2017-07-13, 11:21
Medlem
Har sålt alla guld mittbackar i hela klubben nu. Dels lite CM och ST i ett par ligor. Skall gå igenom alla guld CM och ST nu med. Redan sålt över 150k bara på en timme. Skulle tro att det är den El Rondo SBC:n som gör det där man får ett OTW-kort (fick själv Jese Rodriguez...). Där krävs det ju tre CB, två CM och två ST som behöver bra länkar mellan varandra.

Vet inte om priserna på dessa kommer gå upp eller ner mer. Fått allt mellan 1,5k och 5-6k för mina mittbackar. De flesta mellan 2-3k. Spelare som vanligtvis kostar runt 500. Edit. Kollade igenom CM nu och inte lika bra värde där, mellan 1-1,5k låg väl de flesta non rare guld. Kollade ST och lite bättre värde än CM men inte lika bra som CB. Kändes ändå värt att börja kränga iväg dem också. Sålt för 200k nu och har väl ett 50-tal kvar på listan. Mycket mer att gå igenom i klubben med.

Klarade för övrigt kvalet igår på första försöket, relativt enkelt. Sjukt hur mycket skillnad de kan vara ifrån första dagen då jag åkte på så mycket pisk... skippat mitt fitnesslag helt och satsar allt på ett lag, plus lite goa avbytare där. Kör detta i WL i helgen: https://www.futbin.com/17/squad/4742313

Får se hur många matcher man hinner komma upp i. Hade varit kul att hinna med stt nå guld för en gångs skull men lär bli tufft i hinna med.
Senast redigerad av grahnen 2017-07-13 kl. 12:01.
Citera
2017-07-13, 15:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har sålt alla guld mittbackar i hela klubben nu. Dels lite CM och ST i ett par ligor. Skall gå igenom alla guld CM och ST nu med. Redan sålt över 150k bara på en timme. Skulle tro att det är den El Rondo SBC:n som gör det där man får ett OTW-kort (fick själv Jese Rodriguez...). Där krävs det ju tre CB, två CM och två ST som behöver bra länkar mellan varandra.

Vet inte om priserna på dessa kommer gå upp eller ner mer. Fått allt mellan 1,5k och 5-6k för mina mittbackar. De flesta mellan 2-3k. Spelare som vanligtvis kostar runt 500. Edit. Kollade igenom CM nu och inte lika bra värde där, mellan 1-1,5k låg väl de flesta non rare guld. Kollade ST och lite bättre värde än CM men inte lika bra som CB. Kändes ändå värt att börja kränga iväg dem också. Sålt för 200k nu och har väl ett 50-tal kvar på listan. Mycket mer att gå igenom i klubben med.

Klarade för övrigt kvalet igår på första försöket, relativt enkelt. Sjukt hur mycket skillnad de kan vara ifrån första dagen då jag åkte på så mycket pisk... skippat mitt fitnesslag helt och satsar allt på ett lag, plus lite goa avbytare där. Kör detta i WL i helgen: https://www.futbin.com/17/squad/4742313

Får se hur många matcher man hinner komma upp i. Hade varit kul att hinna med stt nå guld för en gångs skull men lär bli tufft i hinna med.

Bra tips med mittbackarna. Det märks på marknaden att många slutat spela, mycket färre kort ute än normalt. Alltså blir höjningen på kort som behövs till Sbc mycket markantare. Jag har sålt alla mittbackar under 80 i overall för 2-3k/st. Viktigt att sälja av före WL rewards släpps ikväll, då lär priserna sjunka.

Har även sålt lite forwards men inte så många. Kanske är det nu man ska tömma hela klubben på guld-kort, när de ligger aningen högre än normalt.

Även köpt på mig lite 82-ratade kort. De ligger inte superbilligt men tror Butlands Sbc kommer ha 82 i overall req. Ska nog köpa ett gäng ikväll när WL rewards släppts, borde gå upp till 2-3k imorgon om jag har rätt.

Har jag fel och Butland kräver 84 rating - då sitter jag med 20 st Smalling köpt för 2k, som ska upp över 6k. Just nu 4.2k. Som jag skrev när rosa Smalling kom - enkla pengar.
Citera
2017-07-13, 16:58
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Tack för inspirationen, sålde hela mitt bundesligalag och vidareutvecklade din squad till detta:
https://www.futbin.com/17/squad/5043294

Förväntningarna är höga

... och någon som vill skänka mig Ronaldo att sätta som striker?
Quaresma var en riktig besvikelse pga hans svaghet.

Vad tror ni om detta?
https://www.futbin.com/17/squad/5083703

Kommer byta ingame till 4-3-1-2 med Sneijder som CAM och mina wingers som Strikers, alltså:
https://www.futbin.com/17/squad/5083767

Promes ser helt sjuk ut.
Senast redigerad av C8H11N 2017-07-13 kl. 17:01.
Citera
2017-07-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bra tips med mittbackarna. Det märks på marknaden att många slutat spela, mycket färre kort ute än normalt. Alltså blir höjningen på kort som behövs till Sbc mycket markantare. Jag har sålt alla mittbackar under 80 i overall för 2-3k/st. Viktigt att sälja av före WL rewards släpps ikväll, då lär priserna sjunka.

