2017-07-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Och nu Butland nominerad tillsammans med Begovic och Trapp. Undra vilken rosa duo vi kommer få se var och varannan match framöver?!
tragiskt...
Citera
2017-07-11, 20:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
o där kom Smalling sbc..87 rated Smalling som inte alls är svår att lösa...

EDIT: kostade mig 15k..resten fanns i klubben

Har du fyllt på med 83-84-ratade kort efter TOTS? Det har inte jag, eftersom korten fortfarande låg dyrare än de ska under normala tider. Har knappt ett kort, tyvärr.

Frågan är om det är bäst att lösa Smalling nu eller typ imorgon. Känns som att marknaden kommer dammsugas på 83-84-kort, ju förr man köper desto bättre.

Får trösta mig med att Smallings 84-kort lär öka till 5-7k när nästa 84-ratade SBC kommer. Frågan är om overall req på SBC överensstämmer med spelarens overall? Dvs, Butlands SBC kommer ha 82 i overall req. Det vore gött, har massa untradable med 82 overall.
Citera
2017-07-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har du fyllt på med 83-84-ratade kort efter TOTS? Det har inte jag, eftersom korten fortfarande låg dyrare än de ska under normala tider. Har knappt ett kort, tyvärr.

Frågan är om det är bäst att lösa Smalling nu eller typ imorgon. Känns som att marknaden kommer dammsugas på 83-84-kort, ju förr man köper desto bättre.

Får trösta mig med att Smallings 84-kort lär öka till 5-7k när nästa 84-ratade SBC kommer. Frågan är om overall req på SBC överensstämmer med spelarens overall? Dvs, Butlands SBC kommer ha 82 i overall req. Det vore gött, har massa untradable med 82 overall.

använde mig en hel del av 82-83 rated spelare..spelade draft förra veckan och behöll alla korten..offrade en untradable Matuidi och köpte en Di Maria för att klara av SBC:n..
Citera
2017-07-11, 21:40
Medlem
Hunden007s avatar
hittade dessa 4 för under 5000 per styck.
Rui Patricio
William Carvalho
Garay

kommer få också problem i framtiden när jag inte har några 84-83 kort sparande. hoppas inte vinnaren av målvakterna får sitt kort släppt direkt efter utan man får tid och tanka kort när spelarna går ner.
Citera
2017-07-11, 23:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hittade dessa 4 för under 5000 per styck.
Rui Patricio
William Carvalho
Garay

kommer få också problem i framtiden när jag inte har några 84-83 kort sparande. hoppas inte vinnaren av målvakterna får sitt kort släppt direkt efter utan man får tid och tanka kort när spelarna går ner.

Via FUTBIN kan du filtrera spelare på overall och sen sortera på pris. Då hittar du snabbt vilka de billigaste spelarna med en viss overall är. Just nu är för övrigt NIF Smalling klart billigaste 84-ratade kortet, men håll ut - snart är det uppe på 5-8k. Kanske på nästa tisdag?

Om det blir som med Smalling bör vinnaren annonseras lördag kväll, dvs 24h efter SBCn går ut? "2 days remaning" bör väl vara 2 days och 20 hours om jag inte tar fel, dvs löper målvaktsomröstningen ut fredag kväll.

Att Butland vinner känns ju givet, men frågetecknet är vilka requirements hans SBC kommer ha. 82 overall + 60 chem, 1 FUTTIES card - sen har Butlands kort 85 overall tänker jag. Eftersom i princip hela communityt vill ha Smallings kort kommer 83-84-ratade kort öka gradvis i pris tills fredag kl 19. Efterfrågan är större än utbudet. Möjligt att det dippar en aning torsdag kväll när WL rewards släpps, 20-22.

Sen vet vi ännu inte vilka reqs det blir på nästa End of an Era-kort. Krävs det 84-ratade kort där kommer de öka ännu mer. Släpps fredag kl 19. Men troligen blir det liknande reqs som med Totti och bör inte påverka NIF 84-kort alltför mycket.

Jag har själv suttit och väntat på rätt tillfälle att fylla på med 83-84-ratade kort. Uppenbart är att bästa tillfället var typ i lördags då ett oattraktivt 84-kort kostade ca 2.5k. Nu är det nog kört fram till FUTTIES är över, korten kommer vara i high demand till FUTTIES SBC. Bara att ta smällen och köpa dyrt på marknaden om det kommer ett kort man verkligen vill ha. Butland blir ju extra attraktiv för sin starka länk till Smalling också, kanske köper jag honom av den anledningen. Vaskade NIF Lloris för FUTTIE Smalling, så just nu vaktar FUTTIE Begovic kassen.

---------------

Nu när vi vet hur SBCn ser ut för vinnaren, undra om det kan påverka röstningen. Själv löste jag Begovics kort eftersom jag prioriterar ett 83-ratat kort över ett 82-ratat att använda i framtida SBCer. Ska ev lösa Butlands också. Om fler tänker som jag kanske "fel" kort vinner, enbart baserat på overall. Osannolikt, men möjligt.

