Citat:
Inget känsligt ämne för dig tydligen, men kanske för honom? Sex, politik och religion är väl de klassiska ämnena man ska undvika i en diskussion med en dejt eller potentiell dejt? (Själv har jag någon gång lyckats pricka av alla tre utan att bli osams.
Men vi blev å andra sidan inte mer än kompisar heller.
) Men den här gången var det alltså något i stil med att "dieselbilar kan aldrig vara lika roliga att köra som bensinare"? Eftersom du är tjej kanske du inte riktigt förstår när han får sin manlighet kränkt heller... 
Men vi blev å andra sidan inte mer än kompisar heller.
) Men den här gången var det alltså något i stil med att "dieselbilar kan aldrig vara lika roliga att köra som bensinare"? Eftersom du är tjej kanske du inte riktigt förstår när han får sin manlighet kränkt heller... 
Det handlade om en sak som inte är så smart att göra. Det gällde inte rökning, men det skulle kunna ha gjort det. Fiktivt exempel så sa han att han rökte, men han borde sluta. Jag tyckte att jo, det finns ju egentligen inte en enda fördel med att röka. Sen är det ju lättare sagt än gjort att sluta, så jag förstår ju att det inte är av ren och skär idioti folk röker. Han komplimenterade mig för mitt diplomatiska svar höll med om att det finns ingen fördel att röka. Samt att han anade att jag egentligen hade en starkare åsikt än den diplomatiska? Jag svarade skämtsamt att ja, jo, jag hade kunnat uttrycka det mindre diplomatiskt, men jag såg ingen anledning. Varvid han ägnar flera mail åt att övertala mig att säga rakt ut vad jag verkligen tycker.
Jag svarar då att jag tycker det är fruktansvärt idiotiskt att röka med tanke på hälsoriskerna, och framförallt tycker jag det är egoistiskt när man gör det så att andra drabbas av röken, t ex när folk röker på en busshållplats eller i en kö.
Det handlade som sagt INTE om rökning, men det är ganska bra som jämförelseobjekt då det som det handlade om är lika allmängiltigt bevisat inte bra/inte smart, och det inte går att förneka varken hälsoriskerna eller att andra drabbas under vissa förutsättningar - om man inte undviker det.