Har även sålt lite forwards men inte så många. Kanske är det nu man ska tömma hela klubben på guld-kort, när de ligger aningen högre än normalt.

Även köpt på mig lite 82-ratade kort. De ligger inte superbilligt men tror Butlands Sbc kommer ha 82 i overall req. Ska nog köpa ett gäng ikväll när WL rewards släppts, borde gå upp till 2-3k imorgon om jag har rätt.

Har jag fel och Butland kräver 84 rating - då sitter jag med 20 st Smalling köpt för 2k, som ska upp över 6k. Just nu 4.2k. Som jag skrev när rosa Smalling kom - enkla pengar.

Låter som en god idé, skulle fylla på lite men kom på det nu igen. Synd att jag inte hade cash när du nämnde Smalling sist, hade precis lagt allt på spelare. Köpte till mig ett ex bara. Annars hade jag gått in för det, kändes riskfritt.

Varit en bra dag, haft en del tid emellanåt att sitta med appen idag. Började dagen med 170k och uppe i 495k nu. Bara sålt av spelare i klubben som skräpat, mest non rare guld men även lite silver.

Lite till och jag har råd att byta upp mig till TOTS Hazard ifrån hans 94-kort. Stör mig lite på att hela laget är TOTS-kort utom Hazard, ser snyggare ut med helt blått. Tycker redan hans 94-kort är djävulskt bra. Vet inte hur mycket bättre det kan bli.

Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Quaresma var en riktig besvikelse pga hans svaghet.

Vad tror ni om detta?
https://www.futbin.com/17/squad/5083703

Kommer byta ingame till 4-3-1-2 med Sneijder som CAM och mina wingers som Strikers, alltså:
https://www.futbin.com/17/squad/5083767

Promes ser helt sjuk ut.

Ser riktigt stabilt ut! Spelat med fem av de sex defensiva valen där utom Telles. Diggar dem alla. Nelson Semedo förmodligen den bästa högerbacken jag spelat med iår. Håller jämt skägg med alla snabbaste yttrarna. Promes hade varit kul att testa, ser jävla fin ut! Får gärna komma med en kort recension om honom senare.
Citera
2017-07-14, 20:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lahm och Xabi gör att jag blir sugen på Bundesliga igen. Ska se om jag kan pussla in dem i min La Liga-elva.

I övrigt en riktigt bra tradingkväll. Sålt TOTS-kort köpta för 25k för 45k. Butland borde man väl lösa bara för att se om han ska bli etta i PL-elvan. RW-omröstningen känns sval, ingen av dem känns särskilt intressanta.
Citera
2017-07-14, 20:42
Medlem
Hunden007s avatar
fick in lite Bröndby spelare igår. tror ni priserna kommer stiga pga SBC?
Citera
2017-07-14, 22:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Troligen inte, alldeles för klena reqs på MM denna vecka. Sälj om du orkar, själv har jag inte gjort det än. För lite pengar.

Jag får ihop en riktigt trevlig hybrid med Xabi, Lahm, Marquinhos, Nacho och en front-trio med Ronaldo, Suarez, Neymar. 7 i chem på Neymar och 8 på mittbackarna, 7 på Xabi. Kan ej länka från mobil. Undrar om det är värt det.... Butland ska väl in iaf, någon som testat än?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-14 kl. 22:55.
Citera
2017-07-14, 22:55
Medlem
Kan nån ge snabbt tips på hur man tjänar hyfsat med coins? Är det enda sättet att spela in de?
Citera
2017-07-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

sälj mexikaner..sålde en hög för 500-2k...brons dvs
Citera
2017-07-15, 02:57
Medlem
Kul att spela WL igen. Blott fjärde eller femte gången. Men helvete vad svårt det är nu under första dagen, har bara spelat lördagar och söndagar tidigare, stor skillnad men det kanske är en tillfällighet. Fem vinster på tolv försök. Tre eller fyra jag mött har varit de bästa jag mött på hela året... galet. Många äckligt bra lag med med bra spelare bakom kontrollen. Två jag hittat på futhead o varit topp 100. 1-7 och 2-6... en match till o sen läggdags. Återta WL på söndag kväll igen.

Några andra som kör? Hur går det?
Citera
2017-07-15, 08:19
Medlem
Raxies avatar
Så jävla tråkigt att dom förstår "End of an era"-korten med staminan.

Var rätt sugen på att byta min tysktrea (Dembele, Stindl & Pisczek) mot Xabi Alonso, Lahm & Robben - även om jag tycker TOTS-Robben är en Rejäl downgrade mot TOTS-Dembele.

Men att Xabi Alonso har 78 stamina tillsammans med hans m/l-workrates gör ju att man måste spela honom Jäkligt speciellt asså, ränner ju runt rätt friskt med min Stindl i dagsläget.

Nån som testat dom? Om inte annat kanske det är roligare kort att spara när året kommer till sitt slut.

Bah, beslut.
Citera
2017-07-15, 13:55
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
sälj mexikaner..sålde en hög för 500-2k...brons dvs

ser iallafall att AIK/IFK Norrköping spelarna gått upp bra mycket. tur så fick jag en Olsson för 200.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in