2017-07-13, 09:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Håller på och klurar med kartan för fullt. Det går inte att spara som jag vill. Kan erkänna att jag inte är så haj på det här med att dela kartor men klurar vidare. Har en bild på rutnätskartan med positioner men det går väl inte att dela bilder här?

Jag provar på nytt med att flytta markör nr 4 för ryggsäcken. Men som sagt; kan inte se något vattendrag eller dike i närheten, utom det dike som skiljer åkern från vägen. Och det ligger ju en bit från Dollarstore och Woody.

Har du hunnit kolla hur det ser ut i området? Finns det något utmärkande för platsen som din kompis har som "kompass" som kan hjälpa oss att få markören helt rätt? Nu ligger 4:an precis ovan Oskarsgatan.

Du säger ruta 15 på rutsystemet. Kan du specificera närmre var i ruta 15? På Anneli Ferguéus karta ser man faktiskt en färgskiftning i åkerlandskapet som tyder på att det är olika grödor som odlas på fälten.

Här har jag flyttat markören till höger (som du tidigare föreslog) något på min karta från eniro- stämmer det bättre? Och på vilken sida om vägen? Söderut eller norrut på kartan?

https://kartor.eniro.se/?c=59.077128,15.112252&z=15&d={%22m%22:[[59.070721,15.110407,%22woody%22,0],[59.075705,15.099034,%22Dollarstore%22,0],[59.07264,15.103455,%22Volvo%22,0],[59.075926,15.109892,%22Liten%20v%C3%A4g%20som%20g% C3%A5r%20mot%20j%C3%A4rnv%C3%A4gen%22,0],[59.079278,15.120878,%22bred%20b%C3%A4ck%22,0],[59.076345,15.123925,%22j%C3%A4rnv%C3%A4gen%22,0]]}&q=%22%20Hallsberg%20Woody%22;yp

Här är facebook gruppens rutkarta:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155468149099581&set=g.30959902946 1663&type=1&theater

Från våra tidigare försök att nåla platsen:
https://www.flashback.org/sp61181076

Edit:
Ok, ser att AlterEgo69 fixat en karta! Tack!
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-13 kl. 09:53.
Citera
2017-07-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag provar på nytt med att flytta markör nr 4 för ryggsäcken. Men som sagt; kan inte se något vattendrag eller dike i närheten, utom det dike som skiljer åkern från vägen. Och det ligger ju en bit från Dollarstore och Woody.

Har du hunnit kolla hur det ser ut i området? Finns det något utmärkande för platsen som din kompis har som "kompass" som kan hjälpa oss att få markören helt rätt? Nu ligger 4:an precis ovan Oskarsgatan.

Du säger ruta 15 på rutsystemet. Kan du specificera närmre var i ruta 15? På Anneli Ferguéus karta ser man faktiskt en färgskiftning i åkerlandskapet som tyder på att det är olika grödor som odlas på fälten.

Här har jag flyttat markören till höger (som du tidigare föreslog) något på min karta från eniro- stämmer det bättre? Och på vilken sida om vägen? Söderut eller norrut på kartan?

https://kartor.eniro.se/?c=59.077128,15.112252&z=15&d={%22m%22:[[59.070721,15.110407,%22woody%22,0],[59.075705,15.099034,%22Dollarstore%22,0],[59.07264,15.103455,%22Volvo%22,0],[59.075926,15.109892,%22Liten%20v%C3%A4g%20som%20g% C3%A5r%20mot%20j%C3%A4rnv%C3%A4gen%22,0],[59.079278,15.120878,%22bred%20b%C3%A4ck%22,0],[59.076345,15.123925,%22j%C3%A4rnv%C3%A4gen%22,0]]}&q=%22%20Hallsberg%20Woody%22;yp

Här är facebook gruppens rutkarta:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155468149099581&set=g.30959902946 1663&type=1&theater