---------------

Vann precis finalen i DKT. Fy fan säger jag, det är inte bra för nerverna att spela final i en cup. Enkel seger i finalen men jag har verkligen fått grinda hem denna seger, inget skönspel och inga klara segrar. Känns som att de nerfat det mål jag alltid gör, inspel snett inåt bakåt i boxen + tapin. Får fan inte fram en passning till min striker. Funderar också på att bänka antingen OTW Mané eller POTM Son till fördel för POTM Kane. Jag har honom på "Get in behind" men inte fan tar han några löpningar på djupet som jag kan sätta bollen på.

På tal om instruktioner. Jag har mina wingers på: "Stay forward" och "Get in behind". Ganska ofta när jag driver upp bollen med ytterbacken, kommer min winger ner och stannar kvar bakom min ytterback istället för att sticka som en pil på djupet. Fattar inte vad det är för fel. Att wingern byter plats med ytterbacken? Han hamnar i knät på ytterbacken, ytterbacken får inga passningsalternativ, jag tappar bollen och ridå. Såna detaljer kan irritera mig betydligt mer än att släppa in ett mål.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-11 kl. 23:32.
Citera
2017-07-12, 00:31
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
bra och långt inlägg

tack. ja för få Butland behövde man ju bara 75. kunde lätt använda Berg + några danska silver spelare jag använt. så skulle inte förvåna mig om man bara skulle behöva 83 eller nåt i betyg.

blir och spela matcher för mig då jag började lira fifa igen efter uppehåll på nästan ett halv år. för mig va begovic kass första matchen släppte två grodor.
Senast redigerad av Hunden007 2017-07-12 kl. 00:34.
Citera
2017-07-12, 19:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Många SBCer som släpptes ikväll - den sämsta sorten, LÅN. Varför skulle man vilja låna in Rooney, Lukaku, Rudiger osv? Deras NIF-kort är ju inte särskilt märkvärdiga.

Best of SBC släppt också. FUTMAS De Rossi, POTM Zlatan, Premium El Sharaawy.. MEN - på lån. FFS. Om man då upptäcker att El Sharaawys kort är det bästa man testat, hur gör man då för att få tag i det permanent? Nej just det, det går inte...

Skulle iofs inte förvåna om det kommer SBCer för att lösa dessa kort permanent dock. Hoppas.

Missa inte den enda SBC värd att göra som släpptes ikväll: El Rondo. Ett OTW-kort i pris. Jag fick OTW Malli, och försöker genast kränga min OTW Pogba innan priset dyker.
Citera
2017-07-12, 20:02
Medlem
osnolssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Tack för inspirationen, sålde hela mitt bundesligalag och vidareutvecklade din squad till detta:
https://www.futbin.com/17/squad/5043294

Förväntningarna är höga

... och någon som vill skänka mig Ronaldo att sätta som striker?
Va kosta hela det laget att bygga?
Citera
2017-07-12, 20:54
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnolsson
De flesta spelare kostade 30-50k styck. Ett par var dyrare.

Totalt lite mindre än 500k
Citera
2017-07-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnolsson
står ju till höger men runt 500k i dagsläget
Citera
2017-07-13, 00:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
använde mig en hel del av 82-83 rated spelare..spelade draft förra veckan och behöll alla korten..offrade en untradable Matuidi och köpte en Di Maria för att klara av SBC:n..

Jag prövade draft första gången idag. Har hållit mig från det av olika skäl.

1. Jag har trejdat mig till ett respektabelt lag med dyra spelare. Draft plockar bort den fördelen och ger en spelare med 15k i kassan samma möjligheter som mig att ha Ronaldo i elvan. Går emot varför jag trejdar.
2. Formation - jag har hittat formationen som funkar för mig, men nu får jag inte spela den (om jag inte har tur). Kan förstå att draft handlar om att testa spelare du aldrig haft, men varför formation också?
3. Att spela draft är att köpa paket. Det är vad du de facto gör, köper paket av okänd valör. Har du en dålig kväll köper du usla paket för 15k, har du en bra så får du dyra paket. Men det kan ändå vara skit i paketen som du sedan manuellt får sälja för att få tillbaka insatsen.

Jag gillar chansen att få testa på kort jag inte prövat, men annars är draft verkligen inget för mig. Prövade nu ikväll då jag kört DKT och inte hade något bättre för mig. Kommer inte köra igen.
Citera
2017-07-13, 01:49
Medlem
Citat:
Jag prövade draft första gången idag. Har hållit mig från det av olika skäl.

1. Jag har trejdat mig till ett respektabelt lag med dyra spelare. Draft plockar bort den fördelen och ger en spelare med 15k i kassan samma möjligheter som mig att ha Ronaldo i elvan. Går emot varför jag trejdar.
2. Formation - jag har hittat formationen som funkar för mig, men nu får jag inte spela den (om jag inte har tur). Kan förstå att draft handlar om att testa spelare du aldrig haft, men varför formation också?
3. Att spela draft är att köpa paket. Det är vad du de facto gör, köper paket av okänd valör. Har du en dålig kväll köper du usla paket för 15k, har du en bra så får du dyra paket. Men det kan ändå vara skit i paketen som du sedan manuellt får sälja för att få tillbaka insatsen.

Jag gillar chansen att få testa på kort jag inte prövat, men annars är draft verkligen inget för mig. Prövade nu ikväll då jag kört DKT och inte hade något bättre för mig. Kommer inte köra igen.

Kommer nästan alltid till final så brukar löna sig..kanske inte längre men har inte mycket o spela för iaf... däremot e gameplay i draften helt keff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in