Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Förstår jag dig rätt att av 18 000 FICK-medlemmar (är de verkligen så många) lär det bara dyka upp ett tiotal vid sökinsatsen?
Häromåret i min hemstad skulle det genomföras en manifestation för ett behjärtansvärt ämne. Jag kände, och var vän på Facebook, med ett par personer som skulle delta i manifestationen. Majoriteten av de övriga personerna som skulle delta var personer som många skulle kalla för "politiskt korrekta". Jag såg i FB-flödet hur många som delade och lajkade inlägget om manifestationen.
Men dagarna före manifestationen så började samma personer helt plötsligt hitta orsaker till att de inte kunde delta. Vissa av dessa undanflykter var av typen "Min mormors kusins marsvin är lite krasslig, så jag måste titta till marsvinet och hjälpa mormor."
Det blev aldrig någon manifestation.
Det är ibland problemet med internet och Facebook. Man utför ingenting "på riktigt". Röda Korset och/eller Rädda Barnen gick ut på Facebook häromåret och tackade för alla likes, men la till att man kan inte köpa förnödenheter med likes.
Du har förstått mig rätt!
I går deltog tydligen 12 personer vid söket.
Ja, folk är jääääääättteentusiastiska och vet inte hur väl De vill, hur många hjärtan, lyckoönskningar och styrkekramar De skall sända för, att visa sitt djupaste deltagande och medlidande!
ÄNTLIGEN såg jag en kommentar i dag, att det inte hjälper hur många styrkekramar folk sänder för, att hitta Patrik!
Dessvärre hjälper det nog inte, att ska just där det söks heller.
Jag vet inte var han är eller varför, men det känns, som om inga frågetecken rätats ut under sökandets gång.