Citat:
Ursprungligen postat av
526
Du sa ju att det inte gjort det? Vad är det för föregångare som hittas?
Jag vet inte hur många steg som är bekräftade med fossiler?
Att visa en fossil av ett fjäderdjur och sedan från en fågel är inte bevis.
Du behöver inte förklara abc för mig. Jag vet hur det fungerar. Du måste förstå vad det är jag frågar efter. Du duckar hela tiden.
Frågan är hur det är bevisat att det skett på ett visst sätt.
Tex så skulle kunna vara för att de är isolerade och kunde utveckla olika organ utan att utsättas för konkurrens.
Att utveckla en vinge från att vara ett landdjur skulle innebära steg som innebär negativa egenskaper. Tunna armar, bakåtlutade. Om man inte kan flyga med dem är det en nackdel.
Så hur vet man hur det gick till?
Det kan logiskt inte vara annat än gissningar. Varför bara inte erkänna att det är så?
Om man inte har fossiler och det finns olika teser. Då vet man inte. Så enkelt är det.
Det är pseudovetenskap
Att man "tycker det verkar troligt" är en helt annan sak.
Du sa ju att det inte gjort det? Vad är det för föregångare som hittas?
Jag vet inte hur många steg som är bekräftade med fossiler?
Att visa en fossil av ett fjäderdjur och sedan från en fågel är inte bevis.
Om du nu är intresserad på riktigt (vilket jag betvivlar starkt) kan du inledda med Archaeopteryx.
Ingen har sagt att bevisföringen är att det visas ett fjäderdjur och sedan en fågel.
Har jag skrivit det? Varför måste du debattera oärligt direkt när det blir jobbigt?
Vi hittar stegvis utveckling i en elegant ordning.
Från reptiler till reptiler med fjädrar till arter där armar har fått ny funktion etc etc.
Men detta är ju bara gissningar enligt dig.
Du behöver inte förklara abc för mig. Jag vet hur det fungerar. Du måste förstå vad det är jag frågar efter. Du duckar hela tiden.
Frågan är hur det är bevisat att det skett på ett visst sätt.
Tex så skulle kunna vara för att de är isolerade och kunde utveckla olika organ utan att utsättas för konkurrens.
Att utveckla en vinge från att vara ett landdjur skulle innebära steg som innebär negativa egenskaper. Tunna armar, bakåtlutade. Om man inte kan flyga med dem är det en nackdel.
Så hur vet man hur det gick till?
Det kan logiskt inte vara annat än gissningar. Varför bara inte erkänna att det är så?
Om man inte har fossiler och det finns olika teser. Då vet man inte. Så enkelt är det.
Det är pseudovetenskap
Att man "tycker det verkar troligt" är en helt annan sak.
Att du inte förstår gradvis utveckling får faktiskt stå för dig. Och då du inte förstår det har jag full sympati till din förvirring av mekanismerna bakom evolutionsteorin.
Flera här har försökt att förklara och uppenbarligen är det mycket bekymmersamt för dig.
Från arm till vinge innebär fortfarande aldrig en negativ egenskap.
Vi pratar om små förändringar över miljontals år där varje förändringar har lett till ökad tid i luften - alltså möjlighet till att undvika död samt hitta föda och i sin tur fortplantning.
Vingar har uppstått hos 4 olika djurgrupper oberoende av varandra.
Jag håller med kiss74 - varför ringer du inte och samlar in ditt nobelpris?
Sedan 1850-talet har människor försökt att falsifiera evolutionsteorin och hittills har ingen lyckats.
Det är i princip den mest accepterade teorin vi har och den används inom princip alla vetenskapsområden. Men enligt 526 i Sverige är det gissningar och pseudovetenskap
Tillåt mig att fnissa (och kräkas i munnen).