Citat:
Ursprungligen postat av
Hunden007
hittade dessa 4 för under 5000 per styck.
Rui Patricio
William Carvalho
Garay
kommer få också problem i framtiden när jag inte har några 84-83 kort sparande. hoppas inte vinnaren av målvakterna får sitt kort släppt direkt efter utan man får tid och tanka kort när spelarna går ner.
Via FUTBIN kan du filtrera spelare på overall och sen sortera på pris. Då hittar du snabbt vilka de billigaste spelarna med en viss overall är. Just nu är för övrigt NIF Smalling klart billigaste 84-ratade kortet, men håll ut - snart är det uppe på 5-8k. Kanske på nästa tisdag?
Om det blir som med Smalling bör vinnaren annonseras lördag kväll, dvs 24h efter SBCn går ut? "2 days remaning" bör väl vara 2 days och 20 hours om jag inte tar fel, dvs löper målvaktsomröstningen ut fredag kväll.
Att Butland vinner känns ju givet, men frågetecknet är vilka requirements hans SBC kommer ha. 82 overall + 60 chem, 1 FUTTIES card - sen har Butlands kort 85 overall tänker jag. Eftersom i princip hela communityt vill ha Smallings kort kommer 83-84-ratade kort öka gradvis i pris tills fredag kl 19. Efterfrågan är större än utbudet. Möjligt att det dippar en aning torsdag kväll när WL rewards släpps, 20-22.
Sen vet vi ännu inte vilka reqs det blir på nästa End of an Era-kort. Krävs det 84-ratade kort där kommer de öka ännu mer. Släpps fredag kl 19. Men troligen blir det liknande reqs som med Totti och bör inte påverka NIF 84-kort alltför mycket.
Jag har själv suttit och väntat på rätt tillfälle att fylla på med 83-84-ratade kort. Uppenbart är att bästa tillfället var typ i lördags då ett oattraktivt 84-kort kostade ca 2.5k. Nu är det nog kört fram till FUTTIES är över, korten kommer vara i high demand till FUTTIES SBC. Bara att ta smällen och köpa dyrt på marknaden om det kommer ett kort man verkligen vill ha. Butland blir ju extra attraktiv för sin starka länk till Smalling också, kanske köper jag honom av den anledningen. Vaskade NIF Lloris för FUTTIE Smalling, så just nu vaktar FUTTIE Begovic kassen.
---------------
Nu när vi vet hur SBCn ser ut för vinnaren, undra om det kan påverka röstningen. Själv löste jag Begovics kort eftersom jag prioriterar ett 83-ratat kort över ett 82-ratat att använda i framtida SBCer. Ska ev lösa Butlands också. Om fler tänker som jag kanske "fel" kort vinner, enbart baserat på overall. Osannolikt, men möjligt.
---------------
Vann precis finalen i DKT. Fy fan säger jag, det är inte bra för nerverna att spela final i en cup. Enkel seger i finalen men jag har verkligen fått grinda hem denna seger, inget skönspel och inga klara segrar. Känns som att de nerfat det mål jag alltid gör, inspel snett inåt bakåt i boxen + tapin. Får fan inte fram en passning till min striker. Funderar också på att bänka antingen OTW Mané eller POTM Son till fördel för POTM Kane. Jag har honom på "Get in behind" men inte fan tar han några löpningar på djupet som jag kan sätta bollen på.
På tal om instruktioner. Jag har mina wingers på: "Stay forward" och "Get in behind". Ganska ofta när jag driver upp bollen med ytterbacken, kommer min winger ner och stannar kvar bakom min ytterback istället för att sticka som en pil på djupet. Fattar inte vad det är för fel. Att wingern byter plats med ytterbacken? Han hamnar i knät på ytterbacken, ytterbacken får inga passningsalternativ, jag tappar bollen och ridå. Såna detaljer kan irritera mig betydligt mer än att släppa in ett mål.