument för det. Och för män tar det emot väldigt mycket att ta fram känsloargumenten, vi vill gärna vara väldigt logiska. Troligen var det mest besvikelsen av att ha lagt ner tid på "ett hopplöst fall" som gjorde att han blev arg. Eller har jag helt fel..?

Nej, det handlade om något korkat bara. Hmm, försöker komma på något annat än rökning som liknar det. Nu vet jag - att SMSa under bilkörning!

På den nivån var det alltså - allmänt vedertaget osmart på grundade, sakliga skäl. (Hälsan och risken utsätta andra för röken ang rökning, trafiksäkerheten och risken att krocka med någon ang smsande). Det var inget av exemplen (vill inte skriva ut vad det var av respekt, vem vet han kan ju finnas här)- men ett på samma "nivå" och väldigt jämlikt det.
Citera
2013-06-10, 22:28
  #11212
Medlem
Ozmeisters avatar
Har nu gjort slag i saken, reggade mig på HP igår, mest för att kolla hur det är. Är inte så aktiv mer än att jag kollar av vad som händer och vilka som besöker min sida.

Kan man som man öht vänta sig att bli kontaktad eller är det jag som man som måste inleda med ett mejl? Hur ser kulturen ut? Sitter alla tjejer o väntar på mejl medan männen skickar febrilt?

Jag är inte jättedesperat utan ser det hela mer som en krok som får ligga ute.
Citera
2013-06-10, 22:31
  #11213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Har nu gjort slag i saken, reggade mig på HP igår, mest för att kolla hur det är. Är inte så aktiv mer än att jag kollar av vad som händer och vilka som besöker min sida.

Kan man som man öht vänta sig att bli kontaktad eller är det jag som man som måste inleda med ett mejl? Hur ser kulturen ut? Sitter alla tjejer o väntar på mejl medan männen skickar febrilt?

Jag är inte jättedesperat utan ser det hela mer som en krok som får ligga ute.

Om du inte ser bra mycket bättre ut än genomsnittet och har one hell of a presentation, så ska du nog räkna med att få vara den som mailar. Allt enligt de manliga skribenterna i den här tråden, statistik och min manliga bekantskapskrets erfarenhet. Tyvärr..
Citera
2013-06-11, 01:10
  #11214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Vad menar du? Det finns tyvärr inte så många svenska brudar på den sajten, men jag känner personligen att okcupid stinker minst desperation utav av alla dejtingsiter och det går faktiskt att starta konversationer med folk där. Något som jag inte lyckats med på andra och inte heller ville pröva på med tanke på klientelet som går där.

Bor i Portugal, så bristen på svenska tjejer är inte direkt ett problem
Citera
2013-06-11, 01:15
  #11215
Medlem
Fred Friendlys avatar
Gäller devisen jag fått förklarad för mig fortfarande, nämligen att om en tjej säger att hon är smal är hon kurvig, är hon kurvig är hon fet och är hon FET ja då är det en valross?!
Citera
2013-06-11, 08:28
  #11216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gäller devisen jag fått förklarad för mig fortfarande, nämligen att om en tjej säger att hon är smal är hon kurvig, är hon kurvig är hon fet och är hon FET ja då är det en valross?!

Den gäller precis lika mycket som devisen att alla män ljuger, så vad tror du själv?
Citera
2013-06-11, 11:29
  #11217
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Den gäller precis lika mycket som devisen att alla män ljuger, så vad tror du själv?

Stämmer inte alls! Han har rätt! Tjejer överdriver ganska ofta, killar inte alls lika mycket. Och jag har varit med ett tag. Därför är det bra att fråga om deras Facebook så får man en en mer normal nyanserad bild. Själv är jag vältränad, och det på riktigt!
Citera
2013-06-11, 11:35
  #11218
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Har nu gjort slag i saken, reggade mig på HP igår, mest för att kolla hur det är. Är inte så aktiv mer än att jag kollar av vad som händer och vilka som besöker min sida.

Kan man som man öht vänta sig att bli kontaktad eller är det jag som man som måste inleda med ett mejl? Hur ser kulturen ut? Sitter alla tjejer o väntar på mejl medan männen skickar febrilt?

Jag är inte jättedesperat utan ser det hela mer som en krok som får ligga ute.

De flesta tjejer öker bekräftelse. Självklart finns det killar också men inte lika mycket. Och de, (tjejerna), får tillräckligt mycket av den varan kan jag lova. Såvida du inte är snyggare än genomsnittet kommer de inte svara på ditt mall i första hand.

Har pratat med både tjejkompisar och tjejer man har haft en relation med och de får de mest konstiga förslag.
Citera
2013-06-11, 12:43
  #11219
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Bor i Portugal, så bristen på svenska tjejer är inte direkt ett problem

HAHAHA word to that, bro!
Citera
2013-06-11, 13:30
  #11220
Medlem
Ozmeisters avatar
Efter att ha läst igenom ett par sidor i tråden börjar jag inse att nätdejting är ganska värdelöst.

Nu kan jag ju inte döma fenomenet efter min egna insats då jag inte aktivt kontaktar tjejer på sidan utan bara låter det vara. Dessutom har det bara gått någon dag.

Det som får mig att inse att nätdejting inte fungerar så bra är att jag 1. Är man 2. Massvis med dåliga erfarenheter av er medlemmar här i tråden samtidigt nästan ingen kommer med glada bud.


Detta är saker jag misstänkt tidigare och därav dragit mig för att testa nätet. Mem men, jag låter min profil ligga kvar och väntar på att bli motbevisad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in