2017-07-13, 18:30
Medlem
Det är även intressant att en väska har stått på perrongen i ungefär ett dygn utan att någon verkar reflektera över den. Kunde lika gärna ha innehållit bomb eller så. Den kanske inte ens ställdes där 22 maj, utan dagen efter....
Citera
2017-07-13, 18:32
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Hmm, väldigt märkligt. Är du med i fb-gruppen? Det var i en kommentar där som jag såg att nån la upp hela artikeln från tidningen. Kan leta på den.

Nej, vågar inte gå med där. Skulle nog bli tokig och säga något olämpligt 😉 Posta gärna artikeln ❤️
Citera
2017-07-13, 18:35
Medlem
Pajosvs avatar
Den 5 juli skriver Heléne Kumpala Ljung på FB-sidan Hitta Patrik:

"Polisen kartlägger observationerna så fortsätt att fota och skicka fotona till Jörgen Linfeldt och Carina Linfeldt så de ser om det är Patrik."

Om ovanstående stämmer, undrar vän av ordning varför polisen trots allt är inblandad i detta fall. Det handlar trots allt om en vuxen man som har all rätt att hålla sig undan utan att informera omvärlden.

Eller tror polisen att det ev. kan ligga ett brott bakom? Men då skulle väl polisen knappast kartlägga olika observationer som allmogen rapporterar om det nu inte är så att polisen misstänker att det handlar om människorov eller liknande.

Och än idag diskuteras det om de hittade väskornas placering.

Jag blir inte klok på det här fallet...
Citera
2017-07-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Nej, vågar inte gå med där. Skulle nog bli tokig och säga något olämpligt 😉 Posta gärna artikeln ❤️
Prova om denna funkar;

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10210115729113684&id=13515626 45&refid=18&__tn__=R
Citera
2017-07-13, 18:42
Medlem
Citat:
Det är även intressant att en väska har stått på perrongen i ungefär ett dygn utan att någon verkar reflektera över den. Kunde lika gärna ha innehållit bomb eller så. Den kanske inte ens ställdes där 22 maj, utan dagen efter....

Men! Den stora Väskan har väl hela tiden sagts varit upphittad 500 m från stationen?!?
Har aldrig läst att den hittades på perrongen.
KAN ju vara en felcitering av tidningen.

Väldigt mysko att de mitt i en stor sökinsats med flera resurser i Hallsberg, ska skicka folk till Stockholm?!
Varför detta undrar man ju?
Det känns som om föräldrar och admin liksom bestämmer var han kan vara, vill inte höra på det som är mest sannolikt.
Citera
2017-07-13, 18:55
Medlem
Någon här som tycker att pappans hållning och leende är lite märklig:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6737358

Han verkar ju inte särskilt mager heller och inte gått ner så mycket i vikt med tanke på hans oro fast han kanske äter mer istället? Jag tycker att det här fallet är väldigt obehaglig, inte en endaste fynd efter 7 veckor! Det skulle vara någon dykare som skulle söka idag fast det verkar inte ha hänt något :S
Citera
2017-07-13, 18:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
I ett tidigt skede skrev jag i gruppen att skogen norr om ryggsäcken och vidare mot Björka borde vara högaktuell att genomsöka med tanke på att Patrik troligtvis gått i den riktningen från stationen. Jag tog också upp Sannahedsobservationen och betonade att den kunde vara väldigt viktig och ge en hänvisning om vilket håll han var på väg åt. Tyvärr brydde sig ingen om det här. Jag tycker att vi som bor här i Kumla och Hallsberg ska ses som enorma resurser eftersom vi känner till trakten.

Hur många gånger har du själv sökt i nämnda områden?

Trakten kan vi andra själva bilda oss en relativt bra uppfattning om genom internet, det som saknas är personer i trakten som pratar mindre och söker mer, helst på intressanta platser och också berätta var och hur man har sökt.
Citera
2017-07-13, 19:01
Medlem
Kan vi egentligen vara säkra på att det verkligen är Patrik på övervakningsfilmen? Det kan ju vara vem som helst egentligen. Och signalement stämmer ju inte heller.
Citera
2017-07-13, 19:01
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Prova om denna funkar;

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10210115729113684&id=13515626 45&refid=18&__tn__=R

Tusen tack, nu fick jag läsa. Så väskan hittades dagen efter på perrongen när det tidigare sagts att den hittades på måndagen mellan 18 och 19 500 m från stationen?

Ursäkta, men nu börjar det bli för mycket konstigheter 😡
Citera
2017-07-13, 19:07
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88

Han verkar ju inte särskilt mager heller och inte gått ner så mycket i vikt med tanke på hans oro fast han kanske äter mer istället? Jag tycker att det här fallet är väldigt obehaglig, inte en endaste fynd efter 7 veckor! Det skulle vara någon dykare som skulle söka idag fast det verkar inte ha hänt något :S

Vad i helskotta har hans hållning och leende med saken att göra?

Citat:
Ja vad kan man säga om pappan :S. Jag tycker att han verkar vara så skum och jag tror att de flesta här håller med!

Några giltiga belägg för detta?

Citat:
Prova om denna funkar;

Någon länk till NA-artikeln?

Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Tycker att både föräldrarna och utropstecknet är skumma... 🤔

Motivera.
Citera
2017-07-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Någon länk till NA-artikeln?
Fungerar inte länken som jag postade? Konstigt, den funkade för en annan person.
Citera
2017-07-13, 19:14
Moderator
OYs avatar
Citat:

-Är det första gången du e här nu?

-Ja, eh,,, det är första gången vi har, ehhh,,, eller jag har känt att man liksom orkar åka opp, åhh,,,,på plats se liksom där han försvann.

När P inte kom med sista tåget så orkade man inte genast åka opp till Hallsberg och leta som en galning trots P:s sinnestillstånd. Men efter en och en halv månad så är man redo, nu orkar de,,,ehhhh, han åka opp....... Det känns rätt nu.

Det måste vara väldigt knäckande att vara med om det här, så till den grad att man avvaktar med att åka till den plats där sonen påstås ha försvunnit.

Varför har det inte känts rätt tidigare, och känner han till var P försvann så borde han kanske berätta det, ingen annan tycks veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in