2017-07-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Du har alltså sett och hört några killar som pratar arabiska (förstår du det?) i Hallsberg. Kan man inte se och höra det lite varstans i Sverige? Vill du styra in tråden på att det är invandrare som är orsaken till Patriks försvinnande eller vad menar du?

Neeeej ,bara att töntar som mig känner mig lite rädd när ett gäng utav norrmän hojtar och vevar med händerna,inte riktigt min grej att vara mitt i ett sånt gäng, pga att jag skulle läsa av en tågtid. Förlåt.Hmm,lite arabiska kan jag,eftersom min vuxna dotters pappa är syrian och hans hemspråk är just arabiska och syrianska, även lite kurdiska, utifrån vilken kusin han pratar med.
Citera
2017-07-12, 22:31
Medlem
Liberty75s avatar
Söket över för idag. Tycks som om alldeles för få kommer. Tydligen har FIKK beslutat att söka igenom "Hela Hallsberg" och då även hålla på nästa vecka. Om inget hittas nu är det väl kört. För var ska man då leta? ☹️
Citera
2017-07-12, 22:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Söket över för idag. Tycks som om alldeles för få kommer. Tydligen har FIKK beslutat att söka igenom "Hela Hallsberg" och då även hålla på nästa vecka. Om inget hittas nu är det väl kört. För var ska man då leta? ☹️

Låter som en vettig grej att söka igenom hela Hallsberg, hittar de inget är det nog bara att vänta. Mer kan man nog inte göra.
Citera
2017-07-12, 22:49
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

De söker fler deltagare!
Nu har någon gruppansvarig dock vaknat till och vänder sig inte längre till de närapå 20000 medlemmarna i gruppen utan till de närmare 18000!
Citera
2017-07-12, 23:07
Medlem
Det lär ha klistrats upp lappar med efterlysning av Patrik lite varstans i Sverige. Är det någon som vet (hört eller sett) om det satts upp några i Hallsberg?
Citera
2017-07-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Patrik kan vara hos de "nära och kära" han VILL vara hos och med!

Hur menar du?
Citera
2017-07-12, 23:36
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endetta
Hur menar du?
Jag menar, att Patriks syn på vilka, som är hans "nära och kära" KAN skilja sig ifrån föräldrarnas och allmänhetens syn på vilka, som är hans "nära och kära!"
Dem vi ser, som våra "nära och kära" betyder inte nödvändigtvis "biologiska familjemedlemmar" utan dem vi känner starkast samhörighet med!
Citera
2017-07-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det lär ha klistrats upp lappar med efterlysning av Patrik lite varstans i Sverige. Är det någon som vet (hört eller sett) om det satts upp några i Hallsberg?
Ja, jag var i Hallsberg förra veckan och då såg jag att det satt lappar uppsatta på i stort sett varje pelare efter västra storgatan som går genom Hallsberg och förbi stationen.
Citera
2017-07-13, 00:49
Medlem
Någon grupp som jag antar var en sökgrupp pustade i dag ut vid järnvägen där väg 52 korsar järnvägen. De satt ner på östra sidan om järnvägen, norr om väg 52. De såg ut att vara ca/max tio personer med gröna västar. Det verkar vara första större skogsområdet om man håller sig på östra sidan om järnvägen mot Örebro.
Citera
2017-07-13, 01:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Någon grupp som jag antar var en sökgrupp pustade i dag ut vid järnvägen där väg 52 korsar järnvägen. De satt ner på östra sidan om järnvägen, norr om väg 52. De såg ut att vara ca/max tio personer med gröna västar. Det verkar vara första större skogsområdet om man håller sig på östra sidan om järnvägen mot Örebro.

Sökgruppen "FIKK" söker till och med fredag. De söker i Hallsberg med samlingsplats vid återvinningscentralen.
Det lär bli cirka 10 av alla 18000 -närapå - medlemmar, som är med i söken. Förutom en del dykare fyrhjulingsförare och eventuellt motorcyklister och ryttare, som skall söka!
Under tisdagens sök var en drönare med utbildad drönarpilot med i söket!
Citera
2017-07-13, 01:28
Medlem
Är det någon som minns var Patriks dubbelgångare befann sig? Gruppen fick in rapporter om någon som var väldigt lik P. Har en nära vän som bor nära Eskilstuna som är blockerad från gruppen (då han ifrågasatte varför vissa tips inte får respons eller liknande) som tyckte sig se någon som var väldigt lik P. Men då han inte vet om han inbillade sig eller inte så tordes han inte ringa polis, och kan inte heller skriva i gruppen.

Visst tusan har tips om Eskilstuna kommit in innan? Var det då hans dubbelgångare?
Citera
2017-07-13, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukhusresa
Är det någon som minns var Patriks dubbelgångare befann sig? Gruppen fick in rapporter om någon som var väldigt lik P. Har en nära vän som bor nära Eskilstuna som är blockerad från gruppen (då han ifrågasatte varför vissa tips inte får respons eller liknande) som tyckte sig se någon som var väldigt lik P. Men då han inte vet om han inbillade sig eller inte så tordes han inte ringa polis, och kan inte heller skriva i gruppen.

Visst tusan har tips om Eskilstuna kommit in innan? Var det då hans dubbelgångare?
Var det inte i Eskilstuna som gruppen helt nyligen fick tips om att Patrik befann sig i en lägenhet hos en nära vän? Gruppen gick bananas fullständigt och hetsade varandra att leta upp lägenhetsinnehavaren och plinga på. Lika snabbt eliminerades tipsaren från gruppen och ansågs vara en virrpanna. Hon var 99% säker på sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in