2017-07-13, 15:52
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
När jag höll på och jobbade med min karta fann jag en väldigt tydlig satellitkarta som visar att det breda diket/bäcken ligger norr om vägen. Jag trodde tidigare att den låg på den södra sidan. Det har kanske ingen betydelse men vill ändå poängtera det. Nej, jag har inte hunnit kolla området. Ska göra det när jag snart går på semester. En medlem i gruppen har delat en ny artikel från NA om Patriks pappa som är i Hallsberg nu. Det står att pappan och några andra gått cykelvägen mellan Sannahed och Kumla där Patrik antas ha observerats i början av försvinnandet. Bra att få en mer exakt plats på den observationen då informationen tyvärr var luddig tidigare. Bor ju i krokarna så får utforska det området lite mer också.
Notknapparen, tack för enträget arbete med kartan 👍

Det finns idoga eldsjälar även här!
Patriks pappa FÅR inte vara med vid sökandet, men han får finnas på plats utan, att vara med aktivt i sökandet, som anordnas av "Missing People" och "FIKK."
Citera
2017-07-13, 16:17
Moderator
pudelluss avatar
Topografisk karta där man ser en del större diken (zooma in)
http://ext-webbgis.lansstyrelsen.se/sverigeslanskarta/

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Söket över för idag. Tycks som om alldeles för få kommer. Tydligen har FIKK beslutat att söka igenom "Hela Hallsberg" och då även hålla på nästa vecka. Om inget hittas nu är det väl kört. För var ska man då leta? ☹️
En bit längre utanför Hallsberg/Kumla verkar vara nästa steg, för man vet ju inte hur långt han gått.

Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Någon grupp som jag antar var en sökgrupp pustade i dag ut vid järnvägen där väg 52 korsar järnvägen. De satt ner på östra sidan om järnvägen, norr om väg 52. De såg ut att vara ca/max tio personer med gröna västar. Det verkar vara första större skogsområdet om man håller sig på östra sidan om järnvägen mot Örebro.
Kartan visar ett skogsområde där som är strax innan bebyggelsen i Kumla börjar.

Har det inte börjat sökas där förrän nu?
Citera
2017-07-13, 16:52
Medlem
Liberty75s avatar
Nu har pappan gått ut med att han söker inkvartering i Stockholm för två "privatspanare" från Hallsberg som skall leta efter Patrik. Pappan säger att många obs har kommit in därifrån "liksom från andra städer". Storstadsspaning på gång igen, alltså.
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-13 kl. 16:57.
Citera
2017-07-13, 17:10
Medlem
Ja vad kan man säga om pappan :S. Jag tycker att han verkar vara så skum och jag tror att de flesta här håller med!
Citera
2017-07-13, 17:11
Medlem
Det letas hela tiden i terrängen Kring och i Hallsberg. Det är väl inte helt osannolikt att Patrik, om han nu finns på denna ort, har tagit sig inomhus någonstans för att ordna nattläger.
Det är dags att engagera ortsbefolkningen för att titta igenom uthus, garage, förråd och andra skrymslen. Det finns säkert gott om utrymmen att försvinna i som ingen normalt tittar till.
Citera
2017-07-13, 17:28
Medlem
I NA säger Patriks mamma att resväskan hittades på tågperrongen. Har det sagts tidigare?
Citera
2017-07-13, 17:41
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
I NA säger Patriks mamma att resväskan hittades på tågperrongen. Har det sagts tidigare?

Ja! Från början var det perrongen, som gällde för resväskan. Den rullande.
Citera
2017-07-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ja! Från början var det perrongen, som gällde för resväskan. Den rullande.
Jaha, jag trodde att den hittades i närheten av ryggsäcken. Då har den alltså inte ens tagits från stationen.
Citera
2017-07-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Topografisk karta där man ser en del större diken (zooma in)
http://ext-webbgis.lansstyrelsen.se/sverigeslanskarta/

En bit längre utanför Hallsberg/Kumla verkar vara nästa steg, för man vet ju inte hur långt han gått.

Kartan visar ett skogsområde där som är strax innan bebyggelsen i Kumla börjar.

Har det inte börjat sökas där förrän nu?
I ett tidigt skede skrev jag i gruppen att skogen norr om ryggsäcken och vidare mot Björka borde vara högaktuell att genomsöka med tanke på att Patrik troligtvis gått i den riktningen från stationen. Jag tog också upp Sannahedsobservationen och betonade att den kunde vara väldigt viktig och ge en hänvisning om vilket håll han var på väg åt. Tyvärr brydde sig ingen om det här. Jag tycker att vi som bor här i Kumla och Hallsberg ska ses som enorma resurser eftersom vi känner till trakten.
Citera
2017-07-13, 18:20
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Jaha, jag trodde att den hittades i närheten av ryggsäcken. Då har den alltså inte ens tagits från stationen.

What? Det var helt ny info för mig, trots att jag följt gruppen från start. Och folk undrar varför det blir så mycket spekulationer.

Men i faktarutan hos gruppen stod det/står det (inte kollat på sistone) att resväskan hittades 500 m från stationen!

PS Kan säga att det börjar bli riktigt spänt i inlägget av pappan där han vill ha inkvartering för två från Hallsberg i Stockholm. De behövs ju i Hallsberg. Och varför inte gå ut med info var Patrik då sågs i Stockholm så att alla kan spana? Flera relevanta frågor som försöks tystas. 😮😠
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-13 kl. 18:31.
Citera
2017-07-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
What? Det var helt ny info för mig, trots att jag följt gruppen från start. Och folk undrar varför det blir så mycket spekulationer.

Men i faktarutan hos gruppen stod det/står det (inte kollat på sistone) att resväskan hittades 500 m från stationen! Har föräldrarna svårt att hålla reda på vad de sagt tidigare?
Hmm, väldigt märkligt. Är du med i fb-gruppen? Det var i en kommentar där som jag såg att nån la upp hela artikeln från tidningen. Kan leta på den.
Citera
2017-07-13, 18:27
Medlem
Tycker att både föräldrarna och utropstecknet är skumma... 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här