Från våra tidigare försök att nåla platsen:
https://www.flashback.org/sp61181076

Ok, ser att AlterEgo69 fixat en karta! Tack!
När jag höll på och jobbade med min karta fann jag en väldigt tydlig satellitkarta som visar att det breda diket/bäcken ligger norr om vägen. Jag trodde tidigare att den låg på den södra sidan. Det har kanske ingen betydelse men vill ändå poängtera det. Nej, jag har inte hunnit kolla området. Ska göra det när jag snart går på semester. En medlem i gruppen har delat en ny artikel från NA om Patriks pappa som är i Hallsberg nu. Det står att pappan och några andra gått cykelvägen mellan Sannahed och Kumla där Patrik antas ha observerats i början av försvinnandet. Bra att få en mer exakt plats på den observationen då informationen tyvärr var luddig tidigare. Bor ju i krokarna så får utforska det området lite mer också.
Notknapparen, tack för enträget arbete med kartan 👍
Senast redigerad av AlterEgo69 2017-07-13 kl. 10:08.
Citera
2017-07-13, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När jag höll på och jobbade med min karta fann jag en väldigt tydlig satellitkarta som visar att det breda diket/bäcken ligger norr om vägen. Jag trodde tidigare att den låg på den södra sidan. Det har kanske ingen betydelse men vill ändå poängtera det. Nej, jag har inte hunnit kolla området. Ska göra det när jag snart går på semester. En medlem i gruppen har delat en ny artikel från NA om Patriks pappa som är i Hallsberg nu. Det står att pappan och några andra gått cykelvägen mellan Sannahed och Kumla där Patrik antas ha observerats i början av försvinnandet. Bra att få en mer exakt plats på den observationen då informationen tyvärr var luddig tidigare. Bor ju i krokarna så får utforska det området lite mer också.

Tack själv! Jättebra jobb med kartan!

Länka gärna satellitbilden om du kan så man kan se diket! Intressant, men som du säger har säkert det området sökts av ordentligt.

Jag har precis kommit från landet och ser att man de senaste veckorna börjat skörda en del grödor. Då blir det tydligt också hur breda en del diken är.
Hittade också lite svamp, så nu börjar kanske de första svampplockarna ge sig ut.
Citera
2017-07-13, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Artikeln från NA är låst bakom betalvägg, kanske någon har tillgång till den och kan länka, citera?

I SVT Dalarna är en artikel om pappans besök i Hallsberg i onsdags och söket där. Det specificeras inget om vilka grupper som varit involverade, inte heller skrivs det något om söken efter en förvirrad Patrik i olika städer:
Citat:
Patriks pappa om engagemanget: ”En bearbetning av allt det svåra”
Citat:
Flera av dygnens timmar har familjen jobbat hemifrån och fungerat som en sambandscentral, berättar Jörgen. Nu kände han sig redo att själv komma upp och möta många av de människor som han haft kontakt med via telefon och chatt.
Citat:
Till och med fredag kommer sökarbetet pågå i Hallsberg. Förmodligen fortsätter det även nästa vecka, berättar Jörgen.
Citat:
– Så jag vill uppmana och uppmuntra alla som har möjlighet att komma ner och hjälpa till. Ni betyder så jättemycket. För att vi ska få avsökt allting så vi är helt färdiga med Hallsberg. Det är ett viktigt budskap jag vill få fram.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/patriks-pappa-om-engagemanget-en-bearbetning-av-allt-det-svara

Kanske börjar lite av sanningen, att Patrik med stor sannolikhet inte lever längre; att sjunka in.
Citera
2017-07-13, 11:35
Medlem
Kom ni ihåg att det var tal om någon liten lekstuga som stod utmed ett ensligt järnvägsspår som gick mot Kumla,något slags industrispår tror jag det var,är det någon som har gått utmed det spåret?

Tänkte om han kanske gick utmed det,blev matt och tydde sig till lekstugan för att vila och på något sätt blev kvar där i brist på motivation,törst eller för dåligt med matintag...hmm...bara en tanke

Eftersom jag är diabetiker har jag varit med om att typ "fastna"kvarsittandes i dvala pga för lågt blodsocker någonstans och blir räddad genom att någon random person som tur är hittar mig och ger mig dextrosol eller liknande, så tanken att han ligger matt någonstans spökar i mina tankar ofta.

Hans situation påminner lite om att inte ha fönöderheter tillräckligt i det läge han befunnit sig i.Rätta mig om jag har fel.
. Men nu har det gått så lång tid att möjligheten att kunna rädda någon, vare sig den är diabetiker eller ej,är nog över.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-13 kl. 11:47.
Citera
2017-07-13, 12:36
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel la du ut en del bilder från platserna och verkar känna till området väl. Går det att gå rakt norrut från väskans placering till ryggsäcken?
Jag fattar fortfarande inte exakt vart ryggsäcken låg. Och direkt rakt fram kommer man in på woodys :unsure
Går man åt höger kommer man ner till maskinservice.
Citera
2017-07-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag lämnade tips om Eskilstuna som avfärdades av mamman och admin då dom inte kunde göra något med infon.

