Citat:
Det är du som har en tes om att påverkan på gener inte har en betydelse för livets utveckling.
Den vetenskapliga utgångspunkten är att alla biologiska faktorer påverkar.
Det låter mer som du har en åsikt och tycker något om vad epigenetik.
Tack jag vet hur det fungerar.
Det enda som påverkar mutationer är slumpen, enligt evolutionsteorin. Urvalet avgör vad som lever vidare. Men det är själva förändringarna det här handlar om.
Och det är exakt det som jag skriver och som är poängen med epigenetik. Att det INTE bara är slumpen som påverkar, utan den miljö och det som individen utsätts för som direkt påverkar generas uttryck.
Och generas uttryck påverkar det naturliga urvalet. Det är hela grejen i EVT. Om du har en annan tes får du bevisa den.
Fatta en gång för alla. Det är 7:e gången jag skriver det.
Den vetenskapliga utgångspunkten är att alla biologiska faktorer påverkar.
Det låter mer som du har en åsikt och tycker något om vad epigenetik.
Tack jag vet hur det fungerar.
Det enda som påverkar mutationer är slumpen, enligt evolutionsteorin. Urvalet avgör vad som lever vidare. Men det är själva förändringarna det här handlar om.
Och det är exakt det som jag skriver och som är poängen med epigenetik. Att det INTE bara är slumpen som påverkar, utan den miljö och det som individen utsätts för som direkt påverkar generas uttryck.
Och generas uttryck påverkar det naturliga urvalet. Det är hela grejen i EVT. Om du har en annan tes får du bevisa den.
Fatta en gång för alla. Det är 7:e gången jag skriver det.
Hänvisa till var jag har sagt det. I dare you.
Vad jag säger att är att EPIGENETIK inte har den påverkan du påstår. Inget annat!
Uppenbarligen förstår du inte alls hur det fungerar för då hade du inte skrivit något av dina inlägg!
Du uttrycker dig enormt snurrigt och blandar vilt olika begrepp och min enda slutsats är fortfarande att du inte har en susning om vad du pratar om.
Poängen med epigenetik är INTE alls att det inte är bara slumpen som påverkar!! Det är urvalet som är den poängen!
Du förstår ju fortfarande inte alls vad du säger!
Evolutionsteorin stipulerar fortfarande (läs noga nu) att det är slump (mutationer) + URVAL (inte slump - utan yttre faktorer t.ex miljön som påverkar vilka gener som favoriseras).
Detta är inget nytt under solen! Hela Darwins teori bygger på urvalet! Alltså INTE slump.
Varför förstår du inte?!
Du använder ordet epigenetik på ett HELT felaktigt sätt.
Vi vet inte hur epigenetiska förändringar kan yttra sig.
Vi vet inte heller OM dessa yttringar kan yttra sig i kommande generationer.
Vi är alltså agnostiska till vidare hur epigenetiska förändringar har haft någon påverkan på evolutionen. Detta kan självklart ändras imorgon, men idag har du fel.
Så länge du envisas med att tro att du är originell med åsikten "evolution är inte bara slump" påvisar du enbart att du inte förstår en teori som existerat sedan 1800 tal.
Senast redigerad av Rust-Lee 2017-07-16 kl. 12:40.
Senast redigerad av Rust-Lee 2017-07-16 kl. 12:40.