Tycker faktiskt man kunde göra något iallafall, tyvärr blev det inget foto från honom. Men han har alltid mobilen redo nu, ifall det var honom han såg. Som jag nämnde innan så är han inte helt säker, men personen var väldigt lik honom. Han såg heller inte speciellt sliten ut enligt honom.
Citera
2017-07-13, 12:55
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Sökgruppen "FIKK" söker till och med fredag. De söker i Hallsberg med samlingsplats vid återvinningscentralen.
Det lär bli cirka 10 av alla 18000 -närapå - medlemmar, som är med i söken. Förutom en del dykare fyrhjulingsförare och eventuellt motorcyklister och ryttare, som skall söka!
Under tisdagens sök var en drönare med utbildad drönarpilot med i söket!

Förstår jag dig rätt att av 18 000 FICK-medlemmar (är de verkligen så många) lär det bara dyka upp ett tiotal vid sökinsatsen?

Häromåret i min hemstad skulle det genomföras en manifestation för ett behjärtansvärt ämne. Jag kände, och var vän på Facebook, med ett par personer som skulle delta i manifestationen. Majoriteten av de övriga personerna som skulle delta var personer som många skulle kalla för "politiskt korrekta". Jag såg i FB-flödet hur många som delade och lajkade inlägget om manifestationen.

Men dagarna före manifestationen så började samma personer helt plötsligt hitta orsaker till att de inte kunde delta. Vissa av dessa undanflykter var av typen "Min mormors kusins marsvin är lite krasslig, så jag måste titta till marsvinet och hjälpa mormor."

Det blev aldrig någon manifestation.

Det är ibland problemet med internet och Facebook. Man utför ingenting "på riktigt". Röda Korset och/eller Rädda Barnen gick ut på Facebook häromåret och tackade för alla likes, men la till att man kan inte köpa förnödenheter med likes.
Citera
2017-07-13, 12:59
Medlem
Han kanske leta i en kontainer när de tömde den? Om han varit en dumpster som nån sa.
Citera
2017-07-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Jag fattar fortfarande inte exakt vart ryggsäcken låg. Och direkt rakt fram kommer man in på woodys :unsure
Går man åt höger kommer man ner till maskinservice.
Ok, tack för svaret. Jag visade ju platsen på min karta 🤔
Citera
2017-07-13, 13:42
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Just att det verkar som om "ont folk"verkar gilla att undanröjja kroppar i bilar ,gör ju det här är nästan omöjligt att lösa.
Men trodde inte den där vägen var trafikerad knappt alls. Har jag fel ?
Det är inte mycket trafik, men det kan vara sparsam, även tung trafik i industriområdet.
Citera
2017-07-13, 15:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Förstår jag dig rätt att av 18 000 FICK-medlemmar (är de verkligen så många) lär det bara dyka upp ett tiotal vid sökinsatsen?

Häromåret i min hemstad skulle det genomföras en manifestation för ett behjärtansvärt ämne. Jag kände, och var vän på Facebook, med ett par personer som skulle delta i manifestationen. Majoriteten av de övriga personerna som skulle delta var personer som många skulle kalla för "politiskt korrekta". Jag såg i FB-flödet hur många som delade och lajkade inlägget om manifestationen.

Men dagarna före manifestationen så började samma personer helt plötsligt hitta orsaker till att de inte kunde delta. Vissa av dessa undanflykter var av typen "Min mormors kusins marsvin är lite krasslig, så jag måste titta till marsvinet och hjälpa mormor."

Det blev aldrig någon manifestation.

Det är ibland problemet med internet och Facebook. Man utför ingenting "på riktigt". Röda Korset och/eller Rädda Barnen gick ut på Facebook häromåret och tackade för alla likes, men la till att man kan inte köpa förnödenheter med likes.

Du har förstått mig rätt!
I går deltog tydligen 12 personer vid söket.
Ja, folk är jääääääättteentusiastiska och vet inte hur väl De vill, hur många hjärtan, lyckoönskningar och styrkekramar De skall sända för, att visa sitt djupaste deltagande och medlidande!
ÄNTLIGEN såg jag en kommentar i dag, att det inte hjälper hur många styrkekramar folk sänder för, att hitta Patrik!
Dessvärre hjälper det nog inte, att ska just där det söks heller.
Jag vet inte var han är eller varför, men det känns, som om inga frågetecken rätats ut under sökandets